Jalkakyykky ja geeniperimä?

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Ikä
35
Eli alotetaas kysymyksestä numero uno. Oon alottanu vasta hiljattain tekeen jalkakyykkyä (tähän asti vain prässiä) ja alotellu pienillä painoilla ja koittanu tota tekniikka aluks harjottaa. Ruutia kyllä löytyy sit varmasti isompiikin nostoihin kun tekniikka on jo täysin hallussa :D Ja kysymys kuuluukin, missä vaiheessa aloittelevan jalkakyykkääjän tulisi ottaa mukaan painonnosto vyö? Myös muuta rakentavaa kommenttia/vinkkiä koskien jalka kyykkyä otetaan vastaan.

Sitten toinen mua poltteleva kysymys. Kuinka suuri merkitys geeniperimällä voi olla lihasten ja voiman kehityksessä? Tunnen kavereita jotka eivät ole koskaan punttiin koskeneetkaan ja ovat silti ällistyttävän vahvoja. Itse olen n. vuoden käynyt tosissaas salilla ja tulokset ovat kyllä nousseet mutta yleinen voima ja lihas massan kehitysei ole ollut päätä huimaavaa. Mutta tietysti kehitystä on jonkin verran tapahtunut. Voiko siis "heikko" geenisestä kaveristakin kehittyä kovan työn jälkeen vahva punttiuros vai kannattaisiko viskata rukkaset naulaan?

:worship: kiitän

Vyön käyttään ei mitään "sääntöjä" ole, mutta voit ottaa sen vaikka pariin raskaimpaan sarjaa ja käyttää aina vain niissä. Jokasarjassa sitä tuskin on järkeä käyttää kuitenkaan.

Ja nuo geenit vaikuttaa todella paljon ja yleensäkin kaikkeen. Mutta oletko varma, että ruokailusi on kunnossa? Ilman safkaa ei pala kasva vaikka ois geenitkin kohdillaan. ;)

Timba79 sanoi:
Ja nuo geenit vaikuttaa todella paljon ja yleensäkin kaikkeen. Mutta oletko varma, että ruokailusi on kunnossa? Ilman safkaa ei pala kasva vaikka ois geenitkin kohdillaan. ;)

No tosta voisin sanoo vaikka että oon havahtunu tohon bodarille ns. oikeaoppiseen ruokailuun ihan hiljattain. Ennen vain paljon ruokaa, nykyään paljon proteiineja. Mut ehkä on vähän liian aikasta ruveta hätäileen että jos nyt jatkan vaikka vuoden tätä linjaa ja valittelen sit uudemman kerran ;)

Lisää vinkkejä otetaan vastaan kumpaankin aiheeseen.

Aimoliini sanoi:
Eli alotetaas kysymyksestä numero uno. Oon alottanu vasta hiljattain tekeen jalkakyykkyä (tähän asti vain prässiä) ja alotellu pienillä painoilla ja koittanu tota tekniikka aluks harjottaa. Ruutia kyllä löytyy sit varmasti isompiikin nostoihin kun tekniikka on jo täysin hallussa :D Ja kysymys kuuluukin, missä vaiheessa aloittelevan jalkakyykkääjän tulisi ottaa mukaan painonnosto vyö?

Itse olen tehnyt kyllä kyykkyä ja mavea aina ilman vyötä. En ole edes ikinä kokeillut sellaista. Tosin tuloksetkaan eivät kovin kaksisia ole. mv 170 kk 150. Mutta toisaalta olen nähnyt kun maastakin vedetään komeasti yli 200 kiloa ilman vyötä tai muitakaan rensseleitä. Eli ei se mikään pakollinen väline ole.

Käsittääkseni tuo vyö ei kuitenkaan estä sitä selän pyöristymistä, vaan pointti on siinä, että vyötä vasten on helpompi jännittää niitä keskikropan lihaksia, jolloin paketti pysyy paremmin kasassa.

Sitten toinen mua poltteleva kysymys. Kuinka suuri merkitys geeniperimällä voi olla lihasten ja voiman kehityksessä? Tunnen kavereita jotka eivät ole koskaan punttiin koskeneetkaan ja ovat silti ällistyttävän vahvoja.
ei ole kovin suurta merkitystä kyykkäätkö ekalla kerralla 50 vai 100 kiloa. harjoittelulla ne suurimmat erot tulevat. ihan yhtä hyvin molempien lähtötasojen kyykkääjät voi kyykätä tulevaisuudessa sen 300kg jos vain osaa panostaa treeniin oikein.

näin sanoi selkäinaho.

Itse en ole ikinä käyttänyt vyötä missään liikkeessä. En edes kovemmissa kyykyissä/vedoissa. Suosittelen olemaan käyttämättä vyötä. Kehittyy vartalon tukilihaksetkin paremmin ilman vyötä.

Suositut

Back
Ylös Bottom