Jännetuppitulehdusko

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja nöbbis
  • Aloitettu Aloitettu
Kyykkyä tehdessä tuli kipua vasempaan ranteeseen kyynärvarren ja kämmenen rajalle hyvinkin tarkkaan siihen kohtaan josta ranne taipuu. Samassa kohtaa on noin puoli senttiä halkaisijaltaan oleva pieni patti ihon alla, joka oikeasta kädestä puuttuu. En tiedä onko se ennestään siinä ollut vai tuliko se tuota kyykkyä tehdessä. Patti ei ole mitenkään kipeä tai edes arka, oikeastaan ainoa tilanne jossa ranteeseen sattuu on tuo kyykky. Onko tuo jännetuppitulehdus vai mikä on kyseessä? Jollain ollut vastaavaa ja miten kauan sen paranemiseen meni?

nöbbis sanoi:
Kyykkyä tehdessä tuli kipua vasempaan ranteeseen kyynärvarren ja kämmenen rajalle hyvinkin tarkkaan siihen kohtaan josta ranne taipuu. Samassa kohtaa on noin puoli senttiä halkaisijaltaan oleva pieni patti ihon alla, joka oikeasta kädestä puuttuu. En tiedä onko se ennestään siinä ollut vai tuliko se tuota kyykkyä tehdessä. Patti ei ole mitenkään kipeä tai edes arka, oikeastaan ainoa tilanne jossa ranteeseen sattuu on tuo kyykky. Onko tuo jännetuppitulehdus vai mikä on kyseessä? Jollain ollut vastaavaa ja miten kauan sen paranemiseen meni?
Mulla ilmeni samanlainen patti ehkä joskus 5vuotta sitten. Se oli välillä kipee ja kävin lääkärissä siitä ja lekuri koitti imee piikkillä jotain paskaa pois sieltä, mutta eihän siitä mitään tullu(arvauskeskus lääkäri), sitten se käski puristella sitä aina välillä, ja se auttoi jonkun verran. On se patti vieläkin siinä, mutta ei oo enää haitannu yhtään. Muistaakseni mulla oli ainakin jännetupintulehdus, tai sitä mieltä lääkäri oli. Jos rupee vaivaan enemmän ni mee lääkäriin joka tietääkin jotain.

Minulla on samanlainen patti vasemmassa kädessä. Rasvapahkuraksi joskus todettiin vuosia sitten. Olisiko ollut niin että rasitus saattaa jotenkin edistää moisten ilmestymistä, vaikka voivat ilmestyä ihan muutenkin minne haluavat. Ei siitä mitään haittaa ole jos ei ole kasvavassa iässä, kuulemma. Vaikka pahahan tässä on mennä sanomaan onko sinulla kyse samanlaisesta tapauksesta. Eli jos rupeaa vaivaamaan niin kannattaa käydä jollekin arvaajalle näyttämässä.

Jännetuppitulehdus on helppo todeta itsekin. Painat vain toisella kädelläsi niitä ranteessa olevia jänteitä (kämmenen puolelle tietenkin) ja jos tekee kipeetä niin silloin on todennäkösesti jännetupin tulehdusta. Näin mulle joskus yks hieroja sanoi, eli älkää ampuko jos ei pidäkkään paikkaansa. Mutta se patti viittaa siihen Kangliaan, en edelleenkään muista miten se kirjotetaan.

Itselläni oli samaa kipua noin kuukauden ajan ilman pattia kuitenkin. Lääkäri määräsi tulehduskipulääkkeitä noin 30 s tutkimisen jälkeen kun painelu sattui vähän. Eipä ollu lääkkeistä juuri apua. Kävin sitten hieroja&kiropraktikolla 3 päivää sitten jolloin hän väänteli ja käänteli rannetta niin että rutina kuului ja sanoi että kämmenen pienet luut olivat väärissä asennoissa. Enää ei satu :)

Pistäkääpä hakua keskustelupalstalta sanoin "ganlia" tai "ganlio".
Itselläni ollut samanmoinen ja leikattiin pois. Voi olla todella kivulias.

Back
Ylös Bottom