Jalkapallon MM 2014 Brasilia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Alec
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Oli aika hyvä huomio jonkun katsojan Twitter-kommentissa koskien etenkin Nurmelan purnausta Iranin tavasta pelata. Kyseinen kommentoija kirjoitti suunnilleen, että Iranin pelatessa puolustusvoittoisesti kyseessä on antijalkapallo, mutta Suomen pelatessa bussitaktiikalla tasurin Espanjan kanssa, on kyseessä vuoden urheiluteko. Olen samaa mieltä, vaikka tottakai minusta on kiva katsoa hyökkäysvoittoista peliä, kuten eilinen Saksan ja Ghanan matsi. Mutta joillekin maille ei ole realismia pelata ihan minkälaista hurlumheifutista tahansa. Litmanenkin kirjoitti aiheesta: Litmanen: Bussitus on joskus ainoa mahdollisuus | Yle Urheilu | yle.fi

Nurmela on ollut turhan negatiivinen kommenteissaan, vähän jopa rasittavan negatiivinen. Luulisi jalkapalloihmisen nauttivan enemmän näistä kisoista, ei nämä kuitenkaan ihan joka päiväisiä pelejä ole? Hyvä huomio tuosta bussista. Ei kai Iranin (tai muiden selvien altavastaajien) pidä lähteä miellyttämään ulkomaalaisia katsojia, vaan hakemaan mahdollisimman hyvää tulosta? Olen varma että Iranin kannattajat nauttivat hyvän puolustuspelin myötä saavutetusta 0-1 tappiosta enemmän kuin "viihdyttävästä" mutta suurinumeroisemmasta tappiosta. Itse pidin Iranin esityksestä Argentiinaa vastaan, ja harmi ettei se tällä kertaa aivan riittänyt edes pisteeseen, lähellä se kuitenkin oli.

Tänään ollaan Belgian, E-Korean ja Portugalin kelkassa. Tapsa selostaa Belgia - Venäjä pelin.

Samaa mieltä ylläolevien kanssa.
Vaikka Argentiinaa kannattavana tuo eilinen peli olikin tuskainen, niin ihan oikealla taktiikalla Iran pelasi.
Jokainen tietää mitä olisi tapahtunut, jos molemmat olisivat pelanneet hyökkäysvoittoisella taktiikalla. Iran pääsi melkein yllättämään, joten taktiikka oli vähintäänkin onnistunut.
Varmasti olivat tyytyväisiä peliinsä vaikka se ei ihan pisteille riittänyt.

edit:
Itse ennustan tänään voittoja Belgialle, Algerialle ja Portugalille.

Itse ennustan tänään voittoja Belgialle, Algerialle ja Portugalille.

Monivetoni on samaa mieltä kanssasi :)

Hymy tuli huulille kun Tapsa heitti suht alussa: "Taidan puhua vähän pehmoisia" :D Ei varmaan itsekään huomannut asiaa sanoessaan.. Harmi kun meni ohi mistä toi juttu lähti kun olin keittiössä tekemässä ruokaa.

Lukaku on ollu mulle iso pettymys näissä kisoissa,jotenkin haluttoman näköistä on ukon tekeminen.Hazardkaan ei oo varsinaisesti dominoinu

Lukaku on ollu mulle iso pettymys näissä kisoissa,jotenkin haluttoman näköistä on ukon tekeminen.Hazardkaan ei oo varsinaisesti dominoinu

Hazard on ollut kyllä pettymys. Lähes näkymätön molemmissa peleissä tähän asti. Silloin tällöin onnistuu luomaan muutamia hyviä tilanteita, mutta suurimman osan ajasta ei edes huomaa onko ukko kentällä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Monta kertaa miettinyt, että tuo katsomojen alapuolella oleva turvamiehen homma on varmaan synkin mahdollinen futismatseissa.
Siitä on näemmä kirjoitettu artikkelikin näissä kisoissa:
http://www.nytimes.com/2014/06/18/s...ns-dream-job-has-a-catch-no-peeking.html?_r=0

On se varmaan hienoa olla paikanpäällä peleissä ja katsoa koko pelin ajan mitä katsomossa tapahtuu :D

edit:
Tulihan se sieltä :)
Belgia ei näemmä jaksa pelata peleistä kuin loppuminuutit.
Eipä siinä mitään, hyvin tuntuu sekin taktiikka toimivan :D

edit2:
Kannatti kritisoida Hazardia, heti alkoi otteet paranemaan ;)

Loistava matsi, yksi kisojen viihdyttävimmistä taistoista. Ghana pelasi erittäin ennakkoluulottomasti, ja osoitti ehdottomasti olevansa Afrikan tasapainoisin ryhmä. Toki siellä oli mukana sitä tyyppillistä höntyilyä hukattujen ylivoimahyökkäysten muodossa.

Vaikka symppaan Yhdysvaltoja, niin kyllähän tässä melkein on pakko toivoa Portugalin kaatavan jenkit ja viimeisellä kierroksella Ghanan kukistavan lusitaanit, samalla kun Saksa hoitaa oman leiviskänsä. Onhan tuo jengi pakko saada jatkopeleihin. Ghanassa tiivistyy MM-kisojen mahtavuus, seurajalkapalloilun muovisuus loistaa poissaolollaan ja tilalla on aitoa ja raikasta meininkiä.

Afrikan maita jo piiiitkään fanittaneena komppaan tätä. Norsut ja Nigeria todennäköisesti menevät jatkoon ja etenkin ensin mainittu voi yltyä urotekoihin. Ghana joka tapauksessa pelaa ylivoimaisesti parasta afrikkalaisfutista näissä kisoissa vuoden 2010 kisojen tyyliin.

Jos Portugali voittaa yöllä, niin lähtisikö Saksa pelaamaan taktisesti USA:n kanssa tasuria? Veikkaan, etteivät enää kehtaa Ghana-tasurin jälkeen. Futis on kuitenkin heille niin tärkeä kunnia-asia.

Zone-sarja -42%
Pirteästi aloittaa Algeria, eivät vaan saa vetoja kohti maalia.

Alkoi osua kohti ja kaikki menee sisään ;)

Algeria myllyttää,mutta Korean veskari saa kyllä ottaa molemmat omaan piikkiinsä,ekassa maalissa ois pitäny tulla vastaan helvetin paljon aikasemmin ja kulmassa seikkaili ihan jossain muualla

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom