Jääkiekon MM-kisat 2014: Valko-Venäjä

Haulalla on itseluottamus kohillaan nousujohteisen kevään myötä ja jetlagista huolimatta iskee kaksi maalia tänään.

Karalahti on mun silmään pelannut Suomen pakeista parasta peliä.

Jerellä vaan enää luistin kulje ja kiekonkäsittely on aika heikkoa, toki korjaa sijoittumisella puutteitaan ja laukaus on kova edelleen, mut välil pelottaa omas päässä kun se pitää kiekkoo.
Mut ihan ok hoitanut kyl hommansa tähän asti..

Niin mutta Komarov olisi pitänyt tiputtaa ketjua alemmaksi eikä Pakarinen. Joku virhe Erkalle tullut.

Minä ainakin tunnustan, että epäilin ennen turnausta, että Karalahden liike ei millään riitä mm-kisoihin, mutta Karalahti on kyllä ollut yksi parhaista pakeista tähän mennessä. Myöskin Lajunen on yllättänyt positiivisesti.

Niin mutta Komarov olisi pitänyt tiputtaa ketjua alemmaksi eikä Pakarinen. Joku virhe Erkalle tullut.

Minä ainakin tunnustan, että epäilin ennen turnausta, että Karalahden liike ei millään riitä mm-kisoihin, mutta Karalahti on kyllä ollut yksi parhaista pakeista tähän mennessä. Myöskin Lajunen on yllättänyt positiivisesti.

Kyllä mun mielestä Komarov on ihan mies paikallaan tuossa ketjussa. On rymistelijän maineessa, mutta kyllä taitoakin löytyy.

Siinä on nyt Haula ja Komarov jotka on ainakin tähän asti pelanneet hyvin. Tosin Haulalta ei näyttöjä ole maajoukkueessa, mutta silti. Nyt pitää Jokisen aikuisten oikeesti nostaa tasoa tai sitten pitää jo vaihtaa Immonen sen tilalle. Tätä en usko käyvän. Erkalla ei ole pokeria laittaa kokenutta NHL jyrää kolmoseen tai neloseen, vaikka tähän mennessä ei todellakaan ole ansainnut paikkaa kakkosen keskellä. Tasonnostoa kaikilta niin kyllä se siitä.

Kyllä mun mielestä Komarov on ihan mies paikallaan tuossa ketjussa. On rymistelijän maineessa, mutta kyllä taitoakin löytyy.

Mun mielestä kakkosketjussa pahiten on pätkinyt Komarovin ja Jokisen yhteispeli. Komarov itsessään ei ole huono pelaaja, ketju Komarov - Immonen - Salomäki ois voinut toimia myös hyvin. Mut nää on vaan tämmösiä mielipidespekulaatioita.

Se on totta, että Jokisen peli ei ole kulkenut vielä. Tosin se on sitten eriasia, että onko vika ketjukavereissa vai siinä, että peli ei vaan kulje...
Tänäänhän se nähdään, että toimiiko tuo ketju. Jos ei toimi, niin eiköhän se Erkka jotain muutoksia tee.

Mielenkiintoinen ottelu tulossa, voitolla alkaa olla mahdollista saavuttaa jopa se 2. sija, jolla välttäisi Ruotsin & Kanadan kohtaamisen puolivälierissä. Häviöllä taas ollaan ahtaalla, eilinen peli ei todellakaan vakuuttanut, laukausten määrä oli todella minimaalinen.
Tänään on luvassa astetta kovempi paikka Leijonille. Hyvä että Haula pistettiin 2. kenttään, Pakarisen kiekollinen taito ei noin suureen rooliin riitä maajoukkueessa. Komarov on todistanut taitonsa tällä kaudella Moskovassa.

Ketjukoostumukset näyttävät nyt todella hyvältä, tuolla materiaalilla ei parempaa saada, toivottavasti ei sotketa enään.

Venäjä sai Malkinin kisoihin, toivottavasti ei ainakaan Ovien ketjua sotketa sillä, niin kovassa vireessä AO8 on tällä hetkellä, hänen peliä on todella upea katsella. Jos ihmeitä ei tapahtu niin Punakone menee menojaan mestaruuteen.

Täytyy antaa Jokiselle vielä mahdollisuus illan pelissä. Ei viitsi tyrmätä Jokisen ketjua Valko-Venäjä-pelin perusteella, koska pelasivat paljon vastustajan kovaa ykkösketjua vastaan. Saavutus sinänsä, ettei yhtään päästäneet omiin.

Toivotaan Haulan herättelevän Jokisen peli-iloa ja kiekollista rohkeutta jotka ovat puuttuneet täysin. Sveitsi kaatuu 3-2.

Ihan hyvinhän tuo Haula-Jokinen-Komarov kenttä tuntuisi toimivan heti alusta asti. Todennäköisesti vielä paranee, kun Haula pääsee kunnolla joukkueeseen ja pelitapaan sisälle.

Hyvältä näyttää peli. Etenkin puolustuspäässä saadaan useimmiten purettua nopeasti homma pois.

Hyvältä näyttää peli. Etenkin puolustuspäässä saadaan useimmiten purettua nopeasti homma pois.

Kauttaaltaan parantunut peli. Kyllähän se käsikädessä yleensä menee, että jos hyökkäys toimii niin sitten alkaa toimia puolustuskin.
Nyt tuntuu, että molemmissa päissä tulee parempia ratkaisuja kuin aiemmin ja harhasyöttöjä tulee huomattavan vähän aiempaan verrattuna.
Oikeaan suuntaan menee kehityskäyrä tässä vaiheessa kisoja.

edit:
Kyllä on taas kerran vaikea toisen erän alku.

Odotin Sveitsiltä kyllä paljon enemmän. Jotenki aika surkeen näköstä pelaamista, varmaan kaikki laukauksetkin siniviivan tuntumasta rannelaukauksia.

Täytyy myöntää, että kahen ekan pelin jälkeen alko vähä jo pelottaan, että huonosti käy jos ei peli parane. Eipä tarvi pelätä enää. Ykkösketju on jääny tässä pelissä vähä varjoon, mutta Haula on tuonu selvästi lisää energiaa kakkosketjuun.

Nää nyt ei mitään tason mittareita ole nämä pikkumaat.Joo joo mm hopea ja kaikkea mut silti.

Back
Ylös Bottom