Jalat ja mave pahasti jäljessä esim penkin suhteen!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Honi89
  • Aloitettu Aloitettu
Elikkä oon 21v ja 183cm pitkä ja painoa noin 90kg! Eli kyykky ja mave tarvis vähä ohjelmaa millai sais ne nousuu! Penkki o helposti joku 120kg mut jaloil saan varmaa joku 80kg ja mavest 90-100kg!! :S Olisko mitää vinkkejä että pitäskö useemmin ottaa kuin kerran viikossa noin tai muita tehokkaita liikkeittä! 3-4krt viikossa käyn

KIITOS

Laitatko kuvan vartalostas, vois olla kiinnostavan näkönen:hyvä:
Ala kyykkäämään ja vetämään ja unohda se penkki.
Tuo montako kertaa ja miten on niin monta kertaa selostettu tällä foorumilla että helpoin on kun katselet tuolta valmiin ohjelman ja alat sitä noudattaa.

Ei se vartalon ulkonäkö välttämättä eroa juurikaan "normaalista". Ite oon ketjun aloittajan vastakohta, olen käyny salilla n. vuoden aktiivisesti ja ikää on nyt 18v, 186cm/87kg. Penkki max n. 65kg, Mave 155kg, kyykkyä en oo ykköstä ikinä kokeillu mutta oisko jotain 145 luokkaa, teen sarjoja 5x130kg. Ja varmasti ei ole ulkonäöllisesti tissit jäljessä jaloista tai selästä. Penkkiä oon tehny silti vähäsen enemmän kuin mavea tai kyykkyä. Ihmetyttää kyllä toi penkki että mikä on ku ei nouse. Vuodessa noussu aikalailla 52,5->65g..

Penkki maksimi itelläki varmaan joku 125-130kg ja kyykyssä 3x6 92.5kg.. Mavesta 3x6 100kg. Luonnostaan kumminki aika vahvat jalat tai siis kokoo niin ihan sopusuhtanen :P

Laitatko kuvan vartalostas, vois olla kiinnostavan näkönen:hyvä:
Ala kyykkäämään ja vetämään ja unohda se penkki.
Tuo montako kertaa ja miten on niin monta kertaa selostettu tällä foorumilla että helpoin on kun katselet tuolta valmiin ohjelman ja alat sitä noudattaa.

Ei nyt 120kg penkkaajilla mitenkään massiivinen toi yläkroppa ole.

Riippuu toistojen määrästä jos 120kg penkistä 3x8 sarjoina niin sit on jo suht eeppinen yläkroppa. :)

Mut tjooh, itse ketjun aloittajalle kysymys: Puhutaanko 1 toiston maximeista vai sarjoista, jos puhutaan sarjoista? Jos tahtoo oikeesti parantaa noita suosittelisin aloittamaan jonkun 5x5 ohjelman, isossa osassa ohjelmista löytyy videot miten tekniikka pelittää. Itse paransin kyykkyä 40 kilolla ja Mavea 30 kilolla 5x5:lla. Joku 5x5 hybridi kans on ihan jees esim: Viikko 1: mave 2 kertaa, kyykyt 1 kerran, Viikko 2: kyykky 2 kertaa viikossa, mave 1x sillä viikolla. Kandee ihan oikeesti tutkii sitä mave tekniikkaa ja kyykkyä. itse oon nähnyt ns kokeneita kavereita joiden selkä on kun banaani kyykyssä ja mave vedetään alaselän voimin.

Iso osa 5x5 treeneistä ei hyödynnä mave 5x5 vaan 3x5 ja sen verta painoa että meinaa yrjö lentää vikalla toistolla.

Anyway kirjota nettiin vaikka: Madcow's 5x5 tai, stronglifts 5x5, tai billstar 5x5, tai mark riptoe 5x5/starting strength, sieltä löytyy tavat nostaa mave ja kyykky voimaa ihan eläimellisesti.

Pitää olla paha (ja omaan korvaan lähes mahdoton) lihasepätasapaino jos nostaa enemmän penkistä kuin mavesta.

Ja kyllä, yleensä useammin viikossa voi auttaa, mutta se ei ole mikään oikotie välttämättä. Kyykyssä voi huoletta tehdä, jalat kun on kaikilla vähimmällä treenillä (paitsi 1-ja 2-jakosissa).

Ei yleensä, mutta voi olla. Bodarit on heikkoja :)

Pitää olla paha (ja omaan korvaan lähes mahdoton) lihasepätasapaino jos nostaa enemmän penkistä kuin mavesta.

Ja kyllä, yleensä useammin viikossa voi auttaa, mutta se ei ole mikään oikotie välttämättä. Kyykyssä voi huoletta tehdä, jalat kun on kaikilla vähimmällä treenillä (paitsi 1-ja 2-jakosissa).

Ei yleensä, mutta voi olla. Bodarit on heikkoja :)

En tiedä oliko tuo sarkasmia, mutta ei varmasti ole massiivista yläkroppaa jos penkin max.1 on 120kg. Yhtään heikkoa bodaria en myöskään tiedä, kehoilijathan tekee tunnetusti pitkää sarjaa isoilla painoilla kun jotkut voimanostajat lyhyttä! Tai vaikka suht lihaksikas kaveri ei tankopenkkiä ollenkaan tekisi, nekun yleensä käsittelee pidemmissäkin sarjoissa 45kg+ hantteleita, niin se on satavarmaa että tangolla menisi "kylmiltään" enemmän kuin 120kg. Se on yleensä heikkojen panettelua, että kyllä se lihas kasvaa vaikka tangolla pumpatessa. Suurimalla osalla normitreenaajista se treeni on bodauksen ja voimatreenin sekoitusta, ja niin kannattaakin olla. Kun ei painonnostajista tai varustevoimanostajista puhuta niin 9/10 tapauksessa isommalla lihaksella nousee isompi rauta, varsinkin kun tosiaan perustreenaajasta kyse. Helpoin tapa kasvattaa voimaa, on kasvattaa lihasmassaa, mikäli ei puhuta mistään 100kg tai alle penkkaajista, taikka alle 200kg maastavetäjistä.

Mulla on myös tuota samaa ongelmaa että penkki on jäljessä muita kun sarjapainot ovat nämä:

-Penkki pyramidina huippu 3x 70Kg
-MaVe 5x5 100Kg
-Kyykky 3-4x 90Kg

Rinnan ulkonäkö on kuitenkin melko hyvä kun vaan jaksaa vääntää vinopenkkiä, flyerssiä ja ristitaljaa, joten pitää sinnikkäästi jatkaa penkin tahkoamista:puntti:

Mulla on myös tuota samaa ongelmaa että penkki on jäljessä muita kun sarjapainot ovat nämä:

-Penkki pyramidina huippu 3x 70Kg
-MaVe 5x5 100Kg
-Kyykky 3-4x 90Kg

Rinnan ulkonäkö on kuitenkin melko hyvä kun vaan jaksaa vääntää vinopenkkiä, flyerssiä ja ristitaljaa, joten pitää sinnikkäästi jatkaa penkin tahkoamista:puntti:

Ennemmin edellä tuo penkki on kuin jäljessä, jos valita pitää.

No jos asiantuntija näin sanoo niin mikäs siinä sitten, mutta olen vain itse näköjään kuvitellut sen jälkeenjääneeksi:wtf: Hävettää vaan aina koulussa tuo penkkitulos kun samanikäiset ja vähemmän reenanneet nostavat 15 kiloa enemmän:rolleyes:

No jos asiantuntija näin sanoo niin mikäs siinä sitten, mutta olen vain itse näköjään kuvitellut sen jälkeenjääneeksi:wtf: Hävettää vaan aina koulussa tuo penkkitulos kun samanikäiset ja vähemmän reenanneet nostavat 15 kiloa enemmän:rolleyes:

Vetääkö ne maasta ja kyykkäävätkö he myös enemmän? Tuon 15kg kehityksen saa kuitenkin noissa painoissa niin nopeasti kiinni, että ei kannata hirveästi stressata moisesta.

mut entäs sitten ku kaikis kolmes pyörii sarjapainot hiukan satasen kummallaki puolella,sitähän voidaan kutsuu jo lihastasapainoks :puntti:

mut entäs sitten ku kaikis kolmes pyörii sarjapainot hiukan satasen kummallaki puolella,sitähän voidaan kutsuu jo lihastasapainoks :puntti:

Itellä aikalailla tuo tilanne eli siel 80-100kg tienoilla pyöritää. Penkki sarjapaino 3x8x80kg, mave 5x5x95kg ja kyykky joka jätättää hieman 3x10x70kg. Eikös se ole, että tasapainosessa kropassa kyykky&mave ois lievästi isommat painot mitä penkissä ihan suoraan lihasten mittasuhteiden perusteella?

Mitä te sekoilette? Jos kroppa on tasapainossa, niin kyykyssä ja vedossa pitää liikkua kymmeniä kiloja enemmän rautaa ku penkissä.

Kehon painon kautta eräs esimerkki vaikkapa penkki 150%, kyykky 200% ja veto 250% omasta painosta, niin on ihan hyvä tasapaino. Tuota voi tietenkin skaalata sitten ylös ja alaspäin tarvittaessa.

no kyllähän tää oli ainaki mun puolelt puolittainen tsoukki eli tiedän varsin hyvin et kyykyn ja maven pitäis olla reilusti enempi ku penkin.ikävä tosiasia on et mun kohdalla ne ei paljoo edellä ole.

Back
Ylös Bottom