Järjestyksenvalvojan erityinen voimankäyttö-koulutus!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Late86
  • Aloitettu Aloitettu
Eli sisältyykö tähän koulutukseen lupa käyttää kaasun lisäksi vielä jotain muuta voimenkäyttö- välinettä? Lähinnä tällä hain rautoja ym.

Vihdoin haluis tonne "kentälle" mukaan ton kaasun kun se on niin näppärä.. :thumbs:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hmm.. En tiedä onks kovinkaan hyvä lähtökohta lähteä noin innoissaan kentälle kaasu taskussa...

Yleisen koulutuksen jälkeen saa kantaa rautoja ja pamppua mukanaan. Erikseen pitää käydä kurssit kaasulle ja teleskoopille. Lisäksi kytiltä tarvitsee luvan kaasulle erikseen.
Luotiasetta ei alalla juuri enää näe, mikä on ihan hyvä asia.

Uuteen vaksikorttiin tulee merkintä kanto-oikeuksista.

EDIT: olinpas puusilmä. Tämä siis koskee vartijoita. Järkkäreistä en tiedä. Paitsi ovelle ei saa luotiasetta eikä TKP:ta. Ainakaan luvallisesti ;-)

Eli järkkärin peruskurssilla saa oikeuden käyttää ainoastaan rautoja, ei pamppua.
Voimankäyttökurssilla saa valmiudet käyttää kaasua ja pamppua sekä hallintaotteita.
Luvan tosin tarvitsee kaasulle erikseen, aivan kuten Wintikka sanoi. Luokitellaan kuulemma ampuma-aseeksi.

Järkkäreille ei yleisesti olla myönnetty lupaa teleskooppiin.

edit: ja se kaasunkantolupa on voimassa vain työskennellessä järjestyksenvalvontatehtävissä, ei siis yleisesti tuolla "kentällä" liikkuessa. Näin ainakin mulla. Poliisihan sen sitten päättää lupaa kirjoittaessaan että missä ja milloin se on voimassa ja kuinka kauan.

Hippa sanoi:
Hmm.. En tiedä onks kovinkaan hyvä lähtökohta lähteä noin innoissaan kentälle kaasu taskussa...

Siis, olen myös mies, kuka selvisi kesän vartijan hommissa(vaativassa kohteessa) raudoittamatta ketään, ettei kyse siitä ole. Haluan vaan tuon kapistuksen mukaan varmuuden varalta.

Eli kun mulla on jv-kortti, ja käyn tuon voimankäyttö- kurssin, niin saan kaasun ja raudat mukaan? Kuitatkaa nyt vielä tyhmälle, että ymmärsin oikein;)

LatexiPoi86 sanoi:
Siis, olen mölliskö miehenpuolikas, kuka selvisi kesän (herculeksessa) pamputtamatta ketään, ettei kyse siitä ole. Haluan ihan vaan tuota kapistusta varmuuden varalta.

korjattu. :kuola:

Järjestyksenvalvojan kurssin jälkeen saa kantaa mukanaan töissä ainoastaan käsirautoja.
Erityinen voimankäyttökoulutus sisältää patukan ja kaasun osiot, jonka jälkeen, lupien tultua voimaan, voi kantaa näitä välineitä.

Patukan ja kaasun kantaminen edellyttää aina erityisen voimankäyttökoulutuksen merkitsemistä jv-korttiin (eli pitää hakea kaksoiskappaletta, johon kirjataan nämä tiedot).
Lisäksi kaasuun tarvitaan erikseen anottava hallussapitolupa (sama menettely kuin ampuma-aseen kanssa).

Hyvä eka posti...

Late86 sanoi:
Siis, olen myös mies, kuka selvisi kesän vartijan hommissa(vaativassa kohteessa) raudoittamatta ketään, ettei kyse siitä ole. Haluan vaan tuon kapistuksen mukaan varmuuden varalta.

Hyvä näin :) Kuulosti vaan tuo eka posti vähän epäilyttävältä.

Tää on just tätä kun alalle juuri pääseet jolpit on innoissaan ja haluaa saada kaasua sun muita karhunrautoja. Eikö saamari sentään sinne oville voi hankkia vähän varttuneempaa konkaria jota ei niin jaksa enää kiinnostaa pamputus, paukutus ja sumutus. Välillä vaan tuntuu että osan mielestä se poken homma pyörii niiden teleskoopien ja sumuttimien ympärillä. Oikeen naurattaa baareissa nämä tuimailmesorminahkavyölläasiakaspalvelijat. :jahas:

Erona vielä "tavallisiin" järkkäreihin, voimankäyttökoulutuksen saanut saa myös "säilöönpano-oikeuden". En muista virallista termiä ja koulutusmatskut on lainassa.

-edit. Millainen kenttätyö on kyseessä? Itseni on tarvinnut vain 2 kertaa käyttää jonkinasteista voimaa, eli kuljettaa ihminen ulos kohteesta. Asenne kusee, jos tosissaan menee sinne töihin "Nyt käytetään voimaa"- mentaliteetilla. Nimim. 1,5 vuotta JV-hommissa ollut kääpiö.

Mä teen yhdessä todella siistissä teatterissa vakituisena (siellä ei voimankäyttövälineitä tarvitse), ja sitten hieman vähemmän ravintola ym. vastaavia keikkoja. Lähinnä tuonne ravintoloihin kamaa haluan messiin, koska on paikkoja joissa joutuu olemaan yksin, ja eihän sitä koskaan tiedä mitä voi sattua.

Ja onionille tiedoksi, että ihan hyvin sitä ollaan asiakaspalvelussa pärjätty.

:offtopic: Kyllä niitä TKP:eita vissiin tuolla ovilla on ainakin joillain, yksi naispuolinen kaveri ainakin sai pampusta kun alko huutamaan ovella jostain "järjestysmiehelle", toinen kavereista yritti hillitä tätä järkkäriä ja toinen nappas muijasta kiinni ja yritti viedä sitä sivuun. Samalla tää "järjestysmies" alko hutkimaan tätä kaveria selkään, joka yritti viedä muijaa sivuun. Kuulusteluissa väitti, että "uhkaava tilanne" ja, että tää mun kaveri oli yrittäny käydä kimppuun. Nii... se varmaa juoksi selkä edellä kimppuun.

Antzu sanoi:
:offtopic: Kyllä niitä TKP:eita vissiin tuolla ovilla on ainakin joillain, yksi naispuolinen kaveri ainakin sai pampusta kun alko huutamaan ovella jostain "järjestysmiehelle"

Eihän kukaan ole väittänyt, etteikö teleskooppipamppuja ovella olisi. TKP ei vaan ole sallittu väline ravintolan ovella olevalle järjestyksenvalvojalle.

Sumu: Jep, niinhän tuolla Wintikan kohdalla ylempänä lukee (...ovelle ei saa... TKP:tä), sanoin vain että silti niitä on siellä. Hmm, täytyy muuten kysyä kaverilta, että tuliko tolle järkkärille paskaa siitä, että sillä oli TKP siellä ovella.

Suositut

Back
Ylös Bottom