Järjettömän kovia otevoimasuorituksia tänään monsterlandiassa

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
aika kova tua durniatti kyllä. heheee nyt mennähän timo pihalle kyllä jo. ei ne kiipeelijät mitään kuninkahia oo, mutta joissaki ei-kiipeily-lajiis ne kyllä pärjää suht hyvin.

ei nää nyt mitään best of -juttuja oo, mutta tuli mieleen ihan vaan kuriositeettiinä. vetipä tossa 65kg 44v kiipeilijä kuukauden jumppailujen jälkeen 5*150 maasta. ei juuri puntilla käy, mutta sormivamma haittas ja oli pakko jotaki teherä. 8A siltä taittuu boulderis ja 8b reitiillä, eli Suomen huippuja jälkimmäises toki. on vähä liika rauhallinen luonne boulderiihin kai. toinen kaveri juoksee maratonia ihan huviksensa "vaihteluksi" ja enkka on muistaakseni 2.40. ei mikään mestaritason tyyppi, mutta osaa mennä näköjään maata pitkinki, vaikkei kauhiasti lenkkeele. eli jotaki yleisjuttujaki me osataan, mutta aika spesifi laji toi kaahiminen kyllä on :) viinanjuantiki jää pippaloos kakkoseksi heti, jos joku näköö mahiksen kiivetä jonnekki :)

Oon ymmärtäny että täs ketjus voi mainostaa mitä vaan otevoimaaluhun liittyvää, niin sitte vois pistää välihin rauran kovan ukon joka teköö otejuttuja lairasta laitahan, mutta jotenki menny monilta ohi, tunnetahan nimellä Andrew Durniat

http://www.youtube.com/watch?v=ot5ajKZTH1M

Tämon toiseksi kovin rauta lajihin 2000-luvulla ja alle 105kg sarjan IAWA WR :hyvä:

Jollen väärin muista, näppituntumalla oli video kun joku mies veti lähemmäs 200kg yhdellä kädellä tanko jalkojenvälissä, olen koittanut etsiä sitä videota, mutten ole löytänyt :D Kai täytyy tänään etsiä oikein urakalla, että muistelenko vain...

+ mies on siis suomalainen ja täälläpäin vielä salilla veteli...

Jollen väärin muista, näppituntumalla oli video kun joku mies veti lähemmäs 200kg yhdellä kädellä tanko jalkojenvälissä, olen koittanut etsiä sitä videota, mutten ole löytänyt :D Kai täytyy tänään etsiä oikein urakalla, että muistelenko vain...

+ mies on siis suomalainen ja täälläpäin vielä salilla veteli...

Löyty! vaikka vitusti sai ettiä... :P

http://www.youtube.com/watch?v=U_pLCD4-EvQ&NR=1

Suameksi vois ottaa tällä kertaa :)

Oli 1900 luvun alkupuolella sirkusukko jota kutsuttiin nimellä Apollon, jonka kovin suoritus oli yhden käden 105kg sirkuskäsipainon nosto maasta, tämän tarinan vain harva tämän päivän otemies uskoo, mutta kyllä niitäkin on :D

http://www.youtube.com/watch?v=GFHasmhtVIE&list=UU4fiGEmOfN2FqeG9V4L65_w&index=6

Pelkällä asenteella toki Laine ei tähän kyennyt, ja suomessa tälläistä temppua ei ehkä nähdä hetkeen, jos koskaan, kuitenki tämä on jo temppu mihinkä "50kg pinch mettänpeikko" ei ilman treeniä pysty :D

JTO: Sen takia elokuu ku ulukomaanmatkaa ennen ei tohori ulukoseinille = kiville, meinaan jos putuaa rumasti :)

Heimo: En varmaan 67kg Inch farmaria kans koita ennen reissua, toki murtunu jalkapöytä paranee paremmin kun murtunu niska :)

trnaja: Kehityskelpoinen kaveri tuo 200kg nostaja, kisoissa toki tuo veto ei menisi läpi, mutta otetta kaverilta kyllä reippaasti löytyy :)

Suameksi vois ottaa tällä kertaa :)

Oli 1900 luvun alkupuolella sirkusukko jota kutsuttiin nimellä Apollon, jonka kovin suoritus oli yhden käden 105kg sirkuskäsipainon nosto maasta, tämän tarinan vain harva tämän päivän otemies uskoo, mutta kyllä niitäkin on :D

http://www.youtube.com/watch?v=GFHasmhtVIE&list=UU4fiGEmOfN2FqeG9V4L65_w&index=6

Pelkällä asenteella toki Laine ei tähän kyennyt, ja suomessa tälläistä temppua ei ehkä nähdä hetkeen, jos koskaan, kuitenki tämä on jo temppu mihinkä "50kg pinch mettänpeikko" ei ilman treeniä pysty :D

JTO: Sen takia elokuu ku ulukomaanmatkaa ennen ei tohori ulukoseinille = kiville, meinaan jos putuaa rumasti :)

Heimo: En varmaan 67kg Inch farmaria kans koita ennen reissua, toki murtunu jalkapöytä paranee paremmin kun murtunu niska :)

trnaja: Kehityskelpoinen kaveri tuo 200kg nostaja, kisoissa toki tuo veto ei menisi läpi, mutta otetta kaverilta kyllä reippaasti löytyy :)

Todellinen blobikunkku??????

http://www.youtube.com/watch?v=leGL5M8hQJ4&list=UU4fiGEmOfN2FqeG9V4L65_w&index=12

Itte oon päässy englannis hyväälemähän samanlaasen blobin pulleita muatoja :D Ja siihen se sitte jäiki :D

Ehkä kovat kiipeelijät tuan poimiis :D

Tuossa oli sormilukko (varma tieto) ja kaverin mave-enkka 215kg (en ole varma). Näin muistelisin. Pakkiksella oli joskus vuosia sitten puhetta tästä ja jostain syystä jäänyt päähän.

Itsellä paras feat of grip strength 500kg veto polven päältä vanhalla tangolla jossa heikosti karhennusta, pari vuotta sitten.

Tuossa oli sormilukko (varma tieto) ja kaverin mave-enkka 215kg (en ole varma). Näin muistelisin. Pakkiksella oli joskus vuosia sitten puhetta tästä ja jostain syystä jäänyt päähän.

Itsellä paras feat of grip strength 500kg veto polven päältä vanhalla tangolla jossa heikosti karhennusta, pari vuotta sitten.

Jep,

kaikissa 200kg vedoissa tapaa olla lukko :) mutta yleinen harhaluulo on se että sormilukossa ei tarvi olla grippiä, liitossa minkä jäsen olen (IAWA) sama mettänpeikko omistaa sekä yks käsi maven sormilukko 255,1kg rekan ja ilman lukkoa 159,7kg kans, otemiehet ei oikein näihin rautoihin pysty, tämä oli muuten +50 vuotta vanha mettänpeikko, ja oli alle viiskymppisenä vetäny 182kg sormilukolla ensi kokeilulla, mutta treeni sitte vanhanakin vielä tehosi :)
500kg on kova mikäli reisikannatusta ei oo yhtää mukana.

Sen verran vielä Heimolle että kun apinaoteketjussa oli kiipeilijät mainittu??? Varmaan tankomavessa pärjäät, mutta 2x30kg Gladiaattoriblobi mavessa taas et huippukiipeilijöille pärjäisi ;) Puhumattakaan yhden sormen rimliftissä millä tahansa sormella nostettuna :) Ne on aivan tajuttoman kovia poikia näissä lajeissa, mutta eivät toki ikinä lähde näitä koittamaan, koska 9b+ reitti kiinnostaa "hiukan" enemmän :D

Sen verran vielä Heimolle että kun apinaoteketjussa oli kiipeilijät mainittu??? Varmaan tankomavessa pärjäät, mutta 2x30kg Gladiaattoriblobi mavessa taas et huippukiipeilijöille pärjäisi ;) Puhumattakaan yhden sormen rimliftissä millä tahansa sormella nostettuna :) Ne on aivan tajuttoman kovia poikia näissä lajeissa, mutta eivät toki ikinä lähde näitä koittamaan, koska 9b+ reitti kiinnostaa "hiukan" enemmän :D

Yhden sormen rim liftejä en tee kun on niin monta kertaa jänteet revenneet ja haluan vielä säilyttää jämät siellä missä ovat. :D

10+ sille joka nostaa 2x30kg gladiaattoriblobit lukitukseen. ;)

Edit varsinkin sille mettänpeikolle tai röllille mikähän lie onkaan. :wtf:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Edit varsinkin sille mettänpeikolle tai röllille mikähän lie onkaan. :wtf:

Kahtotaan tossa syssymmällä paljonko noita mehtänpeikkoja ja röllejä löytyy kiertueelta, jossa aito 50 yorkkilainen on matkassa mukana, Kysehän ei tietty oo mistää hirmu 66 lb blobeista yms... mutta sentään jotakin. Uskon että muutama hassu (kymmen)poimija löytyy eikä tartte edes otevoimapiireihin ja kiipeilijöiden joukkoon välinettä viedä sittenhän niitä löytyisi jo paljoltikin. Sen verran utelias asian suhteen olen että vaikka siitä nyt hiukan hintaa tulikin niin pistettiin muutama aito yorkin blobi tilaukseen valloista.ovat muuten kaakanan kalliita 250 taalaa kappale ja 140 rahteihin. Mut kyl siitä ilosta kun näkee vehnäjauho sämpyläkourilla,mettänpeikoilla, muilla rölleillä ja ihan normi ihmisilläkin sen ilon itsensä ylittämisestä ja blobin nostamisesta kannattaa hiukan jo maksaakin ja kylhän se lämmittää muutenkin mieltä jos saa uusia ukkoja kokeilemaan hienoa lajia tai harrastusta. Ainakin itse koitan opettaa mahdollisimman monelle kiertueen aikana oikeanlaista tekniikkaa ettei tarttis ihan kokeilla tyhjästä ja näyttää myös siltä että Tanelikin olis halukas selkeesti myös valmennus puolelle ja innokkaasti onkin löytänyt uusia treenareita.. Toivotaan että niitä kovanäppisiä löytyy.
Matkassa on muitakin mukavia välineitä mukana säädettävää sirkus käsipainoa 63 mm kahvalla ja sitten on tietty tälläsille heikompinäppisille niinkuin minä, näitä hifistely lajeja stubliftiä jne.... Siis sillä tarkoitin sitä kun ei mulla ole ainakaan lahjoja eikä voimaa nostella noissa muissa lajeissa juurikaan mitään johtuen yksinkertaisesti edellä mainituista asioista lahjojen puutteesta ja heikkoudesta. onneksi olen siitä itsekkin hyvin tietoinen. Tästä syystä tietty on helpompi valmentaa ja opastaa muita koviin suorituksiin.Tämä syynä että on stub mukana meille lahjattomille ja tottakai se sopii myös sellasille kenellä on lahjoja. (Itekkin aattelin mennä stubissa vielä vanhoilla päivillä syksyn aikana tulosta koittamaan ja tehdä itteni naurunalaiseksi ja mustamaalattavaksi, mut siihen on niin totuttu). joku putken riekale myös mukana matkassa.

Eli aina kun meillä on kisa jossakin niin on mahdollista tulla koittamaan aidon yorkkilaisen blobin nostoa ja aika pitoa ja tietty muita temppuja, pyrimme opastamaan oikeanlaista tekniikkaa, jotta ihmiset saisivat mahdollisimman hyvän tuloksen aikaiseksi loukkaamatta paikkojaan.mukana myös inch replica sekä putki 48 ja stub. Tottakai kisoihinkin voi tulla osallistumaan tottakai. Syksymmällä teen sitten koosteen moniko tuon blobbosen sitten nosti ilmaan.
Heitetäänpäs jonkin sortin arviota kehiin kuinka moni suomalainen on aidon yörkin blobin nostanut ilmaan vuodenvaihteeseen mennessä. Itse veikkaisin että 25 kappaletta
Riippuu tietty siitä kuinka ahkeraan kerkiin kiertelemään. Tosin tuli tuossa ammatinvaihto kaivinkoneen kuljettajasta ja kivimiehestä autokauppiaaksi niin on enempi aikaa kierrellä hyvän asian puolesta ja tottakai itekkin treenata. rahaahan siihen tietty menee kun en halua ottaa ihmisiltä kiertueilla minkäänlasita maksua. Eli polttoaineet ja messupaikat maksan omasta pussista. mut sanotaanko että rakkaudesta lajiin. Omissa kisoissa meillä nyt tietysti on osallistumismaksut. Ja seuraavat kisat muuten on hyvän ystäväni Pasi Mehtälän 40 vuotis synttäripartyt Salossa(jotka kisan luonteesta johtuen myös ilmainen kisamaksu). Ja totuttuun tapaan lajit arvotaan ennen kisaa kilpailijoiden kesken, niin kukaan ei pysty vetelemään lajeja kotiinpäin. Eli sinnekkin tervetuloa kaikki vehnäjauhosämpyläkädet,mettänpeikot,röllit ja normi miekkoset.Varmasti hauska päivä tulossa mukavan lajin parissa.Hyppäähän sääkin heimopäällikkö kokeilemaan minkä kuntosia mehtänpeikkoja ja röllejä löytyy lähimetsistä. Suomen muut metsät kolutaan myöhemmin.Näissä karkeloissa ei oo niin väliä onko pieni käsi, iso käsi vai normaalikokonen käsi, kun lajit arvotaan paikan päällä. Vahvanäppisin voittaa.

Kahtotaan tossa syssymmällä paljonko noita mehtänpeikkoja ja röllejä löytyy kiertueelta, jossa aito 50 yorkkilainen on matkassa mukana, Kysehän ei tietty oo mistää hirmu 66 lb blobeista yms... mutta sentään jotakin. Uskon että muutama hassu (kymmen)poimija löytyy eikä tartte edes otevoimapiireihin ja kiipeilijöiden joukkoon välinettä viedä sittenhän niitä löytyisi jo paljoltikin. Sen verran utelias asian suhteen olen että vaikka siitä nyt hiukan hintaa tulikin niin pistettiin muutama aito yorkin blobi tilaukseen valloista.ovat muuten kaakanan kalliita 250 taalaa kappale ja 140 rahteihin. Mut kyl siitä ilosta kun näkee vehnäjauho sämpyläkourilla,mettänpeikoilla, muilla rölleillä ja ihan normi ihmisilläkin sen ilon itsensä ylittämisestä ja blobin nostamisesta kannattaa hiukan jo maksaakin ja kylhän se lämmittää muutenkin mieltä jos saa uusia ukkoja kokeilemaan hienoa lajia tai harrastusta. Ainakin itse koitan opettaa mahdollisimman monelle kiertueen aikana oikeanlaista tekniikkaa ettei tarttis ihan kokeilla tyhjästä ja näyttää myös siltä että Tanelikin olis halukas selkeesti myös valmennus puolelle ja innokkaasti onkin löytänyt uusia treenareita.. Toivotaan että niitä kovanäppisiä löytyy.
Matkassa on muitakin mukavia välineitä mukana säädettävää sirkus käsipainoa 63 mm kahvalla ja sitten on tietty tälläsille heikompinäppisille niinkuin minä, näitä hifistely lajeja stubliftiä jne.... Siis sillä tarkoitin sitä kun ei mulla ole ainakaan lahjoja eikä voimaa nostella noissa muissa lajeissa juurikaan mitään johtuen yksinkertaisesti edellä mainituista asioista lahjojen puutteesta ja heikkoudesta. onneksi olen siitä itsekkin hyvin tietoinen. Tästä syystä tietty on helpompi valmentaa ja opastaa muita koviin suorituksiin.Tämä syynä että on stub mukana meille lahjattomille ja tottakai se sopii myös sellasille kenellä on lahjoja. (Itekkin aattelin mennä stubissa vielä vanhoilla päivillä syksyn aikana tulosta koittamaan ja tehdä itteni naurunalaiseksi ja mustamaalattavaksi, mut siihen on niin totuttu). joku putken riekale myös mukana matkassa.

Eli aina kun meillä on kisa jossakin niin on mahdollista tulla koittamaan aidon yorkkilaisen blobin nostoa ja aika pitoa ja tietty muita temppuja, pyrimme opastamaan oikeanlaista tekniikkaa, jotta ihmiset saisivat mahdollisimman hyvän tuloksen aikaiseksi loukkaamatta paikkojaan.mukana myös inch replica sekä putki 48 ja stub. Tottakai kisoihinkin voi tulla osallistumaan tottakai. Syksymmällä teen sitten koosteen moniko tuon blobbosen sitten nosti ilmaan.
Heitetäänpäs jonkin sortin arviota kehiin kuinka moni suomalainen on aidon yörkin blobin nostanut ilmaan vuodenvaihteeseen mennessä. Itse veikkaisin että 25 kappaletta
Riippuu tietty siitä kuinka ahkeraan kerkiin kiertelemään. Tosin tuli tuossa ammatinvaihto kaivinkoneen kuljettajasta ja kivimiehestä autokauppiaaksi niin on enempi aikaa kierrellä hyvän asian puolesta ja tottakai itekkin treenata. rahaahan siihen tietty menee kun en halua ottaa ihmisiltä kiertueilla minkäänlasita maksua. Eli polttoaineet ja messupaikat maksan omasta pussista. mut sanotaanko että rakkaudesta lajiin. Omissa kisoissa meillä nyt tietysti on osallistumismaksut. Ja seuraavat kisat muuten on hyvän ystäväni Pasi Mehtälän 40 vuotis synttäripartyt Salossa(jotka kisan luonteesta johtuen myös ilmainen kisamaksu). Ja totuttuun tapaan lajit arvotaan ennen kisaa kilpailijoiden kesken, niin kukaan ei pysty vetelemään lajeja kotiinpäin. Eli sinnekkin tervetuloa kaikki vehnäjauhosämpyläkädet,mettänpeikot,röllit ja normi miekkoset.Varmasti hauska päivä tulossa mukavan lajin parissa.Hyppäähän sääkin heimopäällikkö kokeilemaan minkä kuntosia mehtänpeikkoja ja röllejä löytyy lähimetsistä. Suomen muut metsät kolutaan myöhemmin.Näissä karkeloissa ei oo niin väliä onko pieni käsi, iso käsi vai normaalikokonen käsi, kun lajit arvotaan paikan päällä. Vahvanäppisin voittaa.
'

Tässä ekalla videolla on uho jonka olet mulle heittänyt jo vuosia sitten. Kohdasta 3.21 eteenpäin. Kilpailut jossa voit tämän toteuttaa ovat Otevoima SM, World Strongest Hands 2013 sekä yksi isompi kisa mistä tiedotan myöhemmin. SM kisa on siihen isompaan karsinta. (Paskavatta, vesipää, pelle jne olen siis minä, Juha Harju)

Video: http://www.youtube.com/watch?v=iiZQNIHV25k

Tämä jälkimmäinen otos taas kaiketi jonkinlainen jatkumo tuolle ekalle.

Video: http://www.youtube.com/watch?v=8nFaPtFWzuc

Hienoa homma jos saat lajia vietyä eteenpäin.

'

Tässä ekalla videolla on uho jonka olet mulle heittänyt jo vuosia sitten. Kohdasta 3.21 eteenpäin. Kilpailut jossa voit tämän toteuttaa ovat Otevoima SM, World Strongest Hands 2013 sekä yksi isompi kisa mistä tiedotan myöhemmin. SM kisa on siihen isompaan karsinta. (Paskavatta, vesipää, pelle jne olen siis minä, Juha Harju)

Video: http://www.youtube.com/watch?v=iiZQNIHV25k

Tämä jälkimmäinen otos taas kaiketi jonkinlainen jatkumo tuolle ekalle.

Video: http://www.youtube.com/watch?v=8nFaPtFWzuc

Hienoa homma jos saat lajia vietyä eteenpäin.

Itse en meidän kahden henkilökohtaista riitaa joka selvitetty vuosia sitten ajatellut tänne saakka tuoda enkä tuo sitä nytkään, mutta ajatelmia asiasta pääsee jatkossa seuraamaan.
http://www.youtube.com/monsteritv
tai
http://www.youtube.com/monstergrab

Näihin asioihin palailen siellä

Itse en meidän kahden henkilökohtaista riitaa joka selvitetty vuosia sitten ajatellut tänne saakka tuoda enkä tuo sitä nytkään, mutta ajatelmia asiasta pääsee jatkossa seuraamaan.
http://www.youtube.com/monsteritv
tai
http://www.youtube.com/monstergrab

Näihin asioihin palailen siellä

Jos riidat kerran on selvitetty niin minkä takia alistat ja mollaat mua edelleen blogissasi?

Kyllä mä voin tehdä siihen paljon puhuttuun putki48mm kovemman tuloksen jos se helpottaa.

Jos riidat kerran on selvitetty niin minkä takia alistat ja mollaat mua edelleen blogissasi?

Kyllä mä voin tehdä siihen paljon puhuttuun putki48mm kovemman tuloksen jos se helpottaa.

monsteritv:llä jatkot myös niistä vanhoista myös muut tervetuloa seuraamaan, Tämän enempää en tämän asian tiimoilta täällä keskustele.Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan!!!! Tällä kertaa riitaa ei käydä näppifoorumissa jossa olet moderaattorina ja muuttelit aiemman riidan aikana tekstini.Myös muiden tekstejä olen kuullut poisteltavan jos se ei ole ollut suotuisaa tietyiile tahoille.Saatanhan minä olla tietty kuullut väärinkin.
ja jos tätä "mollaustekstiä" tarkoitit niin viikko sitten jo ilmoitin että annan tälläisen vanhan asian olla. Sillä ei ollut mitään tekemistä meidän riidan kanssa vaan sillä että rikkaus se on sekin jos osaa arvostaa myös muita..
http://www.monsterikoura.com/uutiset/uutinen-324.html . Kaikki muuthan sen nyt suurinpiirtein tiesi, miksi jaksoin muistutella siitä, tuloksella kun ei ole väliä, kun yrittää parhaansa se riittää. Tämän asian osalta olen puhuttavani puhunut täällä ja pahoillani siitä että tästä on muille tullut foorumi haittaa.Jatkossa asian käsittely monsteritv youtubessa.
No lopuksi kuitenkin otevoimailuun liittyvä video jolla mielen saa pois näistä ikävistä kahden miehen välien selvittelyistä.
Hyvä kaverini Pasi Mehtälä pikkuhiljaa ylirasitus tilat forkuista poissa ja rupee shallow hub kulkemaan.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Sain irean postittaa tämän ku yks Brittiläänen otelekenra aliarvioo kiipeelijöötten sormivoimaa teekupin takana istues, ja sanoo viälä että kiipeelys on suurinpiirtehen kaikki paino jaloolla eikä sormiilla?? tarkootuksella otin köyrettömän jottei kukaa luule että löysä köysi keventää ukkoa parikymmentä kilua :D

http://www.youtube.com/watch?v=_PP1AK1Aqis

JTO tiätää tämänki reitin tottakai, ei vissihin viälä mikää hirviän kova? mutta tuskin satujumppaa liioon :D

Joka tapaukses komiaa oli kattella :)

Sharma on kyllä ällistyttävä ukko. JTO kun mainitsi aiemmin ketjussa tän nimen niin melkein joka aamu tulee aloitettua kiipeilyvideolla.Ja kyl sen nyt järkikin sanoo et jos tuolla roikut katosta jalkojen/sormien varassa ja paino 4 pisteessä, ni kyllähän se vaatii uskomattomat sormivoimat . Heitäkkös Timppa sen Pohojammaa/ muu suomi sanakirjan lainaan :hyper:

Täällähän on meno menny mahdottomaksi. Ei väitellä enää voimanostovideoitten tapaan syvyyksistä tai kuka on natu vai ei. Vaan ollaan oikeasti tukkanuottasilla:wtf:

toki kiipeilyssä ideana on saada mahdollisimman paljon painoa jaettua muualle kuin sormille. sen nyt sanoo järkikin. pelkillä vahvoilla sormilla ei pääse juuri minnekään. ei se kiipeily oo mitään grippivoimasuorittelua "kas näin roikun yhdellä kädellä puolen sentin kiteessä". mutta se otelekenra ei kyllä tienny valitettavasti pätkän vertaa mistä puhui. briteissä on toki paljon klassista släbikiipeilyä näkyvissä eli kaltevuus on ns. positiivinen. siinä ne jalat on tärkeemmässä osassa, mutta kyllä tossa witness the fitnessissäkin jaloille pyritään mahdollisimman paljon painoo saamaan. muutenkin noi hankalat reitit on usein semmosia kokovartalopaineja, joissa liikutaan hyvin kokonaisvaltaisesti. reittejä ja niiden vaatimia ominaisuuksia on tossa lajissa hyvin runsaasti.

greidiltään toi WtF on about 8B+ edelleen, vaikka otteita on rikkoutunut, mutta se on enempi tollanen pidempi boulderi, eli ei ihan semmonen voimapohjanen täysin. sharma on myös ns. isompi kiipeilijä (~75kg) ja ei nykyään juuri boulderoi, kun kyllästy hieman niistä ruuvinkannoista kiskomiseen supervaikeilla reiteillä. se ei ollu enää niin hauskaa, enkä kyllä ihmettele. tosin herran sporttireitit on sitä luokkaa, että niissäkään ei juuri otteita ole ja niiden projektointi on kyllä äärimmäisen voimapohjaista touhua.

vaikka maailmassa on yks 8B släbikin ja sellasenaan täysin käsittämätöntä, että se on kiivetty, yleensä kuitenkin ne vaikeimmat reitit tuppaa olemaan jollain lailla ylikaatuvia eli negoja eli hänkkejä (overhang). se kaltevuus ei kuitenkaan oo se määritelmä vaikeudelle. kattokiipeilyssäkin voi olla suht isoja otteita. sen voi käydä kokeilemassa vaikka konalan boulderkeskuksen perällä olevassa "tuubissa". maailman vaikein toistettu (=greidi varmistettu) boulderi Gioia 8C+ on vain 20-30 astetta negaa. noissa on siis eri vaikeusasteikko ku sporteissa. https://www.youtube.com/watch?v=tMNZGPnwve4

kupin takaa on helppo puhua, kun ei oo edes kokeillut lajia. hieman noloa vois olla, ellei otevoimistaan tunnettu tyyppi sais persettään irti maasta junnutason lämppäreitillä :) samoin tiedonjyväsin täälläkin joskus joku ihmetteli, että miks kiipeily on voimapuolella esillä, sehän on kestävyyslaji... jep jep... no, laaja-alanen laji vrt boulderointi - vuorikiipeily. sama ku vertais pituushyppyä ja ultramaratonia.

ite kunnioitan otevoimailijoita ja timonkin juttuja livenä nähneenä ei voi ku ihmetellä. toki myös sen kautta voi muistella, miten kauheen paskasti itekin on kai joskus kiivenny :D semmonen nurkkakuntaisuus ja muiden mollaaminen on vaan aina mua ihmetyttänyt ja siitä en tykkää.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom