Jaakon kauppakassi

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
38
luulen tietäväni jotain siitä miten minun pitäisi syödä yms mutta rupee loppumaan ideat ruuan suhteen, kun vaihtelu tekisi nyt välillä ihan hyvää. eli antakaa ideoita mitä kaikkea sieltä kaupasta kannattaa ostaa. isä ostaa ruuat joten toi rahakaan ei nyt hirveä ongelma ole (tietty ei nyt ihan mitään sisäfilettä joka päivä).

yleensä pistän isän ostamaan näitä minulle:
maitorahka
viilikset
raejuusto
paistinjauheliha tai naudanjauheliha
ananasmurskatölkit
viinirypäleet
wokki pakastevihannekset
maito
kananmunat
funlight mehu
kana (valmiiksi marinoitu rintapalat, joskus hornetteja)
riisi
perunat
tonnikala
ruisleipä
kalkkunaleike
oltermanni juusto
peruna/italiansalaatti
kananugetit
kalapuikot
pepsi max
valmiit pastat (tai siis ne pussit jotka viskataan kattilaan ja annetaan olla siellä 10min)

MUTTA SIIS. sanokaas mitä jättäsitte tosta listasta pois, ja sanokaa mitä sieltä kaupasta kannattas muuten ostaa ruuaksi. erityisesti mitä kalaruokia kannattas ostaa? seitä en osta sen kuvottavan lemun takia.

laihajaakko sanoi:
maitorahka
viilikset :sokeri on saatanasta:
raejuusto
ananasmurskatölkit
viinirypäleet
wokki pakastevihannekset
maito
kananmunat
funlight mehu
riisi
perunat
tonnikala
ruisleipä
kalkkunaleike
oltermanni juusto
peruna/italiansalaatti
kananugetit
kalapuikot Aika schaissea nämä valmismömmöt

pepsi max
valmiit pastat (tai siis ne pussit jotka viskataan kattilaan ja annetaan olla siellä 10min) YÄK! Noista nyt ei saa kuin natriumglutamaattia ja transrasvoja

MUTTA SIIS. sanokaas mitä jättäsitte tosta listasta pois, ja sanokaa mitä sieltä kaupasta kannattas muuten ostaa ruuaksi. erityisesti mitä kalaruokia kannattas ostaa? seitä en osta sen kuvottavan lemun takia.
Osta oikeeta lihaa ja kalaa ja HeViä eikä puolivalmisteita. Pakasteista ainakin Pirkalla on lohipaloja jotka ok eikä lemua. Muuten ihan hyvä lista jos noista tykkää.

no ainaki yks olis että jättäisit peruna/italiansaalaatin kaupan hyllyyn ja korvaisit ne ihan perus salaattivihanneksilla(saalaatilehdet,kurkku,tomaatti yms.) pakastevihanneksissa ei ole enää "arvot" kohdallaan koska ne on pakastettuja..
kalasta - lohi on erittäin maukasta, mutta sitä nyt ei hinnan ja rasvaisuuden(toki erittäin hyviä rasvoja) takia kannata liian usein ostella.
Kalan ongelma on vain usein kova hinta,varsinkin jos se on jotenkin erikoisesti valmisteltu/laitettu,mutta muuten se on kyllä todella hyvää(mm.siika,ahven) ja etenkin hyvä protskun lähde..

Mun viikon ostoslista näyttää muuten suunnilleen tältä:

omenoita 10 kpl
porkkanoita ½kg
salaatti
kurkku
tomaatteja muutama
mandariineja/viinirypäleitä tms herkkua kilo
kaurahiutaleita pakkaus
luomutäysjyväbasmatiriisi 0.5kg
real/ruispalat pussi
juustoa
fetajuustoa
leikkeet (kalkkuna/kinkku)
lihaa kg (paistijauheliha usein)
kanaa kg (rintaa aina)
kalaa ½kg (lohi, sei tms.)
ehrmann 7kpl
luonnonjogurtti 4x0.75l
rasvaton luomumaito 3l
pakastepinaattia 300g
pakastekasviksia (kukkis, parsa, wokvihannekset, babyporkkanat..) n. 1.5 kg
pakastevadelmia 400g
vapaan kanan munia 20 kpl
+millon loppu:funlight, kalatabut, öljyt (oliivi, pellava)...
+pähkinöitä tukusta (manteli, cashew, saksan-) 0.7 kg/vko

edit, viitaten edelliseen, lohea kannattaa syödä paljon nimenomaan sen rasvaisuuden takia!

laihajaakko sanoi:
luulen tietäväni jotain siitä miten minun pitäisi syödä yms mutta rupee loppumaan ideat ruuan suhteen, kun vaihtelu tekisi nyt välillä ihan hyvää. eli antakaa ideoita mitä kaikkea sieltä kaupasta kannattaa ostaa. isä ostaa ruuat joten toi rahakaan ei nyt hirveä ongelma ole (tietty ei nyt ihan mitään sisäfilettä joka päivä).

yleensä pistän isän ostamaan näitä minulle:
maitorahka
viilikset
raejuusto
ananasmurskatölkit
viinirypäleet
wokki pakastevihannekset
maito
kananmunat
funlight mehu
riisi
perunat
tonnikala
ruisleipä
kalkkunaleike
oltermanni juusto
peruna/italiansalaatti
kananugetit
kalapuikot

pepsi max
valmiit pastat (tai siis ne pussit jotka viskataan kattilaan ja annetaan olla siellä 10min)

Muuten ihan hyvä ruokavalio on sinulla, mutta viiliksiä!?!? Ne kannataa jättää suosiolla pois siinä on vain sokeria eikä oikeastaan mitään muuta. Sitten riisi kannataa vaihtaa ruskeaan riisiin, sillä se on hitaampaa hiilaria sekä siinä on enemmän kuitua. Kalapuikoissa ja noissa nugeteissa on liikaa rasvaa ne kannataa vaihtaa tavalliseen kalaa ja kanaan. Olterman juusto, mitäh, siinähän on rasvaa vaikka lampaat söis. Itse suosittelen polarin 5% juustoa tai arlan 5% juustoa. Sitten toi italian salaatti ja perunasalaatti kannataa vaihtaa tavalliseen salaattiin, koska noissa on ihan turhaa rasvaa..

Njäääh... viilikset on hyviä! Ei ole kauheeta, jos syö yhden sellaisen vaikka aamupalalla, koska nekin hiilarit ehtii palaa päivän aikana. Ei sitä kaikista herkuista tarvitse kieltäytyä, varsinkaan aamupalalla.

Katsot vaan, että saat kunnon aamiaisen (itse vedän myös maitorahkaa ja kaurapuuroa), joka sisältää kunnolla proteiinia ja hiilihydraatteja.

Viiliksessä on itse asiassa suunnilleen samanlainen ravintosisältö kuin maidossakin mutta vain 8 grammaa enemmän sokeria. Ei siihen maailma kaadu, jos yhden viiliksen syö.

Snoopie sanoi:
Njäääh... viilikset on hyviä! Ei ole kauheeta, jos syö yhden sellaisen vaikka aamupalalla, koska nekin hiilarit ehtii palaa päivän aikana. Ei sitä kaikista herkuista tarvitse kieltäytyä, varsinkaan aamupalalla.

Katsot vaan, että saat kunnon aamiaisen (itse vedän myös maitorahkaa ja kaurapuuroa), joka sisältää kunnolla proteiinia ja hiilihydraatteja.

Viiliksessä on itse asiassa suunnilleen samanlainen ravintosisältö kuin maidossakin mutta vain 8 grammaa enemmän sokeria. Ei siihen maailma kaadu, jos yhden viiliksen syö.

Totta, porukka taas hifistelee viilisten ja hiilarikauhun kans ja unohtaa perusasiat. Eli kun ruokavalio on muuten kunnossa niin saa sitä hyvääkin syödä. Supermassakin taisi mainita kerran että koneen vieressä odottelee 600 gramman Candyking-pussi... :kuola:

Mä hoidan homman niin, että kun ruokavalio on muuten kunnossa, voi lauantaina nauttia pari tuoppia ja pitsan ja sunnuntaina mummolassa korvapuustia kahvin kanssa eikä ne tunnu missään.
(vertauskuvallisesti, mummo on kuollut)

miniedit, ei se kyllä pariin tuoppiin jää

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Back
Ylös Bottom