Jääkö mun iho roikkumaan?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olen vuodessa nopeasti lihonut n. 10-15 kg. Jos nyt laihdutan ja alotan senjälkeen rakentaa lihasmassaa jääkö mun iho roikkumaa? Ikää 20 vuotta. Arpia tullut olen koko elämäni ollut hyvässä kunnossa masennuksen takia aloin syömään raskaasti ja painoa tuli sen mukaan ei selvästi iho pysynyt mukana. Nyt kolmisen viikkoa dietannu ja salilla ollut 5pv/vko.

9[img]

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Alkuun iho saattaa tuntua ja onkin löysä kun rasvan aiheuttama tiukkuus hellittää. Sen jälkeen iho alkaa kyllä kiristymään. Joten, ei huolta. Varmasti on yksilöllistä kuinka iho jää löysäksi, mutta kyllä siihen ihan selkeästi roikkuva maha tarvitaan.

Eiköhän tuossa iässä iho palaudu ongelmitta, mutta jos asia on niin tärkeä että haluaa pelata varman päälle, niin kannattaa tiputella sitä painoa ennemmin hitaasti ja vähän pidempään kuin millään pikadieetillä, jolloin iho saa enemmän aikaa palautua ja mukautua.

Tuskin jää jos nuo samassa ajassa sulattelet missä tulikin, masennus ja ennenkaikkea siihen syötettävät mömmöt saattaa vaikuttaa ruokahaluihin ja kropan toimintaan kohtuu voimakkaasti joten seuraile ruokamääriä. Älä ota asiasta ylimääräistä painetta tai huolta jos sulla muutenkin mielenterveyden kanssa hankalampi ajanjakso, kyllä ne ylimääräiset siitä sulaa ajan kanssa varmasti kun ravinto ja kuntoilupuoli on kunnossa. Tsemppia reeneihin ja syksyyn :) !

Kiitän hyvistä kommenteista! tällä hetkellä tosi raskas dietti päällä ja käyn tekemässä salilla joka päivä paljon aerobista. Suunnitelmana olisi saada paino 75-80kg josta alkaisi lihasmassan rakennus takasin. Ei ole oikeen kokemusta laihduttamisesta niin kysyin tota ihon roikkumis

Tuskin jää jos nuo samassa ajassa sulattelet missä tulikin, masennus ja ennenkaikkea siihen syötettävät mömmöt saattaa vaikuttaa ruokahaluihin ja kropan toimintaan kohtuu voimakkaasti joten seuraile ruokamääriä. Älä ota asiasta ylimääräistä painetta tai huolta jos sulla muutenkin mielenterveyden kanssa hankalampi ajanjakso, kyllä ne ylimääräiset siitä sulaa ajan kanssa varmasti kun ravinto ja kuntoilupuoli on kunnossa. Tsemppia reeneihin ja syksyyn :) !

Kyllähän tää vähän överiksi mennyt mutta parempi näin, ollut ennen heikko mieli en olisi ikinä uskonut kykeneväni vetää esim. noin raskasta diettiä mitä vedän nytten. Syön sellasta lääkettä kun Venlaflaksiini 225 mg, aluksi ei maistunut ruoka mutta sekin tuli takaisin kahden viikon päästä, tullut kauhea pakkomielle laihduttaa ja ottaa timmi kroppa takasin kun ei elämässä tällä hetkellä muutakaan ole, vaikea masennus vienyt kaverit yms. Mutta eiköhän tää tästä... :) Parempaan suuntaan menossa kokoajan. :)

tällä hetkellä tosi raskas dietti päällä ja käyn tekemässä salilla joka päivä paljon aerobista. Suunnitelmana olisi saada paino 75-80kg josta alkaisi lihasmassan rakennus takasin. (tähtään alle 500 kcal/päivä tosin monesti menee 280-350)

Ei noin. Nyt ei ole terveellä pohjalla. Kuulostaa jo maaniselta tai pakkomielteeltä.

Viimeksi muokattu:
Zone-sarja -42%
Toivottavasti tarkoitat 500kcal alle kulutuksen, eikä tuo ollut vain huonosti muotoiltu..? Rauhassa nyt vaan, hitaasti hyvä tulee. Maanisella temmolla poltat vaan itsesi nopeammin loppuun, ja sitten oravanpyörä alkaa alusta.

Noi tabletit tuskin tekee mitään muuta kuin laulattaa suolta, turhaa paskaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Liian alhaiset kalorit sulla, sulla kusee laihdutus sekä myös kuntosali treeni tohon. Nyt vähän jäitä hattuun ja järkeistä tota touhua, ei roomaakaan päivässä rakennettu. Nää on pidemmän ajan muutoksia, et sä kuukaudessa tuohon lihonnut joten kuukaudessa et tule myöskään olemaan samassa lähtöpisteessä joten asennoidu asiaan sen vaatimalla pitkäjänteisyydellä.

Huonoa itsetuntoa voi potea, mutta älä käytä huonoa itsetuntoa aseena itsesi rankaisemiseen vaan polttoaineena motivaatioon kohti elämänmuutosta. Liian vähällä ruokamäärällä laihtuminen tyssää, keho ei toimi, lihasta ei tule mutta läskiä sitten tulee senkin edestä jos aineenvaihdunta saatu rusikoitua tarpeeksi huonoksi.

Noi rasvanpolttajat ei auta mitään ja on hieman epätoivoisia ratkaisuja, laihduttaa lähinnä lompakko.

Nyt olisi järkevintä siistiä ruokavalio ja liikkua normaalisti, vaikka siellä salilla viikottain. Lopeta turha peilin kyttääminen päivittäin, se timmi kunto kyllä tulee takaisin kunhan annat itsellesi mahdollisuuden tehdä se fiksusti ja hillitysti, tässä tapauksessa kannattaa kuunnella neuvoja ja ohjeita. Pyri myös rakentamaan uudelleen sosiaaliset suhteet kavereihin ja muut asiat elämään sitä mukaan mihin voimavarat riittävät. Älä tee kehosi koostumuksesta , ulkonäöstä, liian vähäisestä ravinnosta tai liikunnasta pakkomiellettä, sillä loppuen lopuksi se että näkyykö sulla sixpack vai ei , ei tee autuaaksi. Sen sijaan kokonaisvaltainen hyvinvointi joka osa-alueella näyttelee paljon suurempaa osaa. Kun nää asiat tekee fiksusti ja rauhallisesti niin lopputulos on oikeastaan aina parempi kun hötkyilemällä.

:( Tullut huono itsetunto kun on ittensä tohon jamaan vetänyt.

OT: Kannattaisiko ostaa fat burnereita? Auttaako edes mitään ? :D

Syön tälläsiä kans tällä hetkellä pitäisikö lopettaa? 1 päivässä

http://www.fitnesstukku.fi/5/fi/artiklar/tribooster-2000-mg-60-tabs?term=tribooster

En tuotteesta tiedä mitään, mutta kokeilisin mieluummin tehdä vähän puhtaasti lihasharjoitteitakin. Saat rasvaa vaihdettua lihakseen, ja paras rasvan burneri levossa taitaa olla se, kun lihakset haluaa kasvaa. :)

Yksi asia mitä itse voisin suositella ihan omasta kokemuksesta: Anna ammattilaisen auttaa. Treeniohjelma ja ruokavalio ei järettömiä maksa vrt. vaikkapa siihen, että laittaa rahaa nuihin purkkeihin. Tsemppiä, asioilla on tapana järjestyä! Universumi on siitä jänskä paikka. :)

Olen vuodessa nopeasti lihonut n. 10-15 kg. Jos nyt laihdutan ja alotan senjälkeen rakentaa lihasmassaa jääkö mun iho roikkumaa? Ikää 20 vuotta. Arpia tullut olen koko elämäni ollut hyvässä kunnossa masennuksen takia aloin syömään raskaasti ja painoa tuli sen mukaan ei selvästi iho pysynyt mukana. Nyt kolmisen viikkoa dietannu ja salilla ollut 5pv/vko.

Tilanne ei näytä mitenkään erityisen pahalta, joten en kyllä usko että nahka roikkumaan jäisi.

Mikä olisi hyvä kalorimäärä mulle päivittäin sitten? Pituutta 187 cm.

Ja kannattaako muka nyt jo aloittaa lihasmassan rakennus? Koska eikös kiinteytys ota lihasta samalla?
Mulla on jo lihasmuistia ennen intti aikoja jolloin olin suht kovassa kunossa, oon vältelly painoja sen takia ettei ala tulee takas vielä.

Viimeksi muokattu:
Paljonko sulla sitä painoa on nyt?

Kokeile vaikka jotain ~1900kcal per päivä sellaisina päivinä, kun et liiku. Jos liikut, lisää kaloreita sitten sen mukaan. Jos paino ei tipu tai jopa nousee (viikon kokeilujaksolla), tiputa kaloreita vaikka 100kcal. Toista, kunnes tavoitepainossa. Jos paino tippuu liian nopeasti, ei sekään ole hyvä. Sellainen 1kg viikko on jo aika ripeää tahtia. Sopivaa kalorimäärää toiselle ihmiselle on vaikea sanoa, joten aloita nyt vain jostain, ja säädä sitten itselle sopivaksi. Kärsivällisyyttä!

Käy vaa'alla joka aamu "tyhjänä", ja merkkaa painot ylös. Päivien välillä saattaa olla isojakin heittoja, joten älä heti masennu, jos tuleekin välillä vähän takaisin.

Kätevä softa kalorien laskemiseen ja painon kirjaukseen on esim. MyFitnessPal (ilmainen webbisovellus ja iOS/Android-softa).

Et kirjoittanut lainkaan, millaisella ravinnolla menet, mutta toivottavasti jaksat kiinnittää siihen erityistä huomiota. Se paino oikeasti tippuu vaikka makaisit vain sohvalla, kunhan syöt oikein.

edit. Ala vaan jo reenailemaan. Kuten todettua, lihas kuluttaa kaloreita levossakin. Monipuolista liikuntaa kehiin, ei mitään juoksumattoa pelkästään. Ja muista välillä levätäkin.

Paljonko sulla sitä painoa on nyt?

Kokeile vaikka jotain ~1900kcal per päivä sellaisina päivinä, kun et liiku. Jos liikut, lisää kaloreita sitten sen mukaan. Jos paino ei tipu tai jopa nousee (viikon kokeilujaksolla), tiputa kaloreita vaikka 100kcal. Toista, kunnes tavoitepainossa. Jos paino tippuu liian nopeasti, ei sekään ole hyvä. Sellainen 1kg viikko on jo aika ripeää tahtia. Sopivaa kalorimäärää toiselle ihmiselle on vaikea sanoa, joten aloita nyt vain jostain, ja säädä sitten itselle sopivaksi. Kärsivällisyyttä!

Käy vaa'alla joka aamu "tyhjänä", ja merkkaa painot ylös. Päivien välillä saattaa olla isojakin heittoja, joten älä heti masennu, jos tuleekin välillä vähän takaisin.

Kätevä softa kalorien laskemiseen ja painon kirjaukseen on esim. MyFitnessPal (ilmainen webbisovellus ja iOS/Android-softa).

Et kirjoittanut lainkaan, millaisella ravinnolla menet, mutta toivottavasti jaksat kiinnittää siihen erityistä huomiota. Se paino oikeasti tippuu vaikka makaisit vain sohvalla, kunhan syöt oikein.

En oo kattonu painoa ei ole vaakaa himassa :D pitääpi käydä ostamassa ens kuussa (rahat tiukoilla täl hetkel). Ravinto on tyyliin maitorahkaa, kasvikset (omena, porkkana, jäävuorisalaatti yms) tonnikalaa, kasviswokkia, 120kcal lihakeitto pakkaus jne. Roskaruoka on kokonan jätetty pois.
Eli mitä mun kannattais alkaa tässä tekemään aerobista vai sitten kumpaakin ja aloittaa lihasten rakentelu?

Edit: Kiitos kaikille avusta! Tästä oli tosi paljon apua, kyllä kannatti kysyä täältä! :D Erityisesti kiitos Solid10 & pakkiis :)

Viimeksi muokattu:
Mieti sellaista näkökulmaa, onko kiireellinen ulkonäön parantuminen välttämättä oikotie hyvään mielenterveyteen? Minulla on pelko, että laihduttaminen ja nahan mittailu ei välttämättä paranna fiilistä, jos masennuksen suhteen ollaan vielä toipumisvaiheessa. Oma ulkonäkö on aina enemmän tai vähemmän subjektiivinen kokemus, joten tuletko välttämättä tyytyväiseksi laihtumisesta? Sen sijaan niukalla energialla voi vituttaa entisestään, ja jos maha pienenee, niin sitten voi murehtia että ei näy palikat jne..

Sen sijaan ehdottaisin, että ottaisit suorituskykytavoitteita. Joka tapauksessa parikymppinen tulee äkkiä kuntoon ja nahka palautuu ja arvet haalenee ajan myötä. Eikö olisi siistimpää ajatella, että syö terveellisesti ja liikuntaa tukien. Katsoo sitten paljonko pulska poika viikossa kävelee tai hölkkää, missä pysyy sykkeet, mitä nousee penkistä ja paljonko tällä kyykkymahalla saa kyykkytankoon kuormata. Kunto kuitenkin nousee niin äkkiä, ja vahvasta terveestä kehosta hyötyy myös päänuppi. Laihduttamisen aika on sitten kun nuppi paremmin kestää oman ulkonäön kritisoimista. Toisaalta toisinaan sitä etenkin nuorena laituu ihan vaan liikunnalla, vaikka söisi kuin hevonen.

Tietysti voin olla väärässäkin, ja parhaiten tulee hyvä mieli siitä kun palautuu entisiin mittoihinsa. Halusin kuitenkin haastaa miettimään sitä, onko ulkonäkö välttämättä niin tärkeä. Kyykkääminen on kuitenkin aika mielekästä terapiaa. ;)

Kolmas näkökulma on se että liikunnasta pitää nauttia ilman ureheilullisia tavoitteita tai mittareita, mutta minulle se on vähän blaah, enkä osaa siihen ketään motivoida. :D

Mieti sellaista näkökulmaa, onko kiireellinen ulkonäön parantuminen välttämättä oikotie hyvään mielenterveyteen? Minulla on pelko, että laihduttaminen ja nahan mittailu ei välttämättä paranna fiilistä, jos masennuksen suhteen ollaan vielä toipumisvaiheessa. Oma ulkonäkö on aina enemmän tai vähemmän subjektiivinen kokemus, joten tuletko välttämättä tyytyväiseksi laihtumisesta? Sen sijaan niukalla energialla voi vituttaa entisestään, ja jos maha pienenee, niin sitten voi murehtia että ei näy palikat jne..

Sen sijaan ehdottaisin, että ottaisit suorituskykytavoitteita. Joka tapauksessa parikymppinen tulee äkkiä kuntoon ja nahka palautuu ja arvet haalenee ajan myötä. Eikö olisi siistimpää ajatella, että syö terveellisesti ja liikuntaa tukien. Katsoo sitten paljonko pulska poika viikossa kävelee tai hölkkää, missä pysyy sykkeet, mitä nousee penkistä ja paljonko tällä kyykkymahalla saa kyykkytankoon kuormata. Kunto kuitenkin nousee niin äkkiä, ja vahvasta terveestä kehosta hyötyy myös päänuppi. Laihduttamisen aika on sitten kun nuppi paremmin kestää oman ulkonäön kritisoimista. Toisaalta toisinaan sitä etenkin nuorena laituu ihan vaan liikunnalla, vaikka söisi kuin hevonen.

Tietysti voin olla väärässäkin, ja parhaiten tulee hyvä mieli siitä kun palautuu entisiin mittoihinsa. Halusin kuitenkin haastaa miettimään sitä, onko ulkonäkö välttämättä niin tärkeä. Kyykkääminen on kuitenkin aika mielekästä terapiaa. ;)

Kolmas näkökulma on se että liikunnasta pitää nauttia ilman ureheilullisia tavoitteita tai mittareita, mutta minulle se on vähän blaah, enkä osaa siihen ketään motivoida. :D

Mä alotin salin kans sen takia että kävin nuorempana paljon salilla. Ollut aina paikka missä pääsen itteeni koettelemaan ja nautin siitä, se on yksi syy miksi alotin ja joo pitää vähän rauhottua oon luonnostaan vähän tällänen et innostun iha liikaa uusista asioista. :D Sali auttaa mua myös henkisesti ja olin jo unohtanut kuinka paljon rakastankaan käydä salilla. :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom