Jalkaprässi

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tuli tosta kyykystä vaan mieleen, että kun tein eilen ensimmäistä kertaa kyykkyä (vaikka salilla olenkin reilu puoli vuotta käynyt), niin niskanikama tuli ihan hemmetin kipeäksi. Kaveri kyllä neuvoi kohtuu hyvin miten sitä tehdään... Tanko pysyi ihan hyvin siinä hartiolla ja oli luonnollisen tuntunen, mutta kun tanko painoi suoraan siiheen ensimmäiseen selkänikamaan(?). Onko siis pieni kipu normaalia vai oliko tanko vain väärässä kohtaa?

Koitappa pitää tankoa rinnan päällä niin pysyy selkä paremmin suorassa eikä käy kipeetä. Tuntuu aluksi vähän oudolta, mutta mulle ainaki helpompi tehä rinnalla

Etukyykky on eri liike... Eristää rasitusta enemmän etureisille, kun taas takakyykky on enemmän kokonaisvaltaisempi perusliike, joka varsinkin leveellä asennolla tehtynä ottaa myös perseeseen tehokkaasti... Takakyykyssä on myös mahdollisuus käyttää isompia painoja... Kyllä tämä perinteinen "takakyykky" on parempi perusliike jaloille minun mielestä... Toki etukyykkykin on hyvä...

mun mielestä se pomputtelu kannattas jättää pois. Ja prässi lopussa ei kannata laittaa jalkoja lukkoon. Sillä se ei tee hyvää polvilumpiolle ja lihakset on koko ajan rasituksessa.

Rin Tin Tin sanoi:
Tärkeintä kyykyssä on mielestäni että saa sen (omaan tarpeeseen) riittävän/sopivan syvyyden saavutettua niin että selkä pysyy kaarella eikä lähde suoristumaan tai kaareutumaan väärään suuntaan.

Eikö sen selän juuri pitäisi pysyä suorana eikä lähteä kaareutumaan kumpaankaan suuntaan? Vai oonko sitten ymmärtäny ihan väärin.
:rolleyes:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom