Jalat jäämässä jälkeen!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hyri
  • Aloitettu Aloitettu
Millä tavalla sais kotipainoilla ja millä treenihohjelmalla noille jaloille lisää voimaa, tosiaan mulla ei oo himassa kuin max. 28kg painoja ja nekin käsipainoilla. Onko se vaan pakko ruveta maksamaan niitä salimaksuja?? Vai jos teen paljon enemmän toistoja niin riittääkö se.
Jalat näyttävät todella rimpuloilta joten ois hyvä saada hyviä vinkkejä mikäli pystyy kotioloissa ja noilla painoilla jalkoja milläänlailla kehittämään...

Vai jos teen paljon enemmän toistoja niin riittääkö se.
Kestävyys siinä lähinnä kehittyy.

...vinkkejä mikäli pystyy kotioloissa ja noilla painoilla jalkoja milläänlailla kehittämään
- Askelkyykky
- Jalkakyykky seinää vasten nojaten (jumppa)palloon
- Suorinjaloinmaastaveto kp
- Bulgarialainen jalkakyykky

Noi nyt ekana tuli mieleen.

Hm... muistaakseni on youtubessa joku video jossa oli jonkunlainen liike jossa pistettiin selän taakse rullalauta, siis seinää vasten, samalla istuttiin tuolilla, sitten käsipainot vaan käteen ja rullataan ylös ja alas melko hitaasti.

Pistoolikyykkyjä voit tehdä, jos et pysty vielä niin tee "box"pistoolikyykkyinä eli ensiksi korkea tuoli alle, laskeudut sille ja sitten ylös, sitten hiljalleen vähennät tuolin korkeutta kunnes et tarvitse enää tuolia.

Sjmv voisi olla mahdollinen takareisille, koska siinä ei tarvitse niin suuria painoja. 15 toistoa siinä on hyvä. Sitä olen tehnyt jonkin aikaa omassakin voimaohjelmassani apuliikkeenä.

Sitteen vielä etukyykky voisi tomia etureisille, koska siinä ei käytetä niin suuria painoja kuin takakyykkyssä ja menee todella hyvin etureiteen.

Pohkeet saat aika helposti pohjenousuina, ja takareisiin voit jullea tehdä.

Minun mielipide tähän asiaan on, että nuo painot ei riitä mihinkään pitemmän päälle ja salille on mentävä jos haluat isot jalat. Kyllä sitä nyt pitää olla pitkästi toistasataa kiloa rautaa jos meinaa jalkoja kunnolla treenata IMO.

No joo en välttämättä haluisi isoja jalkoja vaan haluaisin että kädet ei näyttäisi isommilta kuin jalat :D

Jos on traktorinrengas (jos asut maalla) niin sitä pyörittelemään. Kyllä ottaa jalkoihinki ihan mukavasti.

No joo en välttämättä haluisi isoja jalkoja vaan haluaisin että kädet ei näyttäisi isommilta kuin jalat :D

Vaihtoehdot tuohon tavoitteeseen pääsemiseksi:
a) Pienennä käsiäsi
b) Suurenna niitä jalkojasi

Vaihtoehtoa a) et varmaan itsekään pidä hyvänä ja vaihtoehto b) ei onnistu olemattomilla treenipainoilla hinkkaamalla. Usko siis mardea ja mene oikealle salille tai hommaa kotiin reilusti lisää rautaa.

kärkkäiseltä tilaat vaan 140kg painosarjan, on hyvä ja ei oo paha hinta!

Kotijumpat on kyllä ihan kivoja ja kaikki yhden jalan viritykset ja muut, mutta pidemmän päälle niillä ei oikein mitään suuria lihasmassoja jalkoihin rakennella. Tullut itsekin kotona jumppailtua ilman painoja pitempää sarjaa ja kyllähän niillä jalat hapoille saa kaikilla edellämainituilla liikkeillä ja lihaksen pystyy väsyttämään vaikka pidentämällä sarjantoistomääriä tai hidastamalla liikettä, mutta ei sitä rautamäärää ja sen liikuttelua korvaa kyllä yksikään yhden jalan kyykky tai askelkyykky tai joku muu kikkakutonen. Muutenkin suurin osa energiasta noista yhden jalan kyykkyversioista menee siihen tasapainotteluun reilusti pienemmillä painoilla kun kahdella jalalla voi liikutella kunnon kuormia jo jotka rikkoo varmasti enemmän lihaskudosta rasituksen puolesta. 28 kiloa jalkoja varten on kuitenkin aika kevyttä kauraa.:D

Joo tota bulgarian squattiahan mä oon tehny ja tällee mut kahden jalan kuorimtukselle toi 28kg on kyllä aivan liian vähän, oon yrittäny kaikkea hyppykyykkyjä (jos niitä siksi kutustaan :D) ja tämmösiä mutta tuntuu niin turhalta kun ei lihakset oo aamulla kipeät eikä tunnu että mitään olis tehny. Käsillehän tossa riittää ihan kivasti painoja ainakin toistaiseksi vielä hyvän aikaa, mutta aina noi saamarin jalat, saisko mistään alle satasella mitään tankoa + painoja päälle sen 40-80kg? Minkälaista treeniohjelmaa suosittelisitte muuten jaloille jos tosiaan sen salikortin hankkisin, tietysti kun elopainoa on vaan sen +/- 70kg. Ja mikä olisi suht halpa sali täältä itä-uudenmaalta jos joku osaisi sen vielä kertoa ^^.

kärkkäisellä on 140kg painosarja kotiintuotuna 235€eli ei kovin paha.

Joo tota bulgarian squattiahan mä oon tehny ja tällee mut kahden jalan kuorimtukselle toi 28kg on kyllä aivan liian vähän, oon yrittäny kaikkea hyppykyykkyjä (jos niitä siksi kutustaan :D) ja tämmösiä mutta tuntuu niin turhalta kun ei lihakset oo aamulla kipeät eikä tunnu että mitään olis tehny. Käsillehän tossa riittää ihan kivasti painoja ainakin toistaiseksi vielä hyvän aikaa, mutta aina noi saamarin jalat, saisko mistään alle satasella mitään tankoa + painoja päälle sen 40-80kg? Minkälaista treeniohjelmaa suosittelisitte muuten jaloille jos tosiaan sen salikortin hankkisin, tietysti kun elopainoa on vaan sen +/- 70kg. Ja mikä olisi suht halpa sali täältä itä-uudenmaalta jos joku osaisi sen vielä kertoa ^^.

Ei ainakaan kunnollista. Ja kyllä kyykkyä ajatellen sitä malmia kannattaa nyt olla ihan reilusti.

Itse joskus ostin keltaisesta pörssistä käytetyn levytangon + 40kg rautaa 90 eurolla. Siihen sitten vähän lisää painoja niin ihan jees setti kasassa. Autonrenkaitakin voi laittaa tankoon lisäksi. Tällä hetkellä treenailen itse niin että ainoa levytankoliike jaloille on mave, muuten sitten pikajuoksua yms. Tiedän ettei ole parasta massatreeniä koiville, mutta kuitenkin uskoakseni ihan kohtalaista. Parempaan ei oikein ole kotosalla mahdollisuuksia, enkä vitussa lähde johonkin salille 20 kilometrin päähän, perseessä kun asun.

Kotona treenaus on ideana kiva, mutta jos haluaa todella treenata ja kehittyä niin salille mars.
Salilla on sellaisia hilavitkuttimia että saat hyvin rasitettua jalkoja(lihakset tarvitsevat vaihtelua), myöskään painot eivät lopu kesken.
Alle 500 saat toki käsipaino ja levytango settejä painojen kanssa, mutta niillä saat tehtyä vain perusliikkeet,
joten miksi jättää työtä puolitiehen jos sali lähistöltä löytyy.
(olettaen ettei sinulla ole varaa ja tilaa esim ristikkäistaljaan joka maksaa hunajaa.)

^

"Niillä saat tehtyä vain perusliikkeet"?

Mikäs vika siinä on, eikös perusliikkeillä saa ihan hyvin koko kropan jalat mukaanlukien treenattua? Siihenhän suurin osa 1-jakoisistakin perustuu...

Back
Ylös Bottom