Jänne olkäpäässä, apua..?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hezzuh
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Mrontes vaan kaikille!

Olen 30 vuotias jäppinen täältä Pohjois-pohjanmaalta, 198cm & 117kg on perusmitat ja -97 vuonna muistaakseni olen viimeksi painojen nostoa aktiivisemmassa muodossa harrastanut.

Työskentelen eräässä huonekaluliikkeessa varastomiehenä ja ilmeisesti homman fyysisyydestä (tai väärästä tekniikasta) johtuen, mulla on alkanut hauiksien jänteen pullahtelemaan ylös olkapäässä olevasta urastaan..?!? Ensiksi vasemmassa, paria kuukautta myöhemmin oikeassa. Tämmöinen oli työterveys lääkärin diagnoosi vääntelyn, kääntelyn, ultraäänen ja röntgenin jälkeen, mitään vikaa joka voisi moisen mullahtelun aiheuttaa, ei löytynyt.

Vaiva alkaa siten, että jänne tulee tosi voimalla rasituksen alla urastaan, joku hermokipu samalla tuntuu ja ilmeisesti itsekseen se jänne sit laskeutuu takaisin uraansa... kuukauden sisällä vaiva tasoittuu sellaiseksi, ettei hermokipu ole enää jokapäiväistä, mutta päivittäin jänne kuitenkin muljahtelee pois urastaan..

Olisikos teillä vinkkejä vaivasta, sen aiheuttajasta ja parannusliikkeistä/tekniikoista/venytyksistä/ravinnosta...?!? Vai onko mitään enää tehtävissä... :curs:

Salille ei taida virta riittää, mutta penkki + 140kg painoja + mutkatanko löytyy... käsipainot pitänee vielä hankkia.

Tokkopa tästä paljon apua on, mutta tällaista: sattuipa kerran niin, että hauiksen pitkän pään jänne muljahti hevonv***tuun treeneissä. Mitäs opetin aloittelijalle lukkoa :curs: . Lääkärillä toki kävin heti alussa (Buranaa ja silleen, ei tuolle tarvitse mitään tehdä :zzzz: ). No, sehän oli sitten toista vuotta helevetin kipeä, ja kun tuohon aikaan kolhin itseäni alvariinsa, kysyin sitten toiseltakin lääkäriltä mielipidettä asiasta kun taas kerran :rolleyes: . Sain ohjeeksi kasvattaa habaa, tekee kuulema jänteelle tilaa olkapäässä, ja ilmeisesti myös kiristää sitä, joten se myös pysyy urassaan. Ihme juttu, mutta viiden sentin lisäys habaan on pitänyt olkapään kivuttomana jo kolmatta vuotta. Että jos nyt jotain tuolla tangolla, niin hauiskääntöjä...

Heh, se olis kyllä todellakin tarkoitus... Kädet on kuin kipparikallella konsanaan, forkut on paksummat kuin hauikset, johtunee sisustusesineiden nostelusta kenties... :)

Tänä aamuna kokeilin hieman nostella painoja ennen töihin lähtöä ja mukavaltahan tuo tuntui, jotenkin pirteämpikin olin päivän aikana... Työt alkaa 10.00.

Pitää tässä pari viikkoa ajella noita paikkoja vähän sisään ja katsoa mikä liike tuntuu mukavalta noiden olkapäiden kannalta.

BTW, missäs tässä forumissa on editointi nappula? Olkäpäätä tekis mieli muokkailla... :eek:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom