Jääkiekon SM-Liiga 2012-2013

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja teude
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Tarvitseeko sen kiinnostaa random suomalaista fania? Minusta vähän tuntuu siltä, että kohta alkaa narreilla olla sellaset rahat takana, ettei paljoa kiinnosta random suomalainen jäkisfani. Jalkapallon puolelta: mites Chelsea? Ei menny konkkaan. Eräällä venälälaisella on aika paljon rahaa siihenkin.

Minä en ole narrifani. Minä olen sen stadin parhaan (ja kohta ainoan) joukkueen kannattaja. ;)

Tarvitseeko sen kiinnostaa random suomalaista fania? Minusta vähän tuntuu siltä, että kohta alkaa narreilla olla sellaset rahat takana, ettei paljoa kiinnosta random suomalainen jäkisfani. Jalkapallon puolelta: mites Chelsea? Ei menny konkkaan. Eräällä venälälaisella on aika paljon rahaa siihenkin.

Minä en ole narrifani. Minä olen sen stadin parhaan (ja kohta ainoan) joukkueen kannattaja. ;)

Heh, mutta eikös tässä iltalehtiä myöten ole puhuttu ja pohdittu siitä, että mitä tämä tekee SM-liigalle, Jokereille ja koko suomalaiselle lätkälle ylipäätänsä. Tälläistä yleistä pohdintaahan tämä vain on.

Voisihan sitä sanoa, että mitä väliä millään on, koska kyröskosken pärske on paras?

Voi veli Everly. Kyllä se lauantain peli SKA:ta vastaan kiinnostaa huomattavasti enemmän kuin ilvestä vastaan. Ei tässä runkosarjassa tuu ikävä kun ifk:ta. Varmasti katson runkosarjaa aiempaa enemmän jo vastustajienkin pelaajien takia. Sen sijaan mahdollisista playoffeista en osaa sanoa. Kiinostaako Khl kannun metsästys. Toisaalta sm-liigassakin on aina kiinnostanut vain Jokerit eikä muitten tahkoamia finaaleja tule niin seurattua. Näin ollen ei muutosta siihen. Nhl ainot sarja missä playoffit kiinostaa joukkueista riippumatta. Hitto että hankala kännykällä kirjottaa. Ei sen enempää tällä kertaa. Eiköhän aiheesta vielä väitellä.

Tuskin on Jokerit kauhean suuri ehdokas tuon kannun metsästyksessä, eiköhän Ilves pärjää Sm-liigassa paremmin kuin narrit KHLlässä.

Tuskin on Jokerit kauhean suuri ehdokas tuon kannun metsästyksessä, eiköhän Ilves pärjää Sm-liigassa paremmin kuin narrit KHLlässä.

Et usko tähän kyllä itekkää :D

Kyllähän tää vähä vituttaa ku nyt ei sitte oo sm-liigassa enää ifk-jokerit pelejä, jotka tunnetusti olivat koko liigan suola. Ei nuo jotki jypin pelit yleensäkään kiinnosta ku jotai valtralippisjuntteja. Kaipa se pitää pikkuhiljaa ruveta tuota kalpaa vähä kannustamaan enemmän ku ennen, nii ompahan edes joku hyvä joukkue mitä kannattaa jokereiden lähdön jälkeen.

Kyllähän tää vähä vituttaa ku nyt ei sitte oo sm-liigassa enää ifk-jokerit pelejä, jotka tunnetusti olivat koko liigan suola.

Siis kyllähän toi oli Jokereiden ja HIFKin kannattajien suola, ei koko liigan.. Esimerkiksi mua ei ole kiinnostanut toi parivaljakko yhtään vaikka aktiivisesti olen liigapelejä seurannutkin niin paikanpäällä kuin töllöstä.

Enemmän mua alkaa tässä vaiheessa Jokerit "kiinnostamaan" kuin koskaan aiemmin. (Lue: KHL pelien mahdollisuus). Sitähän voisi nähdä nyt lähempää KHL:ssä pelaavia huippuja joten varmasti tulee jokunen peli käytyä katsomassa, ne mielenkiintoisimmat vastustajat. Mielenkiintoista on myös se että kuinka paljon saavat satsattua joukkueen talouteen ja uusiin pelaajiin..

Itse komppaan sitä, että liigan häntäpään kamppailu kiinnostaa kuitenkin enemmän, kuin Jokerit vs öljynporaajat. Jokerifanien toiveajattelua, että joku helvetin khl alkaisi suomalaista (SM-liigan) lätkäfania nyt kiinnostamaan yhtään normaalia enempää :D

Riemukkaita matkoja vieraspeleihin vain!

Kyllä se omalla kohdalla menee niin, että jos olen Helsingissä ja vaihtoehtona on:
jokerit - ?
Hifk - ?
Niin menen mieluummin jokereiden peliin. Viime kaudella tykkäsin katsoa telkusta molempien pelejä, vaikka en fanitakaan kumpaakaan joukkuetta.

Jo nyt KHL kiinnostaa enemmän kuin toissa päivänä tai koskaan aiemmin.

Hähähä. Ryssillä optio, jonka tulevat käyttämään. Myöhemmin ostavat koko paskan. Saat nähdä.

tiedän että pellefaneilla kova vitutus päällä, mut näin se menee .

Kyllä.

Ensin mennään kihloihin ja vasta sitten naimisiin. Katsomme yhden vuoden, miten tämä lähtee liikkeelle ja sitten myöhemmin teemme päätöksen Jokerien osto-option käytöstä.
- Gennadi Timtshenko

Tuo hallin ostokin puoltaa koko joukkueen ostoa. Nimeksi voisi tulla vaikka Lada Jokerit.

^ Eiköhän sinne hommata hieman kovempia pelureita isolla rahalla, ja kikkaillaan homma niin, ettei veroja tarvitse maksella 50-60%.

edit. Saattaa KHL:ssä nykyisin pelaavia suomalaisia kiinnostaa siirtyminen Jokereihin, kun sitä kautta on mahdollisuus asua kotimaassa, eikä jossain Siperian perukoilla.

En jaksa uskoa että löytyy kikkaa jolla kierrettäisiin suomen verokarhut jos joukkueen paikkakuntana on Helsinki (tai mikä tahansa suomessa). Jos pelaaja oleilee suomessa sen yli puoli vuotta niin verot tullaan suomeen maksamaan. Siksihän noi suomalaiset valmentajatkin jotka on potkut saaneet eivät ole tulleet suoraan suomeen kun niiltäkin verotettaisiin suomen verojen mukaan jos ovat täällä sen yli puoli vuotta verovuodesta. Siellähän osa lomaili venäjällä työttömänä ennenkuin tulivat/tulevat verovuoden salliessa takaisin suomeen :)

Toi verotus voi olla yksi syy miksi suomalaiset KHL tähdet eivät tule kuitenkaan Jokereihin.. Jos muualla palkka on jopa moninkertainen ja selkeästi alhaisemmalla verotuksella niin ne jotka rahaa haluaa tahkota niin Jokerit ei tule olemaan se ykkösvaihtoehto. Lisäksi venäjällä pelaajille annetaan edelleen rahaa käytännönkuluihin tiskin alta, verottomana. Ihan niinkuin suomessakin on aikanaan tehty, toki "hieman" eri mittakaavassa.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Kyllä.

Ensin mennään kihloihin ja vasta sitten naimisiin. Katsomme yhden vuoden, miten tämä lähtee liikkeelle ja sitten myöhemmin teemme päätöksen Jokerien osto-option käytöstä.
- Gennadi Timtshenko

Tuo hallin ostokin puoltaa koko joukkueen ostoa. Nimeksi voisi tulla vaikka Lada Jokerit.

Yle uutisissa / urheiluruudussa oli, että osto-option osuus olisi lähes 50 %. Jos nyt oikein kuulin ja ymmärsin. Tosin mikäänhän ei estä ostamatta loppujakin, kun rahaa löytyy.

Jokereiden KHL-matka voi olla suuri ongelma PK-seudun SM-liiga joukkueille. Otetaan esimerkiksi vaikka joku Helsingistä NHL:ään lähtenyt kiekkoilia (Petrell) joka ei vaikka enään mahdu änäriin, niin kumman hän valitsee? 200k HIFK:ltä vai 1m Jokereilta, kun pääsee asumaan Helsingissä ja työpaikkojen ero on noin 2km.

Landeseuroilla voi olla hieman eri asia, jos joku paluumuuttaja nimenomaan haluaa vaikka esimerkiksi takaisin Ouluun, mutta pienessä näen Bluesin tai HIFK:n kortit siinä vaiheessa jos joku iso kala haluaa tulla pk-seudulle pelaamaan kovalla tasolla ja kovalla palkalla.

Musta jotenkin tuntuu että tän kaupan koko kuva ei ole vielä selvillä. Äärimmäisen vaikea uskoa että noita miljardöörejä oikeasti kiinnostaa yksi lätkähalli Helsingissä ja kv mittareilla keskinkertainen Jokerit kiekkoseura. Taustalla on oltava jotain isompaa. Näillä kahdella ostajalla on varallisuutta 15 miljardia euroa. Rahaa on niin paljon että ne voisivat hyvin ostaa vaikka kaikki SM liigaseurat eikä se tuntuisi niiden varallisuudessa paskaakaan. Taskurahoja.

Takavuosina muistan olleen hieman leikkimielistä puhetta siitä miten SM liiga sopisi farmiksi jollekin isommalle liigalle. No, nyt se voisi vaikka toteutua KHL:n muodossa.

Meinaan noin periaatteessa SM liiga olisi ihanteellinen farmiliiga. Suomessa on laadukas valmennus, pääosin yhteiskunnan kustantamat jäähallit ja muu harjoitteluun tarvittava infra, kohtuulliset pelaajapalkkiot, erinomainen juniorityö joka pyörii pääosin talkoovoimin sekä tietysti se että konkurssikypsät liigaseurat myydään tarvittaessa halvalla ja ihan kenelle vaan. Lisäksi sinilmäisiä suomalaisia on helppo vedättää 6-0.

Meinaan noin periaatteessa SM liiga olisi ihanteellinen farmiliiga. Suomessa on laadukas valmennus, pääosin yhteiskunnan kustantamat jäähallit ja muu harjoitteluun tarvittava infra, kohtuulliset pelaajapalkkiot, erinomainen juniorityö joka pyörii pääosin talkoovoimin sekä tietysti se että konkurssikypsät liigaseurat myydään tarvittaessa halvalla ja ihan kenelle vaan. Lisäksi sinilmäisiä suomalaisia on helppo vedättää 6-0.

Tässä olen aikalailla samaa mieltä.

Mutta kuinka hyvin fanit tulis vastaanottamaan sellaista pelaajaliikennettä, että kun siltä joltain KHL jengiltä joutuu miehiä sivuun loukkaantumisien takia niin silloin menetettäisiin siitä omasta seurasta niitä parhaimpia pelaajia sinne tuuraamaan. Ja sitten kun sitä pelaajaa ei enää tarvita "ylhäällä" niin se nakataan takaisin meille.. Osaisimmeko me suomalaiset fanit muka niin hyvin käsitellä asiaa kuten esim. amerikoissa tuo tehdään NHL-AHL välillä? Ei taitaisi olla meidän mieleen, varsinkin kun se "pääsarja" olisi ulkomaalainen.

Tässä olen aikalailla samaa mieltä.

Mutta kuinka hyvin fanit tulis vastaanottamaan sellaista pelaajaliikennettä, että kun siltä joltain KHL jengiltä joutuu miehiä sivuun loukkaantumisien takia niin silloin menetettäisiin siitä omasta seurasta niitä parhaimpia pelaajia sinne tuuraamaan. Ja sitten kun sitä pelaajaa ei enää tarvita "ylhäällä" niin se nakataan takaisin meille.. Osaisimmeko me suomalaiset fanit muka niin hyvin käsitellä asiaa kuten esim. amerikoissa tuo tehdään NHL-AHL välillä? Ei taitaisi olla meidän mieleen, varsinkin kun se "pääsarja" olisi ulkomaalainen.

Hyvä kysymys.

Ehkä ne fanien reaktiot on juuri se asia jota Timtshenko haluaa tsekata ennen kuin tekee seuraavaa siirtoaan:
Areenan uusi miljardööriomistaja: Tämä on pelkkää bisnestä | Yle Urheilu | yle.fi

Jos fanit ottaa hyvin KHL-Jokerit vastaan niin siitä sitten vaan laajentamaan.

Onhan tämä hieno asia Suomen jääkiekolle. Vaikka jääkiekko on hieman junttien laji, niin nyt minunkinkaltainen tärkeä henkilö voi sitä ruveta seuraamaan. Koska tämä Timtshenko on Putinin ystävä, ja Putinin ystävät ovat minunkin ystäviä! :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom