Jalkalihakset ei palaudu

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Itse pääsin jalkakivuista eroon kun aloin lenkkeillä. Salilla jalkatreenin jälkeen oli aina jalat niin perkeleen kipeät 4-5 päivää! Siitä olen kärsinyt noin 7 vuotta. Mutta nyt kesällä aloin lenkkeillä pari kertaa viikossa 8km. Alku oli kyllä hankalaa kun piti kipeillä jaloilla yrittää juosta. Nyt tän hetkinen tilanne on se että kun salilla treenaa jalat, niin seuraavana päivänä ei ole juuri mitään kipua! Kun ennen ei edes sängystä kunnolla ylös päässyt, ja portaitakin oli yhtä tuskaa kävellä.
Eli juokseminen auttoi ainakin mun kohdalla.

jippuli: -Hmmm... Nyt en ymmärtänyt mitä ajoit takaa tuolla tekstini lainaamisella tuohon yhteyteen? Väitinkö jossain että venyttely tulisi laiminlyödä vaiko mitä?

"Saattaa olla, mutta itellä vuoden treenin ja laiminlyötyjen venyttelyiden tuloksena olin ihan kierossa koko ukko. Kireät jalat ja rintalihakset tekivät todella huonon ryhdin, lantio oli kääntynyt eteenpäin jne."

Kävely ja hölkkä poistaa suhteellisen hyvin maitohappoja jaloista treenin jälkeen ja nopeuttaa palautumista. Polkupyöräily suhteellisen rauhallisella temmolla on myös hyvä. Kävelyä kannattaa hieman harrastaa seuraavanakin päivänä (vaikka palautus päivänä.) Tuntuisi olevan parempi vaihtoehto ainakin minulle kuin pelkkä sohvalla löhöily. :)

Kävely ja hölkkä poistaa suhteellisen hyvin maitohappoja jaloista treenin jälkeen ja nopeuttaa palautumista. Polkupyöräily suhteellisen rauhallisella temmolla on myös hyvä. Kävelyä kannattaa hieman harrastaa seuraavanakin päivänä (vaikka palautus päivänä.) Tuntuisi olevan parempi vaihtoehto ainakin minulle kuin pelkkä sohvalla löhöily. :)

Itsellä auttoi kaikkien paikkojen, mutta varsinkin jalkojen kipeytymiseen ja palautumiseen se, että lisäsin palkkarin proteiinimäärän 60 grammaan. Kipupäivät tippu 4-5:stä 1.5-2:een.

Putkea kantaa käyttää eli siis foam rollingia. Sillä saa aika hyvin jalat auki.

Hyytelö sanoi:
Itsellä auttoi kaikkien paikkojen, mutta varsinkin jalkojen kipeytymiseen ja palautumiseen se, että lisäsin palkkarin proteiinimäärän 60 grammaan. Kipupäivät tippu 4-5:stä 1.5-2:een.
Enpä olisi arvannut, että proteiinin määrä palkkarissa olisi noin paljon vaikuttanut jalkojen palautumiseen. Muutitko jotain muuta kuin protskun määrää palkkarissa ja kuinka paljon sitä oli aikaisemmin? Pitää laittaa itse kokeiluun.

Putkea kantaa käyttää eli siis foam rollingia. Sillä saa aika hyvin jalat auki.

Enpä olisi arvannut, että proteiinin määrä palkkarissa olisi noin paljon vaikuttanut jalkojen palautumiseen. Muutitko jotain muuta kuin protskun määrää palkkarissa ja kuinka paljon sitä oli aikaisemmin? Pitää laittaa itse kokeiluun.

Aikaisemmin oli 25-30 g. TUplasin proteiinin määrän ja puolitin hiilarin määrän 25 g:hen. Mitään muuta syytä en keksi sille että enää ei tarvinnutkaan viikkoa taapertaa hammasta purren.

EDIT: Tämä muutos siis alunperin johtui siitä että aloitin painonpudotuksen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom