Jalkapalloilijalle treeniohjelmaa?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Morjens kaikille! :)

Voisko joku kehitellä mulle treeniohjelmaa? Oon 16-vuotias, pituutta 180cm ja painoa 70kg. Futista tulee pelattua 2-4 kertaa viikossa ja siihen pitäs vielä puntti saada mukaan. Tarkotus olis treenata kotona kun salille ei ole mahollisuutta päästä. Kotoa löytyy penkki, tanko, 2x käsipainot, painoja ja voimapyörä. Tarkotuksena olis saada lihasmassaa lisää ja tietenki voimaa. Kiitokset etukäteen jos joku jaksais auttaa :worship:

No tässäkin olisi kiva tietää mikä tavote on... Käsittääkseni jalkapalloilijat eivät tarvi juuri muuta kuin massiiviset jalat, jotka sitten näkyy sieltä shortsien alta ja kaikki tämä naisyleisön mieleksi. Elikkä... Aiotko jatkaa jalkapalloa kuinka pitkälle? Isot yläkropan lihakset käsittääkseni vähentävät juoksukestävyyttä noissa intervalleissa joita jalkapallossa pitää tehdä...

Tavotteena olis saada nostettua painoa ja jalkoihin lisää kokoa ja voimaa, kun ovat melkein siimat. Jalkapalloa aion pelata niin pitkään kun on mahdollista. Ja ajattelin treenata 2-3 kertaa viikossa.

Voin kokemuksella sanoa että treenaa vaan sitä peruskuntoa aluks ja tee vaikka 2-3 punttia taikka kuntopiiriä. Ja sitten alotat voiman hankkimisen sitten ens kauden jälkeen niin voit paremmin keskittyä olennaiseen eli jalkapalloon. (on jo vähän myöhä aloittaa kunnon punttailu kun kausi alkaa 3-4 kuukauden päästä)

Ei sitä kannata käyttää futis - reeneihin :rolleyes:
Ja mihinkäs tämä neuvo perustuu?

Kreatiini on osana lihassolujen energiavarastojen täydentämisprosessissa, eli ihan hyvin se käy myös aerobisen liikunnan yhteydessä käytettäväksi - varsinkin jos sitä jo pussillinen löytyy ja lajissa on tarvetta räjähtäville suorituksille.

No tässäkin olisi kiva tietää mikä tavote on... Käsittääkseni jalkapalloilijat eivät tarvi juuri muuta kuin massiiviset jalat, jotka sitten näkyy sieltä shortsien alta ja kaikki tämä naisyleisön mieleksi. Elikkä... Aiotko jatkaa jalkapalloa kuinka pitkälle? Isot yläkropan lihakset käsittääkseni vähentävät juoksukestävyyttä noissa intervalleissa joita jalkapallossa pitää tehdä...

Meikäläinen pelaa myös futista painoa on 82kg ja pituutta 174cm. olen nyt käyny 3kk salilla n.2-3 kertaa viikossa ja oon tehny salilla pelkästää yläkroppaa,koska sitä tarvitsin salibandyssä(vaikka se onkin jäänyt taka-alalle) ja halusin myös muuttaa läskiä lihasmassaksi... jalkatreeniä omalla painolla tulee joukkueen kanssa 1-2 kertaa viikossa... Meillä oli joukkueen juoksutestit tuossa joku aika sitten ja ne meni ihan päinvastoin mitä ajattelin 30metrillä olin toisiks nopein ja kilometrin matkalla viimonen.. ketteryys testeissä olin keskikastia...

joten miten mun pitäs muutta reenaamista et sais jonkin verran liikettä jalkoihin ja jaksaisin vetää intervalleja enemmän?.. käsittääkseni keskivartalon lihakset ovat tärkeät lajissa kuin lajissa..
missä vaiheessa homma kusee kun mulla tahtoo olla jalat jumissa pallollisissa reeneissä, jos viikolla on ollu ees yks lenkki?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom