Jännittäminen ennen nostoa - hyvä vai huono?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja AEOM89
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Mconen ei taida kielistä tietää, kun enhän minä väittänyt jännittämisen olevan paras tapa nostaa paljon rautaa, vaan että se parantaa suoritusta. Agre voi sitten parantaa suoritusta enemmän. Siinäkin on kyse kehon valmistautumisesta fyysiseen suoritukseen. Jännityksessä keho valmistautuu tulevaan koitokseen ja agressiossa ollaankin jo keskellä koitosta.

Puhtaasti spekuloiden luulisi, että jännitys auttaa juoksuun paremmin ja agressio sitten taistelun kaltaiseen suoritukseen.

Noh eipäs ruveta vittuilemaan.

Maastavedot isoilla painoilla menee aina vitulleen, kun alan jännittää; vedän henkeä sisään ja ulos monen sekuntin ajan, enkä lopulta edes "uskalla" yrittää vetää. Olen muodostanut siis henkisen esteen, jota on ylivoimaista ylittää.

Koita tunguska löytää siihen ihan puhdasta raivoa ja nosta heti kun sitä löytyy. Siinä vaiheessa kun tajuat epäröiväsi asiaa niin usko suoritukseen romahtaa lopullisesti ja käteen menee.

Ämpärisoitin täysille on ainakin itselleni ihan toimiva ratkaisu.

Itselleni olen selittänyt että jännitys tuo adrenaliinia joka taas saan kehon kuljettamaan verta ja sitäkautta happea lihaksiin enemmän kun normaalisti.

Aivan minimaalisen pieni jännitys on hyväst, mutta jos yhtää enempää niin alkaa sydän hakata normaalia lujempaa, eikä sillon ainakaan itellä onnistu.

On muutaman kerran tullut salilla lämppärisarjojen jälkeen vapinaolo. Pientä heikotusta, hermostuneisuutta ja vapinaa. Ei mikään kiva tunne, mutta rauta noussut erityisen hyvin. Enkat olen niillä kerroilla tehnyt. En tiedä, mistä on johtunut, mutta olen epäillyt hiilariprodejuoman hiilareita yhdistettynä paastoon.

En tiedä mistä johtuu jännitys, vaikka ketään ei ole kattomassa mitä teen ja millä painoilla/ tekniikalla.
Onneksi jännitys lakkaa kun on saanut ensimmäisen toiston tehtyä :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom