Jääkiekon MM-kisat 2007

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hyrre
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ei ollenkaan. Vai tekikö Lehtonen mielestäsi loistotorjuntoja varsinaisella peliajalla? Ei itel tuu ainakaan mieleen.

Lehtosen peli oli perusvarmaa peliä, yhtään maalia ei voinut lehtosen piikkiin laittaa, vrt. Norre Venäjä-matsissa. Ei aina tarvitse mitään hillittömiä pelastuksia esittääkään, kunhan varmistaa ettei vastustaja saa helppoja maaleja. Kaikki USAn maalit tulivat joukkueen puolustusvirheistä, jotka pitää karsia pois. Venäjää vastaan saatetaan tosin tarvita Lehtoseltakin venymistä.

Tietovisakysymys: Poisluettuna eilinen matsi, koska viimeeksi suomi on voittanut rankkareissa?

"Suomen edellistä arvokisojen rangaistuslaukauskilpailuvoittoa saa hakea kaukaa. Se löytyy niinkin kaukaa kuin Prahan vuoden 1992 MM-kisoista. Tuolloin Markus Ketterer nollasi Tshekkoslovakian kaikki neljä ampujaa ja Jarkko Varvio sekä Keijo Säilynoja maaleillaan ratkaisivat Suomelle tuolloin finaalipaikan."

Tuli juuri esille jatkoajan yhdestä threadista.

Semmonen peli, viisikkopuolustus on edelleen hukassa. Jos olisi koko pakistoarsenaali käytössä (Timonen, Numminen, Lydman, Väänänen, Salo yms yms.) näistä kisoista odottaisin vaan mestaruutta. Toisaalta sitten oltaisiinkin jo Olympialaisissa tai World Cupissa. Näillä mennään mitä on, niin menevät muutkin joukkueet.

Harmi, että Suomelta puuttuu Euroopan huippusarjoista peruspakkeja.

Nykylätkässä kaikki on pienestä kiinni, varsinkin kun pelataan vain 1 ottelu, mitä vaan voi tapahtua. Joten itse lähden ihan luottavaisin mielin, jos turpaan tulee, niin toivottavasti ainakin taistelumoraali on helvetin korkeella, taklauksia, repimistä, raastamista, tehkää kaikkenne niin olen ylpeä. :rock:

Ei ollenkaan. Vai tekikö Lehtonen mielestäsi loistotorjuntoja varsinaisella peliajalla? Ei itel tuu ainakaan mieleen.

Mutta... Suomen ainoat mahikset Venäjää vastaan on se että laukoo kohti maalia vaan niin pirusti ku niil on TODELLA epävarma moke kaksikko.

http://www.yle.fi/tekstitv/html/P637_02.html

Niin kai kisojen tällä hetkellä paras maalivahti on sitten epävarma. Suomea vastaan pelasi maalissa Vasili Koshetshkin - Et silleen.

http://www.yle.fi/tekstitv/html/P637_02.html

Niin kai kisojen tällä hetkellä paras maalivahti on sitten epävarma. Suomea vastaan pelasi maalissa Vasili Koshetshkin - Et silleen.

Toi jannu sanokin, että maalivahtikaksikko. Kuten todettu, kukaan maalivahti ei o ollu mitekään kovin maaginen. Jokaiselle uppoo joskus helppoja, pomputtelua on ollu kaikilla. Joten toivotaan, että nyt uppois.

Pitää muistaa, että tilastot o tilastoja. Ja muutaman prosentin ero ei tarkota yhtään mitään.

Altavastaajanahan Suomi otteluun lähtee, mutta edelleen, yhdessä matsissa voi tapahtua mitä vaan.

Toi jannu sanokin, että maalivahtikaksikko. Kuten todettu, kukaan maalivahti ei o ollu mitekään kovin maaginen. Jokaiselle uppoo joskus helppoja, pomputtelua on ollu kaikilla. Joten toivotaan, että nyt uppois.

Pitää muistaa, että tilastot o tilastoja. Ja muutaman prosentin ero ei tarkota yhtään mitään.

Altavastaajanahan Suomi otteluun lähtee, mutta edelleen, yhdessä matsissa voi tapahtua mitä vaan.

Niin sano, mutta maalissa saa pelata vaan yksi kerrallaan. :D

Pelissä voi tapahtua mitä vaan, mutta jos olettaa sopii niin Suomi tarvii Lehtoselta unelma peliä, niin huonoa Suomen viisikkopelaaminen oli varsinkin puolustussuuntaan. Ja Venäjä tulee kuitenkin olemaan se joukkue joka peliä alussa vie.
- Lehtosen torjunnat + maalinedustan puolustaminen.
- Nopeiden hyökkäyksien estäminen, antamalla kunnolla painetta Venäjän puolustajiin kun on mahdollista, tosin tällöin pakit ei saa olla omalla siniviivalla vaan mielluummin punasella, ettei synny keskialueelle tilaa.
- Ruudun muutama kunnon taklaus vaikkapa Ovetskiniin ja pariin muuhun Venäjän huippu pelaajaan, saa toivottavasti Venäjäläiset hermoilemaan.
- Voittamisen paine on Venäjällä
- Viisikkona kunnolla puolustaminen siten, että ei pakitella vaan katkotaan ja estetään helpot syötöt omalla siniselllä (ei saa päästää niin helposti alueella kuin tähän mennesä sinne on päässy).

Tuollaiset asiat voisivat kääntää pelin Suomelle. Joukkueena Suomi voi olla parempi - yksilöinä ei.

Jeremenkon tilastojahan nostaa selkeästi Ukrainaa ja Italiaa vastaan pelatut pelit, joten noihin nyt ei kannata hirvittävästi tuijottaa. Tsekkipelin nollapeli oli varmasti jo kovempi testi, mutta ainakin ylen mukaan ei tsekillä todellisia paikkoja juurikaan ollut, tuota peliä kun en itse katsonut niin en voi tietää:
http://www.yle.fi/urheilu/mmjaakiekko/2007/id75058.html

Ja pointtihan oli se että kaikkien maalivahtien tilastoja nuo helpot pelit nostaa kun kunnolla vaarallisia tilanteita ei saada aikaiseksi. Enemmän noista Jeremenkon tilastoista antaisin suitsutusta venäjän viisikkopelaamiselle.

Ja Venäjä tulee kuitenkin olemaan se joukkue joka peliä alussa vie.
Hyvä että tämä on tiedossa jo etukäteen, ei tarvii yrittääkään lähteä peliä viemään heti alussa. :D

Ei Suomi Nummeliniin kaadu.Nyt on muilla pakkeilla näytön paikka.Jokaisessa arvostelussa niitä on morkattu ja huomenna nähdään mihin ne pystyy.Koistinen varmasti paikkansa täyttää.

kumpis se Suomen ottelu noista muuten on? Iltapäivällä vai illalla pelattava?

alkaa muistaakseni 14 ja jotain.En jaksa tarkistaa.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
hunter killerillä samat mietteet. En vittu tajua mikä siinä on että porukan pitää niin haukkua Suomen joukkuetta. Kisojen ajan oon kuullut tota haukkumista joka suunnasta... Toivonpa totisesti että tulee MM-kultaa, niin pääsen pistään kuittia:curs: :curs:
Onhan se nyt ennenkin nähty kuinka tommoset kovat maat kaatuu 'arveluttavalla' porukalla...

niin,onko se aiheeton hehkuttaminen sitten sen parempi...

Go Russia Go!!

pessimisti tai ei,diggaan vaan enemmän venäjän tavasta pelata...

pessimisti tai ei,diggaan vaan enemmän venäjän tavasta pelata...

No se tietysti.Mutta loppupelissähän kukaan ei muista millä pelillä voitto tuli,jos oli tullakseen.Sama vaikka 5 miestä tukkii maalin ja rankeilla voitetaan:D
Aina vedän tämän jaliskortin,ku olen enemmän futisdiggari.Mutta niinhän se Hodgsonkin on toitottanut,että lopputulos ratkaisee.Voittava tyyli on toimivin:) Ei välttämättä kaunein.

mennään nyt sitten OT-tie loppuun asti :)
toki voitto on tärkeintä.mutta mua vituttaa tämä suomalainen jääkiekkokulttuuri niin saatanasti,niin jotenkin ei jaksa edes kiinnostaa koko kisat.mulle on ihan sama kuka nämä kekkerit voittaa (kunhan ei ruotsi :D ),mutta jotenkin kaikki sympatiat on venäjän puolella.suomen voittokaan ei varsinaisesti haittaa,mutta ei myöskään merkkaa suuntaan tai toiseen.
finaalin aikaankin olen töissä että ei tarvii kattokkaan,pelas ketkä vaan.
tähän asti tulokset olen kattonut,mutta vain yhden pelin olen telkkarista alusta loppuun seurannut.
tärkein finaali pelataan sitten 23.päivä :)

p.s.kyllä mua vieläkin vituttaa se kreikan em-kulta.se tuli niin vitun paskalla pelillä :)

lupaan olla kirjoittamatta tähän threadiin enää :D

jepjep, huomenna varmasti nähtävissä aika ryysistä Suomen maalin edessä. Petun pois jäänti on aika :itku: mutta ei sota yhtä miestä kaipaa. Vähintään samalla tavalla Venäjää kirpaisee Morozovin loukkaantuminen. Toivottavasti tuo sotkee täydellisesti niiden kovimman ketjun toiminnan.

Oikeastaan ihan hyvä, että ryssät tulee jo välierävaiheessa vastaan. Jos tulee noutaja niin eipä vituta niin paljon kuin finaalitappio. Toisaalta voitolla onkin sitten todelliset avaimet maailmanmestaruuteen.

Edelleen totean että Morozovin kentällä on pelit menny vähän huonompaan suuntaan ja Malkin ja kumppanit on tullu hyvin esille. Saa nähdä nyt et millanen peluri toi Brylin on, eikös sen pitäis olla ihan ok peluri?

Toi Venäjä - Suomi matsi on mulle mielenkiintoinen matsi ku oikeastaan toivon Venäjää mestariksi, mun mielestä ne ansaitsis maailmanmestaruuden... Se olis todellisen taitokiekon voitto.
Tottakai Suomi olis mun ykkös suosikki mutta peli ei ole näyttänyt siltä että mestaruutta voitettaisiin!!
Unelma finaali olis Suomi - Ruotsi tai Venäjä - Ruotsi!:nolo:

Suomen ykkönen oli kyllä eilen pihalla kuin lumiukot. Peltosessa Suomella on kärkikarvaaja jonka edellinen taklaus oli Tukholmassa -95. 1-1 maalissa luisteli kaikki kolme hyökkääjää jenkkien perässä selät suorina laiskasti kohti omia.

MUTTA: Venäjä-peli on ihan eri homma taas. Suomen peli on tökkinyt koko ajan oikeastaan ainoana poikkeuksena Ruotsi-ottelu, mutta so what? Niillä peleillä ei ole nyt mitään muuta väliä kuin että paineet on 100% Venäjällä.

mennään nyt sitten OT-tie loppuun asti :)
toki voitto on tärkeintä.mutta mua vituttaa tämä suomalainen jääkiekkokulttuuri niin saatanasti,niin jotenkin ei jaksa edes kiinnostaa koko kisat.mulle on ihan sama kuka nämä kekkerit voittaa....

Olet siis todella mietteliäällä ja harkitsevalla tuulella, kun arvioit Suomen peliä, ja mietit kuinka Suomi pärjää. Hieno juttu!:D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom