Jalat penkillä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jkk
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

Jkk

Multa on vilahtanut täysin ohi, että mikä juju on penkkipunnerusta tehtäessä pitää jalkoja penkillä. Jotkut nytkyttelee nilkat ristissä, niin ettei tiedä tekevätkö vatsaliikkeitä siinä samalla.

Onko jalkojen penkille nostamisesta jotain hyötyä?

Oma asentoni lienee perinteinen (?): jalat maassa, selkä pikkasen kaarella eli yritän tuoda perseen mahdollisimman lähelle niskaa.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Kyse on ihan omasta tyylistä, sotilaspenkistä (jonkinlaista kilpailujakin on tässä..omalla painolla niin monta toistoa kuin saat).
Itse teen tätä aina välistä, on parempi selälle ja omassa mielikuvassa "puhtaampi" (juu, kyllä ne painot joutuu itse ihan nostamaan vaikka tekisi mitä..mutta nyt oli kyse mielikuvasta) tyyli kun et voi tukea liikettä jaloilla/selällä.
Mukavaa vaihtelua ja ei ainakaan mene selkä paskaksi penkatessa.

Itse saatan tehdä tolleen jalat penkillä treenin alussa ja/tai lopussa penkkiä ihan vain tuntuman vuoksi. En näe järkeä tehdä kaikkia sarjoja tolleen ja rasittaa siten olkapäitä enemmän kuin kaarella tehdyssä penkissä.

Zone-sarja -42%
Originally posted by Dachar
Kyse on ihan omasta tyylistä, sotilaspenkistä (jonkinlaista kilpailujakin on tässä..omalla painolla niin monta toistoa kuin saat).
Itse teen tätä aina välistä, on parempi selälle ja omassa mielikuvassa "puhtaampi" (juu, kyllä ne painot joutuu itse ihan nostamaan vaikka tekisi mitä..mutta nyt oli kyse mielikuvasta) tyyli kun et voi tukea liikettä jaloilla/selällä.
Mukavaa vaihtelua ja ei ainakaan mene selkä paskaksi penkatessa.

síis kyllähän selällä voi edelleeb tukea (kaari) mut tosiaan perse pysyy penkissä eikä saa "ponnistettua" jaloilla (näin luulisin asian olevan).

Joo siis nimenomaan teen penkkiä niin, että perse on penkissä vaikka selkä kaarella onkin.

Originally posted by ZeiZei
síis kyllähän selällä voi edelleeb tukea (kaari) mut tosiaan perse pysyy penkissä eikä saa "ponnistettua" jaloilla (näin luulisin asian olevan).

heh heh, juu tosiaan, näinhän sen luulisi olevan. Näin kyllä tuossa yksi päivä salilla, että yksi kaveri jotenkin sai nostettua persettään kun oli jalat penkillä. Perse nousi siis ainakin 10cm.

Ideana tuossa jalat penkillä tekemisessähän on että liike menisi rintalihaksille enemmän kuin tavallisessa penkissä. Tällöin saataisiin harjoiteltua jotain rintalihaksen erityistä kohtaa tehokkaammin, esim. rintalihaksen sisäosaa.

Nostamalla persettä siirretään painoa pois rintalihaksilta ja otetaan muita lihaksia avustamaan liikkessä. Tämä toki harjoittaa muita lihaksia mutta rintalihakset jää vähemmälle.

Suoritustyylihän sitten on jokaisen oma asia, riippuen siitä mitä haluaa liikkeellä harjoittaa; imagoa, rintalihaksia vai kaikkea yhdessä.

Originally posted by ZeiZei

Pakko sanoa että menee jo aika hauskaksi jos jalat on ristissä ilmassa ja siinnä vielä yrität vääntää selkää kaarelle..mutta jokainen tyylillään tietenkin :)

Pakko sanoa että menee jo aika hauskaksi jos jalat on ristissä ilmassa ja siinnä vielä yrität vääntää selkää kaarelle..mutta jokainen tyylillään tietenkin :)

siis selänhän saa kaarelle vaikka jalat olisi ilmassa. llity VIPiksi ja käy esim. kattomassa erään palstalaisen kuvia sotialpenkki kilpailusta. Jalat on ilmassa mutta tottakai selkä kaarelle menee.
Itekkin nostan niin, että jalat ihan maassa, perse penkissä, selkä jotenkuten kaarella.

Hauskaksi? Allekirjoittaneesta ainakin tuntuu todella huteralta tehdä penkkiä jos vain makaa lahnana jalat ilmassa. Itse otan kaarta aina kun teen sotilaspenkkityyliin, muuten jäisi nostot lämmittelypainoihin. Kuvassa Kaattarin Raimo (ME 53 toistoa?) näyttää mallia miten kaarta otetaan.

kaattari.jpg

Kuten lepex kirjoitti idea on että liike ottaa enemmän rintaan.
Jalat ylhäällä voi myös tehdä vipunostoja penkillä.
Jalkoja voi pitää ylhäällä kuten kuvassa tai penkillä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ah, täällä tarkoitettiin tuota kaarrella..mielikuvani kaaresta on Pikkuisen erilainen..tai no sanotaan ettei se kaari ole mikään pikkuinen vaan todellakin Kaari..tai voisi sanoa siltakin jopa :)
Tuossa kuvassa ihan normaalia notkistusta, onhan se kaarella tietty, totta puhutte, minun moka sotkeentua termistöön.

Itse käytän kaari sanaa vain ihan toisella tavalla.

Mutta :kippis1:

lepex sanoi:
heh heh, juu tosiaan, näinhän sen luulisi olevan. Näin kyllä tuossa yksi päivä salilla, että yksi kaveri jotenkin sai nostettua persettään kun oli jalat penkillä. Perse nousi siis ainakin 10cm.

.

Tässä ketjussa jätkät puhuu kahdesta eri asiasta; jalat penkillä ja jalat ristissä ilmassa. Jalat penkillä perseen saa aivan saatanan korkealle, jalat ilmassa (sotilaspenkki) persettä ei saa milliäkäään ilmaan. Jos joku saa, niin :kuvia: Kaarta toki saa sotilaspenkissäkin.

tekee sen kaaren vaan ennenku nostaa jalat ilmaan, ei ole ees kovin vaikeeta, jokainen voi itse kokeilla. itse en sotilaspenkissä kuitenkaa kovin isoa kaarta pidä koska selkä väsyy hyvin nopeasti, voi olla et on kankee ja paska selkä ja syy on vaan mussa, mut pointti on se että kyllä sitä kohtuullisen kaaren saa kankeempikin kaveri.

On sillä "jalat ilmassa" tyylillä iha hyvä hakee koordinaatiota juuri selän asentoon ja vaikka pienellä painolla pumppisarjoja. Onhan se raskaampaa tehdä jalat ilmassa, kun joutuu keskittymään vielä enemmän asennon kasassapysymiseen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom