Jalkaterään "sähköttää"

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ollut nyt kohta viikon sellainen tuntemus jalkaterässä (jalkapohjassa, varpaissa ja välillä muuallakin jalkaterässä jopa nilkassa) kun joku työntäisi sähkövirtaa (ihan pientä) sinne?? Kiinnitin huomiota varsinaisesti yhtenä aamuna kun heräsin klo 7 tuntemukseen että nilkka/jalkaterä "sähköttää", ei nykivää vaan pientä "hermovärinää"
Normaalisti päiväaskareissa ei huomaa mutta illalla kun rauhoittuu/pysähtyy niin huomaa että jotain siellä on..
Sitä ei ole kai ihan koko ajan yölläkään mutta jossain vaiheessa havahdun että taas :(
Muilla ollut?

Ollut nyt kohta viikon sellainen tuntemus jalkaterässä (jalkapohjassa, varpaissa ja välillä muuallakin jalkaterässä jopa nilkassa) kun joku työntäisi sähkövirtaa (ihan pientä) sinne?? Kiinnitin huomiota varsinaisesti yhtenä aamuna kun heräsin klo 7 tuntemukseen että nilkka/jalkaterä "sähköttää", ei nykivää vaan pientä "hermovärinää"
Normaalisti päiväaskareissa ei huomaa mutta illalla kun rauhoittuu/pysähtyy niin huomaa että jotain siellä on..
Sitä ei ole kai ihan koko ajan yölläkään mutta jossain vaiheessa havahdun että taas :(
Muilla ollut?

Itellä tulee täysin vastaavia joskus. Omalla kohdalla oikean jalan pakara on sillon sieltä keskeltä syvältä ja/tai yläosasta lonkan alapuolelta ihan vitun jumissa. Se "sähkön" tunne löytää hermojen kautta tiensa sinne varpaisiin, vaikkei alkuun kovin loogiselta kuulostaiskaan.

Tähän auttaa parhaiten tennispallohieronta ja pakaroiden kunnollinen venyttely. Jos ongelma on siellä niin tunnet välittömästi vaikutuksen venytettäessä eli tunne katoaa ja olo helpottuu. Jumista riippuen voi kadota myös venyttelystä heti ja pysyä pois, tai hiipii pikkuihiljaa takaisin.

Lihashuoltoa siis!!! Jalkojen + alaselän kunnollinen venyttely + hieronta, putkirullaus, tennispallo tms

Itellä tulee täysin vastaavia joskus. Omalla kohdalla oikean jalan pakara on sillon sieltä keskeltä syvältä ja/tai yläosasta lonkan alapuolelta ihan vitun jumissa. Se "sähkön" tunne löytää hermojen kautta tiensa sinne varpaisiin, vaikkei alkuun kovin loogiselta kuulostaiskaan.

Tähän auttaa parhaiten tennispallohieronta ja pakaroiden kunnollinen venyttely. Jos ongelma on siellä niin tunnet välittömästi vaikutuksen venytettäessä eli tunne katoaa ja olo helpottuu. Jumista riippuen voi kadota myös venyttelystä heti ja pysyä pois, tai hiipii pikkuihiljaa takaisin.

Lihashuoltoa siis!!! Jalkojen + alaselän kunnollinen venyttely + hieronta, putkirullaus, tennispallo tms
En tiedä liittyykö sekin että on alaselkä ollut samaan aikaan (alko samaan aikaan mut ei koko ajan kuitenkaan) jäykkänä eli S-mallinen selkärankani on alaselästä lähes suorana!?
Vaiva ilmaantui myös samaan aikaan kun aloin treenata etureiden Vastus medialis obliquus- lihaksia (pelkästään niitä), fysioterapeutin ohjeiden mukaan kun se on alikehittynyt ja lumpio jo rusahtaa ylös tullessa n. 60 asteen (loiva kulma siis) kohdalla!
Eli olen tehnyt nyt jo jonkun aikaa (eli vaivan ajan) yhden jalan kyykkyä: Olen päkiän varassa kantapää ilmassa ja lasken n.10-20cm alas ja siitä ylös (3x100krt joka päivä kummallekin jalalle)!

Jalkahoitaja (sairaalassa) sanoi että selkeä selkäongelma! Että vaikkei siellä ole kipua niin siellä on tod näk hermoo painava pullistuma joka liukenee ajan kanssa. Laittoi kuitenkin fysioterapiaan selän tutkimuksiin ja jos ei ole apua niin uudelleen sitten lääkärille aika. Kaksi kertaa on nyt käynyt niin että olen käynyt tekemässä illansuussa kävelylenkin niin seuraavana yönä ei sähkön tunnetta ole ollut..
Palaan!

Diagnoosi (itse tajusin):
5kk Neurobion Fortea (+pitkään D:tä 125 mikroa?) sekoitti hermojärjestelmän (B6 200mg+muut lähteet)! Lopettamisen jälkeen alkoi heti helpottaa mutta vieläkin kolmen paastopäivän jälkeen pientä "hermoväreilyä" jalkaterässä/nilkassa sekä tunnon herkistymistä jalkapohjassa (lattia tuntuu oudon kylmältä!)
Varokaa noita vahvoja B-vitamiineja! Olen ennenkin käyttänyt tuota vahvaa B:tä mutta vain purkin kerrallaan eikä oireita ole ollut mutta nyt aloitin uuden purkin heti perään (VIRHE!)

Edelleen tuntuu vasemmassa jalkaterässä (joskus harvoin myös oikeassa) eli ei kuitenkaan johtunut B-vitamiinista.. Oon vaan niin tottunut jo tuntemuksiin että ei paljoa enää haittaa.

Juu ei, b ei varastoidu kuten ei c:kään. Kuulostaa aika mystiseltä kuitenki, mut voisin komppaa sairaalan jalkahoitajaa et varmaan selästä säväyttää, esim iskiashermoa pitkin.

Kokeilitko tuota pakaroiden venyttelyä, mikä aiemmin ketjussa mainittiin?

mulla oli toisessa jalassa pitkään sellaista "lämmön" tunnetta, ikäänkuin kuumotti jalkapöydän sivusta. Joskus myös pisteli. Lopulta tajusin, että pakarat on älyttömän jumissa, ja säteili sieltä. Polven ajoittainen vihlonta selvisi samalla. Kiropraktikko painoi sellaisella kyseenalaisen näköisellä kumipatukalla alaselkää ja pakaraa, ja tuntui kun olisi puukkoa survottu siihen. Päälle venyttelyä, ja viikossa tuntemukset oli pysyvästi poissa. Sen jälkeen toki tullut venyteltyä paljon ahkerammin.

Kokeilitko tuota pakaroiden venyttelyä, mikä aiemmin ketjussa mainittiin?

mulla oli toisessa jalassa pitkään sellaista "lämmön" tunnetta, ikäänkuin kuumotti jalkapöydän sivusta. Joskus myös pisteli. Lopulta tajusin, että pakarat on älyttömän jumissa, ja säteili sieltä. Polven ajoittainen vihlonta selvisi samalla. Kiropraktikko painoi sellaisella kyseenalaisen näköisellä kumipatukalla alaselkää ja pakaraa, ja tuntui kun olisi puukkoa survottu siihen. Päälle venyttelyä, ja viikossa tuntemukset oli pysyvästi poissa. Sen jälkeen toki tullut venyteltyä paljon ahkerammin.
Oon kokeillut venytellä ja väännellä kaikilla tapaa, rullaillut pilatesrullalla kropan painolla pakaroita ja alaselkää mutta ihan pieniä tuntemuksia on vaan vieläkin (oikeassakin jalassa). En kyllä yhtään huomaa että olisi missään mitään jumiutumia tai kireyksiä! Luulenkin vaivan johtuvan piiitkään jatkuneesta hermoilusta kaikesta -> en tiedosta tunnemaailmaa tarpeeksi ja somatisoituu (on ollut vuosien mittaan muitakin oireita). Elohiiriäkin on ollut reilusti jo pitkään.

Viimeksi muokattu:
Putkirullaus ei toimi pilatesrullalla parhaiten, koska kun kahta materiaalia hankaa yhteen, kovempi ottaa vallan. Eli tässä tapauksessa kehonpaino, hankaa rullaa, joten korkeintaa pinta aukeaa. Rullan pitäis olla kova, joka ei anna periks, niin on päinvastanen vaikutus eli mennää syvemmälle, ja ottaa kalvoihin jne kehossa. Sekä tottakai toi Psykosomatiikka on oma juttunsa, eli tiedostamaton jännitys iskee kehoon, syntyy helposti kierre. Mieli voi huonosti, keho jumittuu. Keho jumittuu, mieli voi huonosti. Noidankehä on valmis.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Back
Ylös Bottom