Jalkaprässi ja kipu sisä-/takareisissä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja elasto
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

elasto

Mode
Ikä
39
Kaupunki
Vantaa
Aloitin juuri tekemään jalkaprässiä jalkatreeninä kyykyn sijasta ja olen aikaisemmin tehnyt vain kyykkyjä. Huomasin kuitenkin, että sisäreidet tulee tosi kipeiksi nivusten läheltä ja samoin takareiden yläosa. Kipu tulee välittömästi sarjan jälkeen aivan kuin jotain olisi revähtänyt. Mistä tämä kipu voi johtua? Onko tekniikassani kenties hiomista vai tarviikohan kyseinen liike paremman venyttelyn?

Sitten vielä sellainen kysymys, että paljonko tuo jalkaprässin kelkka yleensä painaan ja lasketaanko se sitten mukaan jos kokeilee ennätyksiä?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Minullakin tuli aluksi mutta vasta seuraavana päivänä ja venyttely auttoi. Ei taideta laskea. Noita jalkaprässejäkin on niin monia erilaisia.

elasto sanoi:
Sitten vielä sellainen kysymys, että paljonko tuo jalkaprässin kelkka yleensä painaan ja lasketaanko se sitten mukaan jos kokeilee ennätyksiä?

En nyt mitään ennätyksiä prässissä ole kenenkään kuullut mittailevan, ja voi olla aika vertailukelvottomia nuo tulokset kun riippuvat niin paljon siitä itse prässistä. Missä kulmassa se kelkka liikkuu, jalan asennot ja leveys, selän kulma jne.

Zone-sarja -42%
Kuinka leveällä pidät jalkoja siinä prässin kelkalla? Mitä leveämpi asento sitä enemmän se menee sisäreisille. Tosin ainahan kunnon polte treeneihin kaivataan mutta jos kipu on sellaista viiltävää niin se on pahasta. Kokeile kapeampaa asentoa. Itse teen prässiä joskus ihan kantapäät kiinni toisissaan.

elasto sanoi:
Aloitin juuri tekemään jalkaprässiä jalkatreeninä kyykyn sijasta ja olen aikaisemmin tehnyt vain kyykkyjä. Huomasin kuitenkin, että sisäreidet tulee tosi kipeiksi nivusten läheltä ja samoin takareiden yläosa. Kipu tulee välittömästi sarjan jälkeen aivan kuin jotain olisi revähtänyt. Mistä tämä kipu voi johtua? Onko tekniikassani kenties hiomista vai tarviikohan kyseinen liike paremman venyttelyn?

Jotain vikaa on tekniikassa,kipu on aina väärä signaali treenissä.
Kannattaa kokeilla säätöjä jalkalaudan kulmaa-ja selkätukea muuttamalla.
Prässin painoa ei lasketa mukaan. :offtopic: jussi hokkanen otti Normanin prässissä
muistaakseni 1080kg MM-tulos.Hokkasen kyykky oli jotain 320kg korjakkaa jos meni väärin.Jos kyykky 150kg,niin prässistä n.450kgx1.

Mulla on muuten ihan sama juttu, tosin vain oikeanpuoleisessa jalassa. Siis vain sisäreisi tulee kipeäksi, tuosta läheltä palleja. Ja tämäkin vain jos olen tehnyt prässiä parin päivän välein ts. 1-jakoista, silloin kun tein jalkoja viikon välein ei tullut tommosta vaikka oli isompia rautoja tai enemmän sarjoja.

Niin ja kun kokeilin pistää jalat ihan vierekkäin, niin ei se kyllä tuntunut auttavan silloin kun tuo oli edellisestä kerrasta jo kipeä, mutta ei se sarjan tekemistä haitannut varsinaisesti.

elasto sanoi:

Kelkkoja on joka lähtöön ja sehän on ihan sama miten lasket kunhan lasket aina samalla tavalla ja kilpailet niillä tuloksilla vain itseäsi vastaan, koska ne eivät todelakaan oo vertailukelpoisia kuin aivan samanlaisen prässin kanssa. Ja vielä vaikuttaa niissäkin se, että onko laakerit yms. missä kunnossa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom