Järkkäritöitä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja vinopena
  • Aloitettu Aloitettu
fish sanoi:
Mutta asia josta on hyötyä on ikä. Voin lyödä pääni vetoa siitä että 18-vuotiaana sinulla tulee olemaan _todella_vaikeaa_ ovimiehenä, lähinnä auktoriteetin, uskottavuuden ja varmuuden kannalta. Eli kannattaa hakeutua sellaiseen paikkaan jossa on muita samanaikaisesti töissä, käydä monessa paikassa töissä, ja opiskella nöyryydellä asiakaspalvelun jalo taito.

Olen samaa mieltä tuosta iästä. Suomalainen mies on siitä ihmeellinen otus, että se ei ota käskyjä vastaan mielellään itseään paljon nuoremmalta tai pienemmältä. Helpommin homma hoituu, kun on edes vähän ikää, ei pääse sitä "kuules poika"-asetelmaa syntymään niin herkästi... Toki poikkeuksiakin on...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Viivi sanoi:
Tuskin onnistuu ihan helposti, rinkiin on vaikea päästä mukaan, jonkun poken tunteminen on eduksi.

Ite sain jv-hommia (en tosin pk seudulta) juuri siten että soitin/kävin melkein jokaisessa paikkakunnan ravintolassa. Lopputulos oli että sain kahdesta eri firmasta hommia. Eli ei siinäkään mitään häviä jos koittaa, kannattaa tosin valita tuohon kiertelyyn joku hiljaisempi päivä kun pe tai la.

Olet reilu asiakkaita kohtaan niin he ovat myös reiluja sinua kohtaan. Vakiasiakkaista on hyötyä ns. rähinä tilanteessa, koska he usein tuntevat tappelijat ja näin ollen jeesaavat sinua, olethan hyvä jätkä.
Olen samaa mieltä tosta iästä se voipi tuoda ongelmia.
Myös tippien takia kannattaa olla asiakkaitten kanssa väleissä, eikä lähteä jokaiseen provoon mukaan, eikä myöskään kannata olla se joka provoaa.
Hyvä esimerkki pokesta joka oli meidän ringissä aluksi, hän kantoi raudat+kaasun vyöllä ja kaasukin oli semmonen MEGApullo, ei tarvinnut kauaa työskennellä meidän ravintoloissa.

Boosteri sanoi:
Ko. paikassa nimenomaan tulee olemaan muitakin samaan aikaan töissä kun on kuitenkin kohtuullisen kokoinen paikka kyseessä. Mutta tuo ikä asia on vaivannut minuakin.
Mutta kokemus tuo varmuutta ja miten muuten saa kokemusta ellei tekemällä sitä homma mihin sitä kokemusta tarvitsee..

Näinhän se kyllä on, ei kokemusta kartu ellei ole hommissa. Onnea matkaan.

Tässä vähän eväitä:
Pysy nöyränä, muista että olet asiakaspalvelija etkä ulosheittäjä niin pääset jo pitkälle. Kun olet ystävällinen kaikille, myös ulosheitettäville, niin töitäkin on mukava tehdä. Painimalla et saa yhtään parempaa palkkaa, ja todennäköisesti lokaat vaan mainettasi.

Töykeydellä et voita mitään. Jos asiakas haukkuu sinua, ole vain entistä ystävällisempi. Älä alennu typeryyden tasolle. Narikassa työskennellessäsi sanat "kiitos" ja "ole hyvä" ovat avainsanoja.

Ime työtapoja muista itseesi, mutta muista pitää suodatinta päällä. Kun menet ensimmäiselle ovelle, ei sinulla ole vertailukohtaa. Opi myös huonoista esimerkeistä.

Ole itsevarma ja oikeudenmukainen, älä pyörrä päätöksiäsi, mutta myönnä jos olet väärässä ja pyydä tarvittaessa anteeksi. Pieni ele voi pelastaa asiakkaasi illan (ja voi tuoda runsaasti tippiä illan päätteksi ;)).

Muista että poket elävät ankkalammikossa: kaikki tuntee paikkakunnan kaikki poket ainakin välillisesti. Maine kiirii kulovalkean tavoin, huono hyvää paremmin.

Näillä eväillä minä nousin rivityöntekijästä esimieheksi.

PS.
kohta 1. asiakas on aina oikeassa
kohta 2. jos asiakas on väärässä, palaa kohtaan yksi

EDIT: ..ja pillujutut kerrotaan vasta sitten kun baari on kiinni ja asiakkaat ulkona. Sama koskee juttuja jossa mainitaan esim. "sit mä kurkutin", "siltä lensi veret", "vittu mä hakkaan sen" jne. jne. Seinilläkin on korvat kun baari on auki.

Viivi sanoi:
Heh heh IIIhaaan tooosiii

Koska ole kuullut puhuttavat portsarista eli porttieerista järjestyksenvalvojan eli järkkärin nimikkeellä ?
Varmasti kaikki kuitenkin ymmärsivät lauseeni, jota et osannut edes quotata oikein :david:

Pitäs varmaan opetella kirjottamaan oikein ennenkun aletaan huutelemaan toisten quottauksista.......... :)
PS, Nou haart viilings....... :kippis1:

Kiitos asiallisista postauksista ja palautteista mitä annoitte mm. Caygill, DoDo ja fish! :worship:

Nostetaas ikivanha tredi ylös...

Osaako joku sanoa onko Helsingissä kesäkuun aikana alkamassa järjestyksenvalvojan peruskursseja? Olen pari tuntia koittanut etsiä niistä tietoa netistä mutta ei ole löytynyt kun vasta heinäkuussa tai syksyllä alkavia...

fish sanoi:
Kun olet ystävällinen kaikille, myös ulosheitettäville, niin töitäkin on mukava tehdä. Painimalla et saa yhtään parempaa palkkaa, ja todennäköisesti lokaat vaan mainettasi.

Töykeydellä et voita mitään. Jos asiakas haukkuu sinua, ole vain entistä ystävällisempi. Älä alennu typeryyden tasolle. Narikassa työskennellessäsi sanat "kiitos" ja "ole hyvä" ovat avainsanoja.

Ime työtapoja muista itseesi, mutta muista pitää suodatinta päällä. Kun menet ensimmäiselle ovelle, ei sinulla ole vertailukohtaa. Opi myös huonoista esimerkeistä.

Ole itsevarma ja oikeudenmukainen, älä pyörrä päätöksiäsi, mutta myönnä jos olet väärässä ja pyydä tarvittaessa anteeksi. Pieni ele voi pelastaa asiakkaasi illan (ja voi tuoda runsaasti tippiä illan päätteksi ;)).

Muista että poket elävät ankkalammikossa: kaikki tuntee paikkakunnan kaikki poket ainakin välillisesti. Maine kiirii kulovalkean tavoin, huono hyvää paremmin.

Näillä eväillä minä nousin rivityöntekijästä esimieheksi.

PS.
kohta 1. asiakas on aina oikeassa
kohta 2. jos asiakas on väärässä, palaa kohtaan yksi

EDIT: ..ja pillujutut kerrotaan vasta sitten kun baari on kiinni ja asiakkaat ulkona. Sama koskee juttuja jossa mainitaan esim. "sit mä kurkutin", "siltä lensi veret", "vittu mä hakkaan sen" jne. jne. Seinilläkin on korvat kun baari on auki.

Olen suurin piirtein samaa mieltä kanssasi noista asioista, varsinkin noista pömppisjutuista, mutta...

1. Asiakas ei ole läheskään aina oikeassa.
2. Jos asiakas on vahingossa kuitenkin oikeassa, osoittaa selkärankaa pokelta myöntää olleensa väärässä.
3. JärjestyksenVALVOJA. Ei järjestyksenPALVELIJA. Mutta valvojan hommaa kannattaa tehdä pilke silmäkulmassa.
4. HUUMORIA. Se paska mikä kaadetaan sun niskaan illan aikana kannattaa nauraa pois. Mä en poken duunia kestäis jos ottais kaiken niin vakavasti, hurtti huumori on mut pitäny ovenrivassa kiinni 10 vuotta, ja vielä ois tarkoitus pitää 20 vuotta eteenpäin...:thumbs:

ryökäle sanoi:
näyttäis vähän siltä et joka kaupungissa on toi portsari mafia...pitäis tuntee joku joka tuntee sen jonku jne...
Helsingissä on varmaan paljonki alan firmoja, ite suosittelen TC-crouppia...

Kyllä mä ainakin haluan itse tietää, millainen kaveri on tulossa mukaan työvuoroon. Jos en itse tunne, niin luotan kyllä tiettyihin kavereihin, mikäli he sanovat, että "tää sälli on ok."
Monasti on mullekin tullu ihmiset juttelemaan ja kyselemään töitä, yksikään ei ole saanut, eikä saakkaan niin pitkään aikaan, kun tiedossa on varmasti luotettava työkaveri. Kyseessä on kuitenkin oma ja muiden turvallisuus.

Hyvä esimerkki pokesta joka oli meidän ringissä aluksi, hän kantoi raudat+kaasun vyöllä ja kaasukin oli semmonen MEGApullo, ei tarvinnut kauaa työskennellä meidän ravintoloissa.

Postaus on wanha kuin mikä, mutta pakko silti kysyä. Eli mitäköhän ongelmaa siinä on, jos joku kantaa jv-hommissa niitä normaaleja ja sallittuja vk-välineitä (olettaen tietenkin, että ovat laillisesti umpikoteloissa/asun alla)? En itse ainakaan näe siinä mitään pahaa, kunhan nyt ei ihan överiksi vedä joidenkin hat hat varusteiden kanssa.

Mielummin työskentelen semmoisen kanssa, jolla on kunnon välineet jos jotain isompaa hässäkkää sattuu tapahtumaan, eikä niin että ne välineet on jossain taukotilassa tms. piilossa, josta niitä ei kuitenkaan ehdi hakemaan jos äkkiä joku tilanne tulee. Itselläni ei tuota uuden lain vaatimaa kurssia ole käyty, niin en kaasua kanna mukana mutta en kyllä mitään herneitä vedä nenään jos jollain on se hirveä ja provosoiva oc-sumutin + raudat työvuorossa mukana. :D

No ei se vaan käy, että kamat on näkyvissä, sen nyt ymmärtää jokainen ravintolassa työskennellyt. Lisäksi sisällä ei paljon kaasua sovi suihkutella. Jos pystyy jemmaamaan kamat paidan alle tai taskuihin niin se on sitten asia erikseen.

Tuo kysy pokelta-ketju elää ja voi hyvin, niin ehkä tämän liitukaudenaikaisen voisi sulkea.

Onko kellään tietoa missä lahdessa voisi suorittaa järjestyksenvalvojan kortin?

Käsittääkseni ainakin Total Sec järjestää syksyllä kurssin/ kursseja.

040-548 7229/ Hannu Vappula

edit.

Jaa palataas pikaisesti noihin varusteasioihin. Käytännössä lähes kaikki ovella töitä tekevät kaverini pitävät raudat ja kaasun koteloissa vyöllä. Ja sisätiloihin soveltuu vaahto/ geeli, eikä niitä aina tarvi työntää suoraan sumuttimesta naamaa kohti...

Käsittääkseni ainakin Total Sec järjestää syksyllä kurssin/ kursseja.

040-548 7229/ Hannu Vappula

edit.

Jaa palataas pikaisesti noihin varusteasioihin. Käytännössä lähes kaikki ovella töitä tekevät kaverini pitävät raudat ja kaasun koteloissa vyöllä. Ja sisätiloihin soveltuu vaahto/ geeli, eikä niitä aina tarvi työntää suoraan sumuttimesta naamaa kohti...

jees kiitos kurssit alkaa ihan just.

Herätellään vanhaa ketjua. Eli kävi mielessä jos kävisi järjestyksenvalvojan peruskurssin ja tekisi about kerran kuussa jotain keikkaa yleisötapahtumissa tms "harrastuksena". Ymmärtääkseni aika usein esimerkiksi urheiluseuroilla on järjestyksenvalvojista pulaa. Tarkoitus ei siis olisi mennä ovelle tai alkaa edes tätä rahan takia tekemään, lähinnä kokemuksen takia. Onko tässä mitään järkeä? Meneekö paikat suhteilla, tykkääkö ammatikseen hommia tekevät kyttyrää? Kuinka paskaa se homma on jossain urheilutapahtumassa seisoskella koko päivä, kylmää kahvia ja lämmintä mehua? Maksetaanko siitä edes mitään?

Herätellään vanhaa ketjua. Eli kävi mielessä jos kävisi järjestyksenvalvojan peruskurssin ja tekisi about kerran kuussa jotain keikkaa yleisötapahtumissa tms "harrastuksena". Ymmärtääkseni aika usein esimerkiksi urheiluseuroilla on järjestyksenvalvojista pulaa. Tarkoitus ei siis olisi mennä ovelle tai alkaa edes tätä rahan takia tekemään, lähinnä kokemuksen takia. Onko tässä mitään järkeä? Meneekö paikat suhteilla, tykkääkö ammatikseen hommia tekevät kyttyrää? Kuinka paskaa se homma on jossain urheilutapahtumassa seisoskella koko päivä, kylmää kahvia ja lämmintä mehua? Maksetaanko siitä edes mitään?

Ammatikseen JV-hommia tuskin pahastuvat, jos joku haluaa seistä päivän yleisötapahtumassa kympin tuntipalkalla. Enimmäkseen niissä on juuri kuvailemisia harrastelijoita. Ei siinä kokemusta juuri mistään saa, mutta onpahan ihan kiva harrastus ja näkee paljon erilaisia ihmisiä. Kun sitten on se kortti plakkarissa ja maksettu, niin voi niitä oikeitakin töistä joskus saada.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom