Boosteri sanoi:
Ko. paikassa nimenomaan tulee olemaan muitakin samaan aikaan töissä kun on kuitenkin kohtuullisen kokoinen paikka kyseessä. Mutta tuo ikä asia on vaivannut minuakin.
Mutta kokemus tuo varmuutta ja miten muuten saa kokemusta ellei tekemällä sitä homma mihin sitä kokemusta tarvitsee..
Näinhän se kyllä on, ei kokemusta kartu ellei ole hommissa. Onnea matkaan.
Tässä vähän eväitä:
Pysy nöyränä, muista että olet asiakaspalvelija etkä ulosheittäjä niin pääset jo pitkälle. Kun olet ystävällinen kaikille, myös ulosheitettäville, niin töitäkin on mukava tehdä. Painimalla et saa yhtään parempaa palkkaa, ja todennäköisesti lokaat vaan mainettasi.
Töykeydellä et voita mitään. Jos asiakas haukkuu sinua, ole vain entistä ystävällisempi. Älä alennu typeryyden tasolle. Narikassa työskennellessäsi sanat "kiitos" ja "ole hyvä" ovat avainsanoja.
Ime työtapoja muista itseesi, mutta muista pitää suodatinta päällä. Kun menet ensimmäiselle ovelle, ei sinulla ole vertailukohtaa. Opi myös huonoista esimerkeistä.
Ole itsevarma ja oikeudenmukainen, älä pyörrä päätöksiäsi, mutta myönnä jos olet väärässä ja pyydä tarvittaessa anteeksi. Pieni ele voi pelastaa asiakkaasi illan (ja voi tuoda runsaasti tippiä illan päätteksi ;)).
Muista että poket elävät ankkalammikossa: kaikki tuntee paikkakunnan kaikki poket ainakin välillisesti. Maine kiirii kulovalkean tavoin, huono hyvää paremmin.
Näillä eväillä minä nousin rivityöntekijästä esimieheksi.
PS.
kohta 1. asiakas on aina oikeassa
kohta 2. jos asiakas on väärässä, palaa kohtaan yksi
EDIT: ..ja pillujutut kerrotaan vasta sitten kun baari on kiinni ja asiakkaat ulkona. Sama koskee juttuja jossa mainitaan esim. "sit mä kurkutin", "siltä lensi veret", "vittu mä hakkaan sen" jne. jne. Seinilläkin on korvat kun baari on auki.