Jalkaprässi varmistus?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
39
Voip olla että on tyhmä kysymys, mutta onko kaikissa jalkaprässeissä varmistusta/stopparia ettei jää kelkan ja painojen alle jos vaikka polvet pettää?
Sali missä mä käyn on pieni ja siellä ei paljon porukkaa käy, en oo koskaan tullu huomanneeksi et joku olis jalkaprässissä jääny alle :hyper:

Eli onko noissa prässeissä joku säätövipu jossain, mikä asettais varmistusstopparin tms? Ko. laite on muistaakseni Davidin.

Ei noissa taida olla mitään stopparia, mutta kun en itse prässäile niin en mene sanomaan sen enempää. Kun alottelin salillakäyntiä niin huomasin miehen laittavan käsipainon prässiin, sinne jonnekki tueksi. Kysyin että miksi hän laittoi sen sinne, vastaus oli että estäisi mahdollisen allejäämisen. Tietenkään mitään kovin syviä toistoja hän ei tehnyt tuolla tavalla (muillakaan).

Meidän salin prässi on myös davidin. Siinä on keskellä jalkojen välissä selanen kuminen stoppari.
Se on tosin ihan liian alhaalla ainakin mun mittaselle kaverille, jos polvi pettäs nii polvet olis suussa samantien.

Entisellä salilla mis treenasin näky olevan stoppari ja se pysäyttiki kelkan siin ala-asennos. Nykysel salil ei mitää varmistuksia siin eli jos polvet pettää ni se tulee syliin koko kelkka. En oo tosin koskaa nähny et joku jääny kelkan alle

Meidän salilla on 45° Davidin jalkaprässi ja ne stopparit on aika naurettavan lähellä. Suunnilleen siinä kohtaa missä penkki loppuu. Noista stoppereista tuskin hirveästi hyötyä on, koska joutuu lähinnä hyppäämään pois prässistä, ennen kuin stopparit ottaa vastaan.

kaikissa prässeissä mitä mä oon nähny on stoppari mut jos et oo varmaa koita pelkällä kelkalla laskee kuin alas se menee ja stoppaako se

Onhan noita säädettäviäkin stoppareita näkynyt. Tosin en nyt merkkejä pysty muistamaan, mutta luulis ettei tuo säädettävyys kuitenkaan mikään harvinaisuus ole.

Aloittelija3 sanoi:
Voip olla että on tyhmä kysymys, mutta onko kaikissa jalkaprässeissä varmistusta/stopparia ettei jää kelkan ja painojen alle jos vaikka polvet pettää?
Sali missä mä käyn on pieni ja siellä ei paljon porukkaa käy, en oo koskaan tullu huomanneeksi et joku olis jalkaprässissä jääny alle :hyper:

Eli onko noissa prässeissä joku säätövipu jossain, mikä asettais varmistusstopparin tms? Ko. laite on muistaakseni Davidin.
ei ole stopparia meidän saliilla, mikä olisi kyllä kerran ollu tarpeen.
tein kerran prässissä kaikessa rauhassa kun tajus että joku petti ja seuraava mitä tajus oli kun istu metrin päässä lattialla hetken ihmeteltyä että mitä kävi niin
tajus että prässistä hajos selkänojan lukitus(säädettävä selkänojan kaltevuus) lähtee yllättävän nopeasti pois penkistä kun selältä lähtee tuki. rupes vaan jälkikäteen miettii et mitä jos olis menny polvi lonkka tai joku muu paskaks.
oli mul kaveri siinä vieressä varmistamassa mut ei se mitään kerenny tekee hyvä ettei ite jäänny alle. nykyään jostain syystä laittaa jotain stoppariksi

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kyllä meidän salilta löytyy stoppari. Semmonen teräsputki, minkä voi laittaa siihen prässin keskelle. Se on juuri oikeassa kohdassa ja on itsekkin joutunut sitä käyttämään.

Paljonko muuten painaa jalkaprässin kelkka (esim Davidin) ja lasketteko sen mukaan "kokonaispainoon"? 20kg oon yleisesti kuullu että kelkka painais, eli 100 kg prässi on siis 40 kg levyt molemmilla puolin?

Ei sitä siihen mukaan lasketa tietenkään. Harvemmin sitä kukaan edes tietää paljon se painaa ja yleensä sitä ei oo siinä laitteessakaan ilmotettu. Yleensäkkään prässien painoista on turha mitään vertailua rueta tekemään kun prässit on erilaisia.

ZweCCo sanoi:
Ei sitä siihen mukaan lasketa tietenkään. Harvemmin sitä kukaan edes tietää paljon se painaa ja yleensä sitä ei oo siinä laitteessakaan ilmotettu. Yleensäkkään prässien painoista on turha mitään vertailua rueta tekemään kun prässit on erilaisia.

Kyllä se mun mielest lasketaan mukaan. eihä se muute mitää kerro jos teet toises paikas prässiä 300 kilol ja toises paikas 20 kilolla ku kelkan painoissa on isoja eroja

Niinpä niin. Prässeissäkin on semmosia eroja että kelkka mukaan laskettunakaan et saa joka prässillä sitä samaa 300kg.

ZweCCo sanoi:
Niinpä niin. Prässeissäkin on semmosia eroja että kelkka mukaan laskettunakaan et saa joka prässillä sitä samaa 300kg.

Ööö enkös mä niin sanonukki? vähä sama juttu joka laittees et niis voi olla eroja iha sikana ja ne ookkaa vertailukelposia. Ja toi 300kg oli heitetty luku ja iha esimerkkinä vain.

kyllähän niissä on hirveesti eroa varsinkin uuden ja vanhan välillä. Salilla missä kävin niin sai otettua 260kg sarjaa mutta nykyisellä salilla on Jeesuksen aikainen prässi johonka ei yli 200 kiloa oo uskaltanu vielä laittaa

hafanafa sanoi:
Ööö enkös mä niin sanonukki? vähä sama juttu joka laittees et niis voi olla eroja iha sikana ja ne ookkaa vertailukelposia. Ja toi 300kg oli heitetty luku ja iha esimerkkinä vain.

Miksi sä sitten lasket sitä kelkkaa siihen mukaan kun 80kg kelkan prässissä voi olla kulmasta, laakeroinnista ja prässin mallista riippuen helpompi nostaa kuin 30kg kelkan prässissä?

Eli mitä iloa sulle siitä kelkan painon tietämisestä on, eikö se riitä että tietää suunnilleen millaisia limppuja minkäkin salin prässiin kannattaa tarjota. Miksi sitä kelkan painoa pitäisi alkaa päässään ynnäilemään siihen limppujen määrään?

Salilla missä käyn on wanha Findeltan prässi, jossa on ainakin stopparitapit, jotka voi itse laittaa haluamaansa paikkaa. Tässä prässissä kelkan paino on ainakin 40kg

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom