Jalka toista pidempi

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Äsken kutsunnoissa lääkärikin totesi että selkä on vähän vino kun toinen jalka on pidempi ja oon kyl itekin sen huomannut, mutta kannattaako tästä olla huolissaan treenien ja kehityksen kannalta?

itselläni on samaa vikaa, pienenä jo todettu skolioosi ja että oikea jalka 1cm vasenta lyhyempi. ryhti on kun seisoo suorana hieman oikealle alaspäin painottunut. huomaa selvästi. treenannut ihan normaalisti kuin muutkin, mutta maastaveto aiheuttanut selkään jonkinlaisa jomotusta. tiedä sitten johtuuko ko. vaivasta. eikä tosiaan kannata pelata treenaamista vaan tehdä kuten muutkin. mietin itse että pitäisikö hommata kenkään 1cm paksuinen tuki että olisi ryhti suorempi, mutta 21v kuitenkin ollut näin, joten jos nyt muuttaa niin voi mennä vain pahemmaksi. en tiedä sitten kehitykseen vaivaako mitenkä koska olen käynyt vasta 2kk aktiivisesti salilla. ei ainakaan tunnu oudolta oikealla puolella, jopa taitaa vahvempi vähän olla. kait se voi vähän lihastasapainoa horjuttaa

Itelle ei ole tullut mitään suurempia haittoja tai ainakaan en ole huomannut. En tiedä onko synnynnäine vai ei, mutta nikama on mennyt selässä pois paikoiltaan ja silloin kun tuo huomattiin, niin sanottiin, että siitä johtuisi.

Mulla sama vika. Intissä ottivat röntgenin ja huomattiin että jalat ovatkin yhtä pitkät mutta alkavat eri kohdista. Hoidoksi sain kaksi omalle jalalle muotoiltua pohjallista.

Mullakin on sama vika. Kävin ns. nikanmanniksauttajalla ja se sano, että on toinen jalka 1-2 cm pidempi toista. Kysyin, että kannattaisko pohjallista laittaa toisen jalan alle, niin sano, että kyllähän ne jalat tullee sillon samanpitusiks, mutta lonkka, alaselkä tai mikä onkaan on sillo vieläki vinossa.

Täällä sama, vasen jalka pidempi. Tosin ei hälyttävästi, koska ei ole vaivannut menoa...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom