Jalka rikki-terveen jalan treenaaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 133729
  • Aloitettu Aloitettu

Deleted member 133729

Jos toinen jalka on rikki, eikös sitä suositella terveelle jalalle treeniä? Jollain tavalla heijastuu hajonneeseen jalkaan vai mikä oli selitys? Mietin vain tekeekö jatkossa hallaa puolieron tasaamiselle tai aiheuttaako toispuoleisuutta selkään, lonkkiin tms. Toipumiseni aika on täysi arvoitus, joten aloitin terveen jalan treenit pari kk sitten. Alitajunnassa kävi ajatus jos jään invalidiksi, sitten ainakin kasvatan terveestä jalasta tosi vahvan niin helpottaa elämää.

No en kauheasti lähtis treenaamaan jos toipuminen on vielä kesken. Sitten rupeaa rakentamaan epätasaista lihaksistoa kun diagnoosit on fataalit ja pöydässä.
Ite oon yli vuoden putkeen kävelly huonosti hajonneen polven takia, sitten yksi kaunis päivä pystyi taas :) Onnea toipumiseen.

Eikös Utti tuosta joskus puhunut, että kannattaisi treenata tervettä jalkaa? Johonkin tutkimukseen taisi viitata, että tämä ehkäisi loukkaantuneen jalan lihasten heikentymistä?

Kunnon loukkaantumisen, ehkä leikkauksen, paranemisen ja kuntoutumisen jäljiltä jää melkoisia puoli eroja jo ilman treenaamistakin, saati jos niitä tieten tahtoen kasvattaa.

Vaikea kuvitella mitä sen toisen jalan treenaus lisänä hyödyttää verrattuna siihen että treenaa vain muuta kroppaa?

Mutta, olen mä kuullut että noin tehdään.

Vaikea kuvitella mitä sen toisen jalan treenaus lisänä hyödyttää verrattuna siihen että treenaa vain muuta kroppaa?

Keho ei osaa 100% vahvistaa vain sen puolen raajaa jota treenataan. Toinen puolikin vahvistuu ,vaikka sillä ei tee mitään. Eli nopeuttaa toisen puolen recoveryä. Siis nää jotain molekyylitason signaloinnin juttuja mistä johtuu, toinenkin puoli saa anaboliasta jonkun pienen siivun. Mutta ei noi ihan valtaisia taida olla vaikutukseltaan, että onko käytännössä hyötyä niin en tiedä.

E. mieluummin vaan paikaltaan jännittelisin lihaksia mitä pystyy siitä jalasta jota ei pysty normaalisti käyttämään. Silloin kuitenkin menis hermosignalia ja verenkiertoa kipeeseen raajaan, olis varmaan hyödyllisempää ja vähemmän haitallista kuin toispuolinen treenaaminen.

Viimeksi muokattu:
Back
Ylös Bottom