jalkareeniä polvileikkauksen jälkeen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja käry
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Itselläni on polvileikkauksesta 2vuotta , ja treenaan
jalkapäivänä seuraavasti

prässi lämmittelyt + 2*10 (260kg)
pohkeet 3*10 (50kg)
reidenojentajat 3*10(25kg) --> liikeessä on ollut ongelmia, 3kk sitten 3*10(10kg) tuotti ongelmia.
takareidet 3*10 ( kait joku 60)

ja jotain muita naisten laitteita jollain millä sattuu painoilla
en jaksa nyt muistaa , mutta tärkein pointti olis
että voiko niin hurjasti mainostetun kyykyn alottaa
tässä vaiheessa ? en ole ikinä tehnyt liikettä , enkä
varmastikkaan osaa tekniikkaa.. noi painot nyt on omasta mielestäni ok, mutta toi reidenojentaja liikkeen kanssa menee hermot... kyllähän sen on siitä pikkuhiljaa pakko vahvistua ei sille mitään voi, mutta toi polvi pelottaa aika paljon jos kyykkyä lähtee kokeilemaan, mulla on semmonen fiilis että siinä liikkeessä
se voisi mennä ja pahastikkin...jotain neuvoja , kommentteja ??

Kyykkää ihmeessä jos se ei tunnu pahalta.Mun toisen polven nivelkiurukka tms. poistettiin 2/2000, ja rupesin tekemään prässiä n.kuukauden päästä ja kyykkyä pikkuhiljaa sen jälkeen,vaikka mulla on pienet painot noissa jalkaliikkeissä niin silti se polvi on rikki vieläkin ja tulee varmasti aina olemaankin,mutta jos se ei pahalta tunnu niin eiköhän sitä sitten voi jo tehdä.

ei muuten kannata tehdä tota reiden ojennusta jos on vähänkään ongelmia polvissa näin olen lukenut:cool:

itsellänikin tulee sikakipeeks o.polvi tosta mutta muuten pystyn
tekemään kaikkia muita liikkeitä

Itse pystyn tekemään reidenojennusta ilman kipuja, jos laite on semmoinen missä laitetaan reidet hieman yläviistoon kulmaan. Jos reidet joutuu olemaan ihan suorassa niin silloin tuntuu polvessa ja paljon.

Joo kyllä kannattaa kyykätä vaikka olisikin polvileikkaus takana. Itellä oikeen polven ACL leikattu kerran ja vasemman kax. Viimesin leikkaus tammikuussa 2001 ja kyllä kyykky menee. Kannattaa vaan ottaa huomioon että:
1) ei alota liian suurilla painoilla vaan lataa ihan pienet painot ja tekee hyvii toistoja. ei tarvii tehdä mitään syväkyykkyy vaan sellasta mikä tuntuu polvissa hyvältä. jos joku mussuttaa jotain kyykyn syvyydestä niin antaa mussuttaa.
2) leikkauksen jälkeen kyykyssä rupee helposti siirtämään painoa terveelle jalalle eli vääntämään lantiosta ahteria toiselle sivulle kun on menossa alas ja varsinki ku rupee ponnistamaan ylös. kannattaa siis tehdä peilin edessä ja jopa pyytää treenikaverii kattomaan takaa että selkäranka persvako on samassa linjassa koko noston ajan. jos ei pysy, vähemmän painoja tai ei niin syvä kyykky.
3) keskittyy myös muuhun korppaan ku siihen polveen. eli selkä suorassa, asennon leveys, jalketerien suunta ym. usein sitä on niin sen polven "lumoissa" että muuta asiat unohtuu. ei näin. koko paketti kuntoon ennen painon lisäyksiä.

Tv:ssä tuli vähän aikaa sitten juttuä jostain urheilijasta, jolla oli polvi leikattu. Se tohtori siinä kehui, että se on kestävämpi kuin terveenä :) ja kaveri kyykkäili ihan normaalisti. Natina ja pauke kuulemma kuuluu asiaan, mutta kipu ei ole hyvä merkki.

Ja tuosta reidenojennuksesta olen kuullut ihan samaa, että ei ole järin terveellistä. Varsinkin liikeradan ääripää, eli se yläojennus kannattaa jättää aina vähän vajaaksi..

Suositut

Back
Ylös Bottom