Jalat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kliinu
  • Aloitettu Aloitettu
Jos tekee usein jalkoja (kyykkyy, mavee, prässii, maastanostoo)
niin tarviiko aina tehä niitä koneita eli reiden koukistajia ja ojentajia? kato kun välillä haluisin tehä esim. vatsoja kyykky- ja prässitreenin jälkeen. Jos treenaan koneet vielä kyykyn ja prässin jälkeen ja sit viel vatsan tulis hieman pitkä treeni. eli onko tärkeetä tehdä reiden koukistajia ja ojentajia aina jalkatreenin jälkeen?

Sit mitä mieltä ootte puolikyykystä tai yleensä "puolittaisista liikkeistä"? Mä uskon et ne on turhia ja että pitkä liikerata mahdollistaa hyvän lihaskasvun. (En voi väittää puolikyykkyy turhaks koska en oo sitä paljoo tehny.)

Originally posted by Kliinu
Jos tekee usein jalkoja (kyykkyy, mavee, prässii, maastanostoo)
niin tarviiko aina tehä niitä koneita eli reiden koukistajia ja ojentajia?
Ei.

Originally posted by Kliinu
Jos tekee usein jalkoja (kyykkyy, mavee, prässii, maastanostoo) niin tarviiko aina tehä niitä koneita eli reiden koukistajia ja ojentajia?
Kuten iivili jo sanoikin: ei. Ojennus ja koukistus ovat eristäviä liikkeitä etu- ja takareisille, respectively. Isot massaliikkeet kuten kyykky, prässi ja maastavedot treenaavat nämä lihakset jo itsessään.

Sit mitä mieltä ootte puolikyykystä tai yleensä "puolittaisista liikkeistä"? Mä uskon et ne on turhia ja että pitkä liikerata mahdollistaa hyvän lihaskasvun.
Riippuu aivan täysin yksilöstä. Joillekin sopii syväkyykky helvetin hyvin ja reidet kasvavat sillä kuin ilmapallot. Mä taas tein 3 vuotta putkeen syväkyykkyä uskonnollisella raivolla eikä reidet kehittynyt oikeastaan yhtään, lähinnä alaselkä ja perse sai lisää tavaraa. Nyt muutama kuukausi sitten päätin kokeilla rintahauispelleilyä ja vaihdoin syväkyykyn hieman parallelista vajaaksi jäävään puolikyykkyyn. Tankoon ei pysty laittamaan melkein yhtään enempää kiloja mutta etureidet huutaa joka toistolla leipää, varsinkin negatiivisen ja positiivisen vaiheen välisessä pysäytyksessä.

Back
Ylös Bottom