Jalka kramppaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Janne_M
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eli vasemman jalan kanssa ollu ongelmia jo reilun vuoden. Vasen pohje alkaa kramppaamaan iltaisin. Ei tarvitse olla edes reenipäivä, pelkkä liikkeellä olo päivän ajan riittää. Välillä herää öisin ja meinaa huuto päästä ottaa niin kippeesti. Onko kohtalo tovereita ?

Itellä pohkeet kramppaili ennen liiankin usein. Etenkin kamppailulajeissa. Tähän mulla ainakin auttoi runsas veden juonti sekä magnesiumin käyttö.

Itellä on kans vakio, että vasen pohje kramppaa yöllä. Joskus jalkatreenin jälkeisenä yönä, joskus taas ei. Viimeksi toissa yönä. Vettä tulee itellä juotua liian vähän, eli sitä pitäs varmaan lisätä...

Mulla kans yökrampit ovat tuttu juttu, ja itselläni se ainakin on merkki liian vähäisestä nesteensaannista. Krampeilta olen välttynyt, kun olen juonut tarpeeksi trrenien ja päivän mittaan sekä syönyt Mg:tä illalla ja pari pientä banaania ennen nukkumaan menoa.

Mullakin kramppaa pohkeet öisin... Herään siihen ja tuntuu ihan hirveeltä... nyt on kahtena yönä krampannu peräkkäin sitä ennen ei krampannu moneen viikkoon... treenistäkään se ei voi johtua kun en oo treenannunut pohkeita kuukauteen... jos ne sit kramppaa liian vähästä treenistä ;) ...

Tämä yökramppaus on minullekkin erittäin tuttua. Se kipu on jotain aivan kamalaa, en ikinä pystynyt kuvittelemaankaan tuollaista kipua. Muutenkin joutuu päkiöillä kävelemään usein kun on pohkeet paskana. Runsaaampi veden juonti ja venyttely auttaa mua. Pitää varmaan ostaa purkki magnesiumiakin. Omega-3:llakin on jotain vaikutusta, mutta en sitten tiedä sen määrästä, varmaan aika vähäistä...

Ihan samanlainen "vamma" on. Jalkapohjat nimenomaan monessa tilanteessa rupeaa kettuilemaan. Kai siihen magnesium auttaisi.

Minulla on auttanut kaikkiin jalan kramppeihin venyttely ja sen varmistaminen, että saan ruuasta tarpeeksi kaliumia. Yksi mikä tekee mulla takuuvarmasti kramppeja jalkaan on se, jos aloitan tauon jälkeen uintitreenit. Selkäuinnissa jalkaterä tekee sellaista vastaliikettä, mikä laukaisee krampin.

Back
Ylös Bottom