JalkaprÄssipainot

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Status
Viestiketju on suljettu.
Täysin prässistä riippuvainen, itsellä ollut painoja eri laitteissa väleiltä 150-350kg.

Re: Re: JalkaprÄssipainot

Originally posted by Mixu
Että tulisi ihan selväksi:

Jalkaprässipainoja ei voi verrata.
Pienikin ero prässin kulmassa, kiskojen liukkaudessa tai itse prässien painossa voi muuttaa tulosta PALJON. On täysin mahdollista, että henkilö, joka tekee prässiä kuntosali Mayorssissa hienolla David- laitteella 10 toistoa 320 kilolla ei saisi Mäntsälän kuvitteellisessa räkäluolassa vanhalla Sisu-prässillä edes 8 toistoa 250 kilolla .

Btw, mun mielest se Mayor's:n prässi on yllättävän raskas, siis verrattuna muihin mitä oon kokeillu.

No onko tuo nyt niin ihmeellistä. Eriasia on tietenkin se kuinka paljon on todellinen voima tuohon jalkalevyyn kohdistettuna, että 1000 kiloa painoja liikkuu (huom. ei siis välttämättä nouse).

Jos kaikki tekis samalla prässillä samaan aikaan voitaisiin tuloksia vertailla. Muutoin se on mahdotonta. Vetäähän ne voimamieskisoissa kuorma-autoakin ja jaloillahan se työ tehdään. Jos sitä autoa pitäs vetää 30 asteen ylämäkeen tai 60 asteen tai vaikka 90 asteen, niin kuormia olisi pudotettava.

Maastaveto on saliliikkeenäkin vertailukelpoinen, muut eivät.

12-10 100kg, 8 125kg, 6 150kg, 4 175kg, 2 ~200kg.

Joskus, kun ei huvita säätää painojen kanssa, niin: 12-10x3-4 150kg.

Voi jeesus sentään. Tuollainen vipuvarsitekniikalla toimiva overhead-prässi ei ole ikipäivänä verrattavissa oikeaan prässiin. Romua saa ladata tolkuttoman paljon ja silti pystyy pumppailemaan reippaasti yli 10 toiston sarjoja. Tähän vielä se paljon puhuttu liikeradan laajuus, eli miten alas tuon pelleprässin ottaa (tai ei ota). Adolf, älä IKINÄ kokeile oikeaa jalkaprässiä 1000 kilolla, sillä tulet kuolemaan sen alle.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Sanotaan nyt kuitenkin, että vaikka painot ei ole verrannollisia, niin nimenomaan tuo Cybexin vipuvarsiprässi on mielestäni paras mitä olen koskaan tehnyt. (Goldsin/mayorsin hc-prässi pääsee lähelle).
Tuossa vehkeessä liikerata on hyvä ja jalkalevy on akselilla, jolloin kantapäät pysyy väkisinkin levyssä. Loistava prässi, ja silloin harvoin kun prässiä teen, valitsen käytännössä aina tuon, en ikinä niitä kahta muuta mitä salilta löytyy.

Siihen voi ladata paljon painoa, aika hurrjalta tuo 1000+ kuulostaa, mutta mikäs minä olen sitä epäilemään.
Itse voin tuohon vehkeeseen ladata noin puolet siitä niin että toistot pysyy 10 paremmalla puolella.
Tämä on yksi syistä miksi prässiä en juuri tee - menee lastaamiseen helvetillinen määrä aikaa ja energiaa.

Joo, ei voi verrata. Enkä aio ottaa kantaa mihinkään vipuvarsi-heikkojenkin-pitää-saada-tuntea-itsensä-vahvoiksi-jalkaprässeihin.

Sen sijaan aion kertoa viime viikonlopun tapahtumat salilla:
Minulla kevyt maastaveto & prässipäivä, ja kun tulin salille huomasin että oh-hoh, jollain on aika miehekkäästi rautaa jalkaprässissä. (kerrottakoon että kyseessä oli joku david-prässi) Syrjäsilmällä laskettuna 360kg. K.o. sankariprässääjä osoittautui olevan n. 30v geelitukka, kulmakarvansa värjännyt rintahauis heppu.
Aloin lämmittelemään ja vetämään maasta ja samalla panin merkille että tämä sankari käytti prässeissä myös polvisiteitä ja hänellä oli mukanaan kaksi kaveria joiden tehtävä oli varmistaa hänen prässisarjansa. Panin merkille että koko sen ajan kun lämmittelin, venyttelin, verryttelin, lastasin ja tein 4 sarjaa maastavetoa tämä prässin king-kong sai suoritettua kaikkiaan kolme sarjaa prässiä kauhealla metelillä, valmistelulla ja huomion keräämisellä. Sarjojen välissä tietenkin hengailivat kaikki kolme prässin ympärillä, siihen nojaten jottei kellekään muodostuisi epäselvyyttä siitä kuka tekee salin suurimmilla raudoilla.
Toistotyyli oli tietenkin polvien koukistus niin että kelkka hieman nytkähtää alespäin jonka jälkeen kaveri tosiaankin antoi KAIKKENSA puristaakseen jalat taas suoriksi. Jokaisen toiston positiivinen vaihe kesti vähintään 15sek jonka aikana avustajat tietenkin kovaan ääneen kannustivat minkä ehtivät. Toistoja tuli tehtyä ensimmäisessä sarjassa 2 ja myöhemmissä 3.
Huolestuttavinta on varmaan se että kaikki kolme vaikuttivat kuitenkin tosi säännöllisiltä salillakävijöiltä ja luulisi että joku joka on vähänkin aikaa treenannut ymmärtää treenata fiksusti.
Minuahan k.o. käytös ja "näytöstyyliin" nostaminen potutti jonkin verran kun oli muutenkin ollut huono päivä, joten kun vihdoin pienen odottelun jälkeen oli minun vuoroni prässillä päätinkin tehdä hieman raskaammilla painoilla kun ohjelma olisi edellyttänyt. En lastannut sitä samaa 360kg (olisi ollut turhan läpinäkyvää), mutta sen sijaan 340.Sillä sitten 3 kympin sarjaa rauhallisia syväprässejä jalat aika ylhäällä levyllä. Syrjäsilmällä tarkkailin myös "king of leg-press"-kaverin suhtautumista treeniini ja ilokseni olin huomaavinani jonkinasteista nöyrtymistä, eli oppi varmaan meni perille. Lapsellistahan toi oli, myönnän sen, mutta ai näitä elämän pieniä iloja!!

Kuten todettu jalkaprässejä ei VOI verrata keskenään jollei kyseessä ole täysin sama laite. Ja jos käytätte polvisiteitä ja kuvittelette voivanne todistaa olevanne salin vahvimmat tyypit jalkaprässin avulla niin silloin vilkaisu peiliin ja miete mikä on vialla!! End of story!

Ja vähän avarammalla asenteella katsottuna jollain oli kova (omaan tasoon verrattuna tottakai, ketään ei kiinnosta mitä ne painot on sun tuloksiin verrattuna) prässipäivä, teki lyhyempiä sarjoja että sai jalkoihin voimaa. Tauot olivat pitkät koska sarjat olivat herralle kovia, ja sulla oli vuorossa kevyt maastaveto, niin tottakai sä teet siinä sarjan enemmän. Mikä treenaaja semmonen on joka ei pidä meteliä sarjan aikana?

Originally posted by CPvamma
Ja vähän avarammalla asenteella katsottuna jollain oli kova (omaan tasoon verrattuna tottakai, ketään ei kiinnosta mitä ne painot on sun tuloksiin verrattuna) prässipäivä, teki lyhyempiä sarjoja että sai jalkoihin voimaa. Tauot olivat pitkät koska sarjat olivat herralle kovia, ja sulla oli vuorossa kevyt maastaveto, niin tottakai sä teet siinä sarjan enemmän. Mikä treenaaja semmonen on joka ei pidä meteliä sarjan aikana?

Niin ja kaikkihan tekee kovaan jalkatreeniin kuuluvaa 10cm liikerataa, eikö:david: .

Maksimisarjat prässissä on yleensä luokkaa 8*500kg...

1*190kg ei menny 200 :curs:
6*160kg

prässistä riippuen heittää+/- 20kg

Originally posted by BPS
1*190kg ei menny 200 :curs:
6*160kg

prässistä riippuen heittää+/- 20kg

No meijän salin prässillä ei kyllä 17v tytöt vedä 200 kilolla sarjaa se on varma.

Originally posted by VahvaJussi
No meijän salin prässillä ei kyllä 17v tytöt vedä 200 kilolla sarjaa se on varma.

No ykkönenhän se olikin mut anyway.. :nolo:

Itse tein viime jalka reenissä prässiä:
250kg x 12
300kg x 8
350kg x 5

Kelkalle en laske painoa.
Ilman siteitä, ja niin syvään kuin vain taipuu.

paljon olen kuullut että prässeissä olisi eroja, ite en ole moista huomannut.
Olen treenannut joko Kraftwerkin tai Davidin prässejä.

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom