Jääkiekon MM-kisat 2013

Petytte kyllä jos mitaleita kuvittelette näkevänne suomipojilla.

Negatiiviseen sävyyn etukäteen puhuminen on kyllä hyvä tapa sinänsä.
Jos tuleekin menestystä niin voi juhlia muiden mukana, jos ei tule niin voi sanoa "mitäs minä sanoin" :)

Eli olla kuten suurin osa suomen urheilufaneista.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Annetaan jätkien pelaa ja katotaan mihin riittää. Pekkaspäivä vaa maanantaille 20.5 tilaukseen kun finaalissa pelaa suomi sunnuntaina 19päivä!;)

OK. Eli sun mielestä on vähäpätöisempää seurata urheilua, joka tapahtuu tuhansien kilometrien päässä. Ei pääse henkeen mukaan? Mestarien Liigan seuraaminen, Jalkapallon MM ja EM-kisojen seuraaminen, Formuloiden seuraaminen, puhumattakaan NFL/NBA/MLB-seuraaminen on susta väheksyttävää? Ei pysty oleen hengessä, kun se tapahtuu tuhansien kilometrien päässä. Mun kaveripiiristä melkein kaikki seuraa yhtä tai useampaa äsken mainitsemaani urheilua, jotka taistellaan tuhansien kilometrien päässä ja kyllä se into sekä hengessä pysyminen on aika helvetin korkealla tasolla. Nykyään kun esim. me NFLää seuraavat paskiaiset voidaan hankkia NFL Network 24/7 ja Game Pass ja katsoa sekä elää hengessä läpi vuoden (offseasonillakin 24/7), jos ei ole muuta elämää.

Osittain allekirjoitan kyllä tämän väittämäni, vaikka se onkin vähän liioteltu. Formulasta tai futiksesta en sano mitään, koska kumpikaan ei mun valikoimaani kuulu, mutta kyllä mä muutaman hienon sanan päästän jos Kimi sielä voittaa, thats it.

Mulle on ainakin tärkeää elää siinä urheilussa tunteella mukana ja se tekee siitä osaltaan mielenkiintoista. Jos otetaan SM-liiga esimerkiksi niin jos mä käyn katsomassa suosikkijoukkueeni kauden kaikki kotipelit ja osan vieraspeleistä, tapaan konkreettisesti pelaajia ja elän siinä ''tunteessa'' paikan päällä mukana. En voisi kuvitella, että samanlaiseen fiilikseen pääsisin seuraamalla läppäriltäni esimerkiksi Anaheimin pelejä. Voi olla, että mulla on pieni näyttö läppärissä ja se on syypää, mutta samaa fiilistä en siitä saa, vaikka taso onkin miljoonakertaisesti kovempi peleissä ja seuraaminen pelillisesti olisikin mukavempaa. Sen takia itselläni ainakin jäänyt änäri vähän pintapuoliseksi ja satunnaiseksi katsomiseksi, vaikka Teukkaa ja Koivuja kovasti fanitankin.

Et sä voi tosissaan verrata tätä yhteisöllisyyttä NHL:än seuraamisen ja Suomen maajoukkueen välillä, vaikka välimatka olisikin sama. Uskon, että tiedät, mitä hain takaa. Kyllä ne henkilöt ovat ne kulttuurista poikkeavat jääkiekon ystävät, jotka eivät MM-kisoista piittaa. Suomessa vain on aina ollut MM-kisojen aikaan kova yhteisöllisyys, jolloin jokaisesta suomalaisesta tulee muutamaksi viikoksi jääkiekon asiantuntija ja kaikki elävät siinä mukana, vaikka muuten ei lätkää seuraakkaan. Toisaalta se rasittaa, mutta toisaalta se on helvetin hienoa..

Mutta joo paskanjauhanta kyllä voi loppua, koska kysymyshän oli alunperin se, että tämä on ''Jääkiekon mm-kisat ketju '', joten jos et välitä niin sitä ei tarvitse erikseen täällä kertoa :)

Oma vaatimaton mielipiteeni:
-SM-liiga on ihan jees. Olen asunut vain pari vuotta kaupungissa jossa pelataan SM-liigaa ja sieltä oman jengini olen valinnut. So what? Tunnen useita faneja, jotka kannattaa jotain lähialueen jengiä, vaikkei ole ikinä asunut siellä.
-NHL. Mitä sitten, jos ei ole koskaan asunut siellä mitä jengiä kannattaa? Kuinka moni suomalainen jotain NHL-joukkuetta kannattava on oikeasti asunut siellä? Jeps. Aika harva.
-MM-kisat. Ihan jees, mutta en paljoa välitä, koska olympialaiset on parhaat vastaan parhaat. Mömmöm-kiekko ei ole. Seuraan kisat ja kannatan Suomea, miks ei, mutta olympialaiset voittaa 100-0.
-Olympialaiset, loistavaa. Parhaat vastaan parhaat! Ja kannatan Suomea näissä totta kai, kuten myös MM-kisoissa (vaikken luule, että MM-kisat on P-amerikassa niin suuri juttu kuin Suomessa!).

Tai vaikka formulat. Kuinka moni on ajanu junnuna Häkkisen (tai Kimin) kaa samois sarjois? Jep. Aika harva.. Jos voitte tuntea yhtäläisyyttä johonkin yhteen kuskiin / 5 miljoonaa suomalaista, niin onko se nyt hirveän väärin kannattaa jotain NHL-joukkuetta? Minä kannatan siksi, että on mielenkiintosempi seurata kun on yks ykkösjoukkue.
Ja mitä sit. Mun mielestä on typerää kannattaa jotain jengiä vain siks, et on asunut siellä. Jos ei diggaa esim. sen jengin pelityylistä, nii hölmöähän sitä on kannattaa.. Muutenkin tää "väärin/oikein" kannattaminen IMO aika typerää paskaa. Aika moni suomalainen futisfani kannattaa jotain valioliigan joukkuetta, vaikkei koskaan ole asunut siellä. So what? Mutta tämä tästä. Ottakaa kantaa vaikka minun tuohon Raanta + Ortio peluutukseen tms.

Et sä voi tosissaan verrata tätä yhteisöllisyyttä NHL:än seuraamisen ja Suomen maajoukkueen välillä, vaikka välimatka olisikin sama. Uskon, että tiedät, mitä hain takaa.

Yhteisöllisyys? En ole kommentoinut sanallakaan yhteisöllisyyttä. "Hengessä" olosta oli kyse. Ensimmäinen väittämäsi antoi ymmärtää, ettei tuhansien kilsojen päässä tapahtuvaan urheiluun voi päästä samalla tapaa messiin (olla hengessä), kuin lähempänä tapahtuvassa urheilussa. Se väite oli pöyristyttävä, koska onhan Suomessa paljon innokkaita F1-faneja. Itsekin olen melko innokas ja meillä kotona aikanaan 90-luvun alussa seurattiin aivan uskomattomalla hengellä ja fiiliksellä ko. lajia. En tajua, mitä se välimatka tekee.

Jos puhut yhteisöllisyydestä, niin sehän on totta, että nuo kisat luovat suunnatonta me-henkeä erilaisten suomalaisten jääkiekkofanien ympärille ja sitä en ole missään vaiheessa mitenkään kiistänyt. Etenkin nimimerkki Sft on vaan puinut ja ihmetellyt kyseisen ilmiön voimakkuutta ja sitä intoa, joka noiden kisojen ympärille rakentuu.

Monilla on todella reppana käsitys siitä, miten "jenkkilajeja" seurataan yöllä yksin joltain pieneltä läppärin näytöltä. Osin tämä varmaan pitääkin paikkansa; jotkut varmaan niin tekeekin. Suomessa esim. NFL-pelejä katsotaan isolla porukalla isolta skriiniltä nykypäivänä kaveriporukoissa, joillaisissa itsekin pyörin entisenä jenkkifutarina. Siinä on oikeasti kyllä vahvaa henkeä ja yhteisöllisyyttä myöskin, vaikkakin kyse ei ole sellaisesta massailmiöstä, mitä lätkän MM-kisat luovat. Sitä "messissä" oloa saadaan netin ja näiden erilaisten kanavien avulla kyllä ylläpidettyä Suomessa. Mainitsemani 24/7-kanavatkin on olemassa. Ainakin NFL:lle ja NBA:lle, varmaan monelle muullekin liigalle on olemassa arkistointipalvelu, joka mahdollistaa sen, ettei tarvitse yhtään yöuniaan menettää. Palaat kotiin töistä ja alat katsoa haluamaasi aikaan. Okei, joku voisi ehkä spoilata lopputuloksen, mutta Suomessa etenkin NFL:n ja MLB:n suhteen todella harvinaista.:)

Jos elettäisiin jotain 70-lukua, niin nimimerkki Jätti olisi kyllä osunut 100% oikeaan. Aikaisemmin suomalaiset ovat oikeasti eläneet väkisinkin aika pimennossa monista "ison maailman" urheilutapahtumista, koska resurssit ja mahdollisuudet ovat olleet huonommat. Jo pitkään on kuitenkin myyty kanavapaketteja ja viimeisen kymmenen vuoden aikana netin käyttö (striimit, maksulliset kanavat netin kautta) on tuonut lisää mahdollisuuksia entisestään.

Offtopiciksi mennyt keskustelut pahemman kerran. Pahoittelen mahdollista mielipahaa, jota tuntuu olevan jo liikenteessä.

Viimeksi muokattu:
No just. Kannattipa tulla kattomaan mitä tänne "kisa-threadiin" kuuluu. Nopealla vilkasulla näyttäs olevan pääasiassa Ray Lewisilla ja Sft:llä jonkinlainen propaganda-projekti käynnissä. Eikö oikeasti ole muuta tekemistä kun jauhaa tota paskaa?

Ai niin, itse AIHEESTA: tulosvetoon kymppi 3-2 Saksalle...

Tulosveikkaus: Suomi - Saksa 3-2.

Lisäksi Juhis pelaa elämänsä kisat ja itsensä 1 suunnan sopparilla rapakon taakse :rock:

Eikun kisastudio pystyyn ja aletaan imuroimaan ohrasta!

Onko tämän vuoden pelijärjestelmä fiksu? Onko jokin tietty, jo kokeiltu malli ollut parempi? Pitäisikö jotain muuta kokeilla? Esim. finaalissa "paras-kolmesta"-systeemi? Jaksaisiko moinen napata NHL:n ja KHL:n pitkän kauden uuvuttamia pelaajia (ok, tänä vuonan ollu tietty meren takana poikkeuskausi)?

Viimeksi muokattu:
No niin, suomilasit päähän ja veikkausta sponsoroimaan. Oma varma rivi on tässä:

Ranska +2 − Slovakia 2
Suomi − Saksa +3 1
Venäjä − Latvia +3 1

Kybän panos ja ~150 egee varmaa rahaa. Kyllä on helppoa.

Onko muilla pistänyt silmään että kisoissa on melkein puoli Flyersin joukkuetta. Bryzgalov, Voracek. Simmonds , Ciroux, Gustafsson. Perkele onko suomi ainut joka ei saanut omaa Flyers miestä kisoihin? Okei ymmärrän kyllä ettei Timosella ollut enää intoa/kuntoa tulla kisoihin.

Onko muilla pistänyt silmään että kisoissa on melkein puoli Flyersin joukkuetta. Bryzgalov, Voracek. Simmonds , Ciroux, Gustafsson. Perkele onko suomi ainut joka ei saanut omaa Flyers miestä kisoihin? Okei ymmärrän kyllä ettei Timosella ollut enää intoa/kuntoa tulla kisoihin.

Timoselle tuli murtuma jalkaan joka päätti kauden parisen viikkoa sitten. Eikä olisi kyllä ollut kiinnostusta muutenkaan tulla.

Skodakisat siis alkavat Suomen osalta ja ilmassa on suurta urheilujuhlan tuntua. Ainut ihmetys on, miten jotkut pelaajat eivät maksa velkaansa antoisalle kiekkoliitolle. Suomi ottaa murskaavan voiton kovasta jalkapall...jääkiekkomaa Saksasta nimittäin 2-1. Tämä luo toivoa uudesta kansakuntamme ylpeydestä, nimittäin kullasta näistä kisoista. Luvassa on kosto lapin poltosta, todellista sotaa jäällä. Karjala takaisin.

Irkissä joku heitti tälläsen urlin http://atdhe.eu/
Jeeus mikä linkki, noin 400 ikkunaa tossa päällä ja viimeisimpänä "flash playerisi ei toimi blaa blaa, pitää päivittää" ja samalla kuitenkin kuva pyörii iloisesti taustalla :D

Screen Shot 2013-05-03 at 20.10.21.jpg

Just tsekkasin kolmosta ja ilmeisestikin Suomen peli alkamassa. Tamin asun takia oli pakko pysähtyä katsoon. Kunniaa suomalaisille siitä, että pahimmat ajat on takana ja hyvin pukeutuvia suomalaisia tv-toimittajia, julkkiksia ja bisnesmiehiä alkaa löytyä kasvavassa määrin... mut toi Tamin asu oli järkyttävä. Huhhuh. Voiko kukaan rehellisesti pitää tollasta siistinä?

Asiaan. Toivottavasti Suomi starttaa vahvasti kisat!

Suositut

Back
Ylös Bottom