Ja vielä siitä painon pudottamisesta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Silmä
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Hei. Olen 17v poika, olen n. 190cm pitkä, ja aamupainoni on laskenut 115:sta 108:aan. Olen treenannut syyslomasta asti (Kuink kauan tästä nyt sitten on, mene ja tiedä).

En juurikaan ole muuttanut syömisiäni, korkeintaan hieman rajoittanut. Treenaan ainoastaan kuntopyörällä, 30 minuuttia päivässä. Viikossa treenaan n. 3 kertaa, tai joka toinen päivä, jos vaan jaksan. Poljen tasaista vauhtia, ja melko hiessä sitä onkin 30 minuutin jälkeen.

Kysymykseni on, miten voisin parantaa dieettailuani, kuntoilun osalta? Mikä olisi paras tapa pudottaa painoa, käytettävissä on kuntopyörä ja stepperi, mikskä tuota nyt sanotaankaan.

Tarkoituksena olisi pudottaa painoa, polttaa rasvaa, ja tulla vähän kiinteämmän näköiseksi, etenkin vatsan ja tissien( :( ) osalta.

Ruokapuoli:

Aamulla herään 7-11 aikaan, riippuen onko vapaata, syön desin kaurapuuroa vedellä, ja ruisleivän (2x) + maito.

Koulussa 11:05 syön lämpimän aterian + maito.

Kotona 14:30-16:00 syön yleensä riisiä / makaronia + lihaa + maito.

Välipala, hedelmiä, ruisleipää, maitoa?

Tässäpä tämä, neuvoja ja ideoita kehiin. Oon todeolla ylpeä kun tuota painoa muutaman kilon oon saanu putoamaan, ja toivon että sama (ellei nopeampi?) tahti jatkuisi. :)

Riisit/makaronit/pastat vaihdat tummiksi, jos ei ole jo. Maitoa ei kannata koko ajan hörppiä, eli korvaa vedellä aina välillä. Hiilihydraatteja kannattaa välttää iltasin mahd. paljon ja ottaa ne proteiineina ja rasvoina. lisää myös liikuntaa, vaikka 3 x 30-45 min kuntopyörää ja joku tunnin kävelylenkki eli 4 treeniä viikossa.

Tsemppiä painon pudotukseen :thumbs:

Riisit/makaronit/pastat vaihdat tummiksi, jos ei ole jo. Maitoa ei kannata koko ajan hörppiä, eli korvaa vedellä aina välillä. Hiilihydraatteja kannattaa välttää iltasin mahd. paljon ja ottaa ne proteiineina ja rasvoina. lisää myös liikuntaa, vaikka 3 x 30-45 min kuntopyörää ja joku tunnin kävelylenkki eli 4 treeniä viikossa.

Tsemppiä painon pudotukseen :thumbs:

Kuulostaa loistavalta, ehkä voisin sijoittaa tän kävelylenkin viikonlopuks, kun ei sattuneesta syystä oikeen pyöräily maita.. :kippis1:

Mites hiilihydraateista? Noita en oo IKINÄ edes miettiny, jos niistä jotain faktaa sais niin kiitollinen olisin.

Kiitosta vaan :)

Jos liikunta on pelkästään aerobista, niin ei proteiinien saannin tarvi olla niin runsasta. Voisit syyä reilusti enempi mitä tuossa, tosin etpä mainitse sun ateriakokojakaan.

Kuulostaa loistavalta, ehkä voisin sijoittaa tän kävelylenkin viikonlopuks, kun ei sattuneesta syystä oikeen pyöräily maita.. :kippis1:

Mites hiilihydraateista? Noita en oo IKINÄ edes miettiny, jos niistä jotain faktaa sais niin kiitollinen olisin.

Kiitosta vaan :)

Hiilareita kannattaa ottaa aamulla, ja sinun tapauksessa varmaankin reenin jälkeen, eli reenailet ilman hiilareita, jolloin keho käyttää rasvaa energianaan.(syö vasta tunnin päästä reenin jälkeen pitkiähiilareita) eli välipalat ja iltapalat mahd.vähän hiilareita, toki jotain ruisleipää voi syödä pari palaa illallakin (myös mm. kasviksia,marjoja,hedelmiä) yksi hyvä iltapala vaihtoehto on esim. rahkaa ja marjoja sekaisin.

Pitkiä hyviä hiilareita: Ruisleipä,tummat pastat/riisit/makaronit,kuitupitoiset ruuat,hedelmät,kasvikset,marjat.

Joo, nyt eka aamutreeni takana, ja jumalauta on raskasta :eek: 30min menee helposti mulla keskellä päivää, mutta aamulla oli ihan pakko pitää tauko kesken treenin, hirveetä rääkkiä :D

Vettä saa ilmeisesti juoda, se ei mitenkään häiritse tätä tyhjään vatsaan treenausta?

Back
Ylös Bottom