Jalat kahdesti viikossa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Känkky
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Kannattaisi varmaan ottaa takareisille vähän muutakin kuin koukistuksia.. SJMV nyt ainakin.

Oon kyllä saanut takareidet todella kipeiksi tekemällä koukistuksia, ATG-kyykkyjä sekä prässiä leveällä otteella. Itseasiassa etureidet mulla palautuu huomattavasti nopeammin seuraavaan treeniin kuin takareidet. Etureisien palautumisen kanssa ei ole ollut koskaan ongelmia, mutta takareidet on nyt tässä 3on1off -jaolla olleet joka kerta vielä hieman arat ennen seuraavaa treeniä. En tiedä, johtuuko paskoista takareisistä, vai meneekö mulla vaan tällä tyylillä treeni takareisille hyvin perille.

Miltäs mun jalkatreeni kuulostaa?
Kommentteja?
Kehitys ehdotuksia?

Kyykky
pumppaavalla liikkeellä, liikkuvuuden sallima liikerata (noin 90 astetta)
Tuntuma eniten etureiskoilla.
Pääliike etureiskoille.

SJMV
Loistava venyttävä liike takareisille.
Pääliike takareiskoille.

Bulgarialainen kyykky
Tasoittaa puolieroja hyvin. tuntuma takaosastolla.
Pääliike pakaroille.

Reiden ojentajat yhdellä jalalla
Tasoittaa puolieroja.
Apuliike etureiskoille.

Reiden koukistajat yhdellä jalalla
Tasoittaa puolieroja, supistava liike takareisille.
Apuliike takareiskoille.

Yhden jalan prässi 3x10
Tasoittaa puolieroja.
Jalka niin ylös kun menee, että työntö tapahtuu kantapäällä.¨
Apuliike pakaroille.

Nostetaas vanhaa ketjua, kun en viitsi uuttakaan tämän takia tehdä.

Elikkä siis olen nyt siirtynyt 3-jakoiseen, jota teen 3on1off -tyyliin. Mietityttää hieman tuo jalkatreenien sisältö.

Olen tähän asti tehnyt näin:

Treeni 1:

reiden koukistus 4x10-12
kyykky 4x6
jalkaprässi 4x8
ojennus 4x12

pohkeet smithissä 3x10
pohkeet istuen koneessa 3x12

Treeni 2:

reiden koukistus 4x15
kyykky 4x10
hack 3x10-12
ojennus 3x15

pohkeet smithissä 3x12
poskeet istuen koneessa 3x15

Kumpaankin treeniin menee about 1h 10-15min + lämmittelyt. Onko treeneissä liikaa liikkeitä/meneekö liian kauan aikaa per treeni?

Kyllä tuolla koukistuksella kannattaa molemmat jalkatreenit aloittaa! Painotuksella kannattaa pelata eli toinen treeni etureisipainotteisesti ja toinen takareisipainotteisesti. Jos kuitenkaan ei halua painottaa niin aloita koukistuksella ja siitä lähet liikkeisen kautta vuorottelemaan etureisi/takareisi jne. Pohkeita ei kanssa ole pakko tehdä aina jalka päivänä vaan hyvin ne mahtuu sinne muihin treeneihinkin. Siitä sitten kokeilemaan itselle se sopivin. :)

Kyllä tuolla koukistuksella kannattaa molemmat jalkatreenit aloittaa! Painotuksella kannattaa pelata eli toinen treeni etureisipainotteisesti ja toinen takareisipainotteisesti. Jos kuitenkaan ei halua painottaa niin aloita koukistuksella ja siitä lähet liikkeisen kautta vuorottelemaan etureisi/takareisi jne. Pohkeita ei kanssa ole pakko tehdä aina jalka päivänä vaan hyvin ne mahtuu sinne muihin treeneihinkin. Siitä sitten kokeilemaan itselle se sopivin. :)

Ourait. Kiitos vastauksesta! :)

Oon kyllä saanut takareidet todella kipeiksi tekemällä koukistuksia, ATG-kyykkyjä sekä prässiä leveällä otteella. Itseasiassa etureidet mulla palautuu huomattavasti nopeammin seuraavaan treeniin kuin takareidet. Etureisien palautumisen kanssa ei ole ollut koskaan ongelmia, mutta takareidet on nyt tässä 3on1off -jaolla olleet joka kerta vielä hieman arat ennen seuraavaa treeniä. En tiedä, johtuuko paskoista takareisistä, vai meneekö mulla vaan tällä tyylillä treeni takareisille hyvin perille.

Ei se lihaskasvu ole kiinni niistä kivuista. Tottakai pelkillä koukistuksillakin saa takareidet vaikka viikoksi kipeiksi, mutta ei se välttämättä kehittävää ole.

Ei se lihaskasvu ole kiinni niistä kivuista. Tottakai pelkillä koukistuksillakin saa takareidet vaikka viikoksi kipeiksi, mutta ei se välttämättä kehittävää ole.

Eli juurikin näin ei ne domssit merkkaa aina että olipas hyvä treeni. Indikaattorina lihaskivut on hyvä asia jos ei sitä tuntumaa meinaa niin hyvin olla niin jos ne menee kippeeks niin tietää että minne treeni on menny.

Eli juurikin näin ei ne domssit merkkaa aina että olipas hyvä treeni. Indikaattorina lihaskivut on hyvä asia jos ei sitä tuntumaa meinaa niin hyvin olla niin jos ne menee kippeeks niin tietää että minne treeni on menny.

Siis joo, tottahan tuo. Tarkoitin nyt lähinnä sitä, että nuo takareiskat on välillä niin kipeät ennen seuraavaa treeniä, että alkaa kramppaamaan heti ensimmäisissä toistoissa. Tiedä sitten kuinka kipeät nuo takareiskat olisivat, jos siihen lisäisi vielä jotain takareiska-liikettä. En millään usko, että jos joka kerta ennen seuraavaa treeniä takareiskat on vielä älyttömän kipeet, niin tuskin siitäkään on mitään hyötyä pitkällä aikavälillä. Joskus shokkina voi varmaankin toimia, mutta nyt kun tällä tyylillä takareiskojen lihaskipu on just ja just ehtinyt palautuun, niin voi olla jo liian kova setti heittää lisää toistoja taka-akselille.

Zone-sarja -42%

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Esim. ensimmäiseen treeniin kyykyn jälkeen SJMV tangolla ja toiseen vaikka viimeiseksi liikkeeksi SJMV käsipainoilla

Ite saanu sumplittua hyvin kaks jalkareeniä kiertoon ku lyöny sillee että rinta ja käet, takareidet,selkä,lepo,olkapäät,jalat kokonaisuudessaan,käet ja lepo ja uuestaan ja on itellä ainaki toiminu. Pohkeita ripotelu kiertoon sillee että 2 kertaa tulee kierron aikana pohkeet tehtyä.

Back
Ylös Bottom