Jalkapalloilijan salitreeni?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Futaja
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Nii, oon vähä meinannu et jos tekisin kesälomaa asti kavereitten kans yläkroppaa eri liikkei ja si alkaisin tekee jotai futaajan liikkei : )

Starting strengthillä ei mene metsään. Sun ei tarvii valita joko tai, treenaat sekä ylä- että alakroppaa tasapuolisesti niin varmasti tulee voimaa ja tehoja. SS siis käyttöön!

Treeniohjelma jalkapalloilijalle

Morjesta

Olen 17v jalkapalloilija, pituutta 186cm ja painoa hieman yli 80kg. Käynyt salilla nyt noin vuoden, kesän aikaan en kovin aktiivisesti kun pelit ja treenit vievät paljon aikaa.. Olen treenannut 5-jakoisella ohjelmalla rinta, selkä, jalat, kädet ja olkapäät erikseen. Nyt talvikauden futistreenien alkaessa ajattelin että joku 3-jakoinen ohjelma voisi olla sellainen minkä kerkeisi viikossa läpi käymään. Sellainen sopiva combo painonnostoliikkeitä joilla terävyyttä ja näitä ''pumppailu'' liikkeitä ihan vaan lihaksien kasvatukseen olis hyvä. Jos jollain olis hyviä ehdotuksia, niin kiitos jo etukäteen!

Elikkäs tarkoituksena on ruveta käymään salilla futiksen ehdoilla ja futistreenien ohella. Olen siis 19v, 179cm ja 67kg. Pari lisäkiloa ei varmaankaan olisi haitaksi?
Pelipaikka on hyökkääjä/laituri. Ominaisuuksiltani enemmänkin laituri. Olen räjähtävä, tekninen, voitan useimmiten 1vs1. Ongelmana juurikin miesten pelien fyysisyys. Keski- ja yläkroppaan tarvitsisin voimaa. Eikai ne potkutkaan voi olla ikinä liian kovia :D
Coopperista n.2800m.

Futistreenejä on 3kertaa viikossa, joten salilla pystyisin käymään mahdollisuuksien mukaan 2-3krt viikossa.

Salilla olen käynyt parina viime vuonna vaihtelevalla aktiivisuudella. Jalkoja en ole tähän mennessä tosissani treenannut, sillä yläkropan ja jalkojen epätasapaino on ollut suuri. Nyt siis ihan siedettävä, joten jalkojakin voin treenata mikäli pystyn käymään salilla 3 kertaa viikossa.

Nettiä selaillessani en löytänyt yhtäkään varta vasten futareille tehtyä saliohjelmaa. Onko kellään mitään valmista ohjelmaa? Suurin pelkoni jalkoja tehdessä on, että nopeus ja räjähtävyys katoaa. Tähän vinkkejä?

No sen verran ainaki voin kertoa, ettei itsellä juoksuvoima/räjähtävyys ainakaan huonommaksi ole mennyt, vaikka salilla on kyykky ja mave maksimit noussut varmaan 20 kilolla. Itse painin (jalkapalloilijana) samojen kysymysten kanssa, mutta pikkuhiljaa olen tullut siihen tulokseen, että saa voimanostonkin viedä aika pitkälle, ennenkuin se rupeaa negatiivisesti räjähtävyyteen/juoksuvoimaan vaikuttamaan (puhtaasti voimaa hakiessa ei välttämättä ole kuin positiivisia vaikutuksia). Muutenkin ajattelin tästä kun intti loppuu niin ottaa ohjelmaan enemmän rinnallevetoa ja ehkä jopa tempausta, jos se toisi vaikka lisää pirteyttä juoksuun.

Noilla sun mitoilla ei tosiaan varmaan muutama lisäkilo lihastakaan olisi pahitteeksi muuallekaan kroppaan, kun pitää sen futiksen siinä rinnalla rullaamassa pysyy tatsi päälajissakin kunnossa. Että jollain yksinkertaisella perusohjelmalla painat menemään, varsinkin jos olet suht alottelija salipuolella. Itte oon pitäny saliohjelman hyvin simppelinä ja jättäny turhat laitteet ja rimpulaliikkeet suosiolla vähemmälle :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom