Ja jälleen yks ohjelma

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Janus
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Näitä täällä riittää, mutt olisin silti vielä halunnut mielipiteen ohjelmasta, jota olen tässä kuukauden verran jo tehnyt. Olen siis aloittelija, käynyt salilla reilut puol vuotta ja alkuun tein "kevyesti kaikkee" ilman sen suurempaa järkeä ja nyt haluisinkin sit suht fiksun ohjelma. Tarkoituksena olis siis saada lisää massaa. Oon tehny tota ohjelmaa sillein, ett joka harjoituspäivän jälkeen lepopäivä. Joskus tosin tulee pari peräkkäistäkin harjoituspäivää. Toistoja sarjoissa oon ajatellut tehdä eka kolme viikkoo 10-12, sit pari viikkoo 6-8 ja sit viikko tai pari 5.

1.päivä: rinta+hauis
-vinopenkki *3
-punnerrus käsipainoilla *2
-peckdeck *2
-ristitalja *2
-hauiskääntö käsipainoilla *3
-scott-hauis *3
-hauiskääntö myötäotteella taljassa *2

2: jalat + vatsat
-jalkakyykky *3
-reiden ojennus *3
-reiden koukistus *3
-pohkeet *3
-vatsat

3:olkapäät+ojentajat:
-pystypunnerrus smithissä *3
-pp käsipainoilla *3
-vipunosto sivulle *3
-pystysoutu *2
-pp kapealla otteella *3
-ranskalainen punnerrus *3
-ojentajapunnerrus taljassa *2

4:selkä+vatsat:
-t-soutu *3
-kulmasoutu käsipainolla *2
-alataljasoutu *3
-leveä ylätalja eteen *2
-selän ojennus *3
-vatsat

***** sanoi:
1.päivä: rinta+hauis
-vinopenkki *3
-viparit *2
-ristitalja/pecdeck *2
-hauiskääntö käsipainoilla *3
-scott-hauis *3
-hauiskääntö myötäotteella taljassa *2

2: jalat + vatsat
-jalkakyykky *3
-reiden ojennus *3
-reiden koukistus *2
-suorinjaloinmave *2
-pohkeet *3
-vatsat

-pp käsipainoilla *3
-vipunosto sivulle *3
-pystysoutu *2
-pp kapealla otteella *3
-ranskalainen punnerrus *3
-ojentajapunnerrus taljassa *1

4:selkä+vatsat:
-t-soutu *3
-kulmasoutu käsipainolla *2
-alataljasoutu *3
-leveä ylätalja eteen *2
-selän ojennus *3
-vatsat
Tein pari hienosäätöö :)

Hyvältä toi mun mielestä näyttää, paitsi että en ehkä menis alle kuuden toiston oikeastaan koskaan.

Riippuu tietysti siitä, millainen kenenkin fysiikka on. Eli siis ottaako lihakset paremmin treenin vastaan lyhyillä sarjoilla vai pitkillä. Riskinä on tietysti loukkaantumiset, mitä ainakin itsellä tulee melko helposti lyhyillä sarjoilla. :itku:

Mutta kokeile tolla nyt vaan! Mun mielestä se näyttää erittäin hyvältä :thumbs:

***** sanoi:

-pp käsipainoilla *3

Eikös tuo pp.kp. ole aika selvästi rinnalle tuleva liike? Tai no riippuu tietysti hieman miten sen tekee...

Tuo hauiskääntö myötäotteella taljassa on ainakin minulla tosi vaikea saada tuntumaan hauiksessa kun meinaa aina forkut hyytyä ensin, joten laittaisin tilalle vaikka vasarakäännöt hantteleilla.

Niin ja battleaxenkin lisäämä suorinjaloin mave on aika hyödyllinen liike.

Muuten aika jättebra... :thumbs:

Noilla batleaxen korjauksilla ihan jees, paitti että vaihtasin vielä olkapääliikkeissä viparit ensin tehtäväksi. Toimii hiton hyvin niinpäin.

Joo viparit ennen pystypunnerrusta. Minulla vie pystypunnerrus tehot vipareista ja sitten tulee vajaita. Pystypunnerus on "helpompi" liike minulle. Kukin täplää tyylillään.

Kiitoksia paljon vinkeistä.. Ja toi pp käsipainoilla tarkotti nimenomaan pystypunnerrusta. Tota mave:a en oo koskaan tehny, siihen on varmaan syytä pyytää joku neuvoo vähän tekniikkaa, ettei ois selkä heti rikki. Lähdenpä koittaa näillä parannuksilla.

Niin, ja vielä jäi kysymättä. Pitäisköhän forkuille ottaa joku liike, kun ei mulla tossa oo, vai saaks ne tarpeeks treeniä muitten liikkeitten ohessa?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Todella tärkeä maastavedossa kysyä tekniikkaan apua. Senkin jälkeen, kun olet saanut apua ja tehnyt muutamia kertoja ominpäin niin kannattaa välillä vinkata joku tarkastamaan tekniikka. Ikääsi ei näy profiilista, mutta jos olet vielä kasvuiässä niin ei kannata hyvälläkään tekniikalla kovin isoja rautoja kiskoa.

Vielä siitä pystypunnerruksista... Itse tykkään ottaa massaliikkeet treenissä ennen muotoliikkeitä eli järjestykseni olisi pystypunnerrus ja sitten vasta vipunostot, mutta kuten huomasit riippuu tekijästä. Kannattaa kokeilla molemminpäin.

Edit. Kysymys näytti olevan suorinjaloin maastavedosta. Samat ohjeet pätee silti.

***** sanoi:
Niin, ja vielä jäi kysymättä. Pitäisköhän forkuille ottaa joku liike, kun ei mulla tossa oo, vai saaks ne tarpeeks treeniä muitten liikkeitten ohessa?

Jos kaipaat forkuille treeniä lisää niin ota ihmeessä mukaan. Ja 3 sarjaa rannekääntöä tangolla on jo todella hyvä lisä.

Ei sitä näköjään kaikkee tuu kysyttyä kerralla.. Millanenhan mahtais olla sopiva palautumisaika sarjojen välissä? Vähän jos sais suuntaa, nyt ne on ollu mulla tossa n kahden minuutin kieppeillä, onko liian pitkä?

***** sanoi:
Ei sitä näköjään kaikkee tuu kysyttyä kerralla.. Millanenhan mahtais olla sopiva palautumisaika sarjojen välissä? Vähän jos sais suuntaa, nyt ne on ollu mulla tossa n kahden minuutin kieppeillä, onko liian pitkä?
Ite pidän siinä 30sec-2min..

TYHMÄ OLEN::arvi:

Mitä ovat t-soutu ja viparit?

Meinaatko vipareilla vipunostoja, miksi tehdä niitä kahtena päivänä?

TYHMÄ OLEN::arvi:

Mitä ovat t-soutu ja viparit?

Meinaatko vipareilla vipunostoja, miksi tehdä niitä kahtena päivänä?

Taivaskäden laittamassa kuvassa on vipunostot olkapäille, sitte se toinen vipunosto liike on rinnalle, elikkä makoilet vaakatasossa penkillä ja sitte vivuttelet menemään kp:lla :D

Back
Ylös Bottom