Järkkäritöitä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja vinopena
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
43
Muutin just Lahdesta takas stadiin ja en tunne paikallisia järkkäri firmoja.
Kokemusta mulla löytyy vähän, mutta ajattelin nyt jatkaa hommia kunhan vaan löytyis sellainen firma mikä on asiallinen ja jolla on hyviä kohteita.
Onko kenelläkään mitään ehdotuksia?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Securitakselle perustettiin tän vuoden -04 alussa järjestyksenvalvontayksikkö ja nyt tuoreena yksikkönä ei vielä liikaa ole työntekijöitä täynnä.

Palkka on mitä on eli sama kuin vartioilla. Hyvä puoli on että järkkärityöthän ovat usein illalla/yöllä ja sillon tuntipalkka on isompi, jotain kymmenen ja puol eskoa tunnilta kello yhdeksän jälkeen. Toinen hyvä puoli on vaihteleva työ (paikka jossa on keikka).

Oville taas pääkaupunkiseudulla pääsee suhteilla ja oviin erikoistuneilla firmalla kai sitten.. (Itelläni ei ole firman kautta kokemusta joten en niistä sen enempää osaa sanoa)

Ei hirveän mukava homma jos työpaikka pokena vaihtuu kokoajan. Erittäin tärkeää järjestyksenvalvonnassa on tuntea naamat, ketkä rähisee helposti ja ketkä tippaa kunnolla. Hyvä puoli yksin eripaikoissa juostessa on se, että oppii ettei kukaan ole selän takana jeesaamassa, vaan kaikki on hoidettava ite, tulee määrätty kovuus. Itse olin 4,5v aikana vajaassa 30 paikassa ja välillä se oli aika rasittavaa. Pari viimeistä vuotta sai sitten tehdä kunnon jätkien kanssa ja se on aivan eri planeetalta.

Kannattaa rohkeasti käydä kyselemässä rafloissa, tarjoata tuurausapua ovella oleville pokeille.

Samaa mieltä että naamat on hyvä tuntea. Välttyy monelta harmilta kun tietää etukäteen ketä ei ota sisään.

Mike sanoi:
Ei hirveän mukava homma jos työpaikka pokena vaihtuu kokoajan. Erittäin tärkeää järjestyksenvalvonnassa on tuntea naamat, ketkä rähisee helposti ja ketkä tippaa kunnolla. Hyvä puoli yksin eripaikoissa juostessa on se, että oppii ettei kukaan ole selän takana jeesaamassa, vaan kaikki on hoidettava ite, tulee määrätty kovuus. Itse olin 4,5v aikana vajaassa 30 paikassa ja välillä se oli aika rasittavaa. Pari viimeistä vuotta sai sitten tehdä kunnon jätkien kanssa ja se on aivan eri planeetalta.

Allekirjoitan edellisen postauksen täysin. Itse tein n. 2 vuoden aikana jotakuinkin 14 eri ovella hommia, toisissa enemmän, toisissa vähemmän. Hermo lepää töissä ihan eri tavalla kun tietää olevansa asiallisten ukkojen kanssa hommissa, tietää, että sitä apua tulee jos on tarvis.

TheSami sanoi:
Kannattaa rohkeasti käydä kyselemässä rafloissa, tarjoata tuurausapua ovella oleville pokeille.

Tuskin onnistuu ihan helposti, rinkiin on vaikea päästä mukaan, jonkun poken tunteminen on eduksi.

Paljon tuntuu olevan ns. "pokefirmojakin" nykyään, monet ravintoloitsijat suorastaan vaativat vähintään toiminimen jotta poken hommia voi tehdä.

Järkkäriksi pääsee varmasti helpommin, niistä hommista mulla ei valitettavasti ole juuri haisua, sen tiedän ettei poket kyllä niihin hommiin mielellään mene.

Järkkäriksi pääsee varmasti helpommin, niistä hommista mulla ei valitettavasti ole juuri haisua, sen tiedän ettei poket kyllä niihin hommiin mielellään mene.

Järkkäri=järjestyksenvalvoja. Poket on ravintolassa järkkäreitä eli järjestyksenvalvojia.........

Samo sanoi:

Järkkäri=järjestyksenvalvoja. Poket on ravintolassa järkkäreitä eli järjestyksenvalvojia.........

Heh heh IIIhaaan tooosiii

Koska ole kuullut puhuttavat portsarista eli porttieerista järjestyksenvalvojan eli järkkärin nimikkeellä ?
Varmasti kaikki kuitenkin ymmärsivät lauseeni, jota et osannut edes quotata oikein :david:

Mua kysyttiiin töihin opiskelupaikkakunnan baariin, mulla ei ole kokemusta ja kurssille tarviis lähtee tossa elokuun lopussa.. Jotain vinkkejä olis mukava saada!
ja pari kyssäriä vielä:
1) onko kamppailulaji taustasta hyötyä paljonkin?
2) tarviiko kurssille mentäessä olla 18v?

P.S.1. töihin meen vasta ku oon täyttäny sen 18(johon onneks ei oo enää pitkään)
P.S.2. en viitsinyt aloittaa uutte threadia tätä varten

Boosteri sanoi:
?

Kurssille mennessä ei tarvi olla 18, mutta kortin saat vasta kun olet täyttänyt 18.

Boosteri sanoi:

Hyötyä on ihmissuhdetaidoista ja hyvästä (terveestä ja ei-uhoavasta) itsetunnosta. Kamppailulajitausta on saattanut opettaa jotain nöyryyttä ja sietokykyä, mitä pelkällä punttien heiluttamisella ei olisi tullut.
Jos sinua on helppo ärsyttää ja jos et kestä itseesi kohdistuvaa ivaa, niin lähtökohdat ovat heikkoja. Tietty varmasti jonnekin palkataan myös jannuja, joiden ainoa meriitti on koko, asia joka itsessään herättää aika monessa örveltäjässä agressioita. Lycka till..

AKT sanoi:
Kurssille mennessä ei tarvi olla 18, mutta kortin saat vasta kun olet täyttänyt 18.
Selvä.

Caygill sanoi:
Hyötyä on ihmissuhdetaidoista ja hyvästä (terveestä ja ei-uhoavasta) itsetunnosta. Kamppailulajitausta on saattanut opettaa jotain nöyryyttä ja sietokykyä, mitä pelkällä punttien heiluttamisella ei olisi tullut.
Jos sinua on helppo ärsyttää ja jos et kestä itseesi kohdistuvaa ivaa, niin lähtökohdat ovat heikkoja. Tietty varmasti jonnekin palkataan myös jannuja, joiden ainoa meriitti on koko, asia joka itsessään herättää aika monessa örveltäjässä agressioita. Lycka till..

Minun on helppo tulla toimeen ihmisten kanssa ja olettaisin näin että tästä olisi myös hyötyä tässä ko. hommassa. Kamppailulajit todellakin on opettanut nöyryyttä ja terveenjärjen käyttöä. enkä omassa tapauksessani usko että tuo korkeein meriitti on tuo koko.. onnen toivotuksesta ei saa kiittää ;)

näyttäis vähän siltä et joka kaupungissa on toi portsari mafia...pitäis tuntee joku joka tuntee sen jonku jne...
Helsingissä on varmaan paljonki alan firmoja, ite suosittelen TC-crouppia...

Viivi sanoi:
Heh heh IIIhaaan tooosiii

Koska ole kuullut puhuttavat portsarista eli porttieerista järjestyksenvalvojan eli järkkärin nimikkeellä ?
Varmasti kaikki kuitenkin ymmärsivät lauseeni, jota et osannut edes quotata oikein :david:

Ei osannu quotata oikein, voi kauheeeeeta!!!

Eli järkkärihommia esim. Seculla on lähinnä yleisötapahtumat: juhlat, konsertit, festarit. Itse ainakin viihdyin 5päivää kestävillä festareilla kun sai välillä olla lavan edessä, välillä backstagella, ja välillä vain kierrellä ympäri festarialuetta. Homma on kyllä rasittavampaa kuin pokena oleminen mutta ihan mielenkiintoista kylläkin.

TheSami sanoi:

Olin itse lähes kaksi vuotta nokkamiehenä baarissa jossa oli 6 vakituista ovimiestä ja muutama ekstraaja päälle.

Tuona aikana kävi kymmeniä kysymässä töitä, yhtäkään en ottanut töihin. Miksi? Koska kukaan ei tuntenut. Siksi kannattaa ensin hakeutua järjestyksenvalvontafirmaan töihin, sieltä saa sitten kontakteja.

Ja jos hyvälle ovelle haluaa, niin vartioimisliikkeen kautta on se vihoviimeinen vaihtoehto.

Boosteri sanoi:
Mua kysyttiiin töihin opiskelupaikkakunnan baariin, mulla ei ole kokemusta ja kurssille tarviis lähtee tossa elokuun lopussa.. Jotain vinkkejä olis mukava saada!
ja pari kyssäriä vielä:

1) On ja ei ole. Itsellä ei ole mainittavaa ko. taustaa, hyvin pärjäsin.

Mutta asia josta on hyötyä on ikä. Voin lyödä pääni vetoa siitä että 18-vuotiaana sinulla tulee olemaan _todella_vaikeaa_ ovimiehenä, lähinnä auktoriteetin, uskottavuuden ja varmuuden kannalta. Eli kannattaa hakeutua sellaiseen paikkaan jossa on muita samanaikaisesti töissä, käydä monessa paikassa töissä, ja opiskella nöyryydellä asiakaspalvelun jalo taito.

fish sanoi:
Olin itse lähes kaksi vuotta nokkamiehenä baarissa jossa oli 6 vakituista ovimiestä ja muutama ekstraaja päälle.

Tuona aikana kävi kymmeniä kysymässä töitä, yhtäkään en ottanut töihin. Miksi? Koska kukaan ei tuntenut. Siksi kannattaa ensin hakeutua järjestyksenvalvontafirmaan töihin, sieltä saa sitten kontakteja.

Ja jos hyvälle ovelle haluaa, niin vartioimisliikkeen kautta on se vihoviimeinen vaihtoehto.

1) On ja ei ole. Itsellä ei ole mainittavaa ko. taustaa, hyvin pärjäsin.

Mutta asia josta on hyötyä on ikä. Voin lyödä pääni vetoa siitä että 18-vuotiaana sinulla tulee olemaan _todella_vaikeaa_ ovimiehenä, lähinnä auktoriteetin, uskottavuuden ja varmuuden kannalta. Eli kannattaa hakeutua sellaiseen paikkaan jossa on muita samanaikaisesti töissä, käydä monessa paikassa töissä, ja opiskella nöyryydellä asiakaspalvelun jalo taito.

Asiaposti!

fish sanoi:
Ko. paikassa nimenomaan tulee olemaan muitakin samaan aikaan töissä kun on kuitenkin kohtuullisen kokoinen paikka kyseessä. Mutta tuo ikä asia on vaivannut minuakin.
Mutta kokemus tuo varmuutta ja miten muuten saa kokemusta ellei tekemällä sitä homma mihin sitä kokemusta tarvitsee..

Boosteri sanoi:
Ko. paikassa nimenomaan tulee olemaan muitakin samaan aikaan töissä kun on kuitenkin kohtuullisen kokoinen paikka kyseessä. Mutta tuo ikä asia on vaivannut minuakin.

Aina se ei ole niin yksioikoisen helppoa ja selvää. Minulla on ollut aikanaan kollegoja, joitten kanssa samassa vuorossa tuli tilanteita ja tappeluja pokien (asiakkaitten) kanssa kuin liukuhihnalta ja sitten toisia, jossa selvittiin vilkkaassa keskustakuppilassa pelkällä puheella lähes aina. Mitään selvää piirrettä en osaa nimetä, kuten ikä, koko, tausta, jne. - toiset osaa luonnostaan nämä hommat, jotkut oppivat, ja jotkut ovat vain väärällä alalla ; :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom