Itsesuggestio & Mielen Voima

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sakkeus
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
45
Kuinkas moni harrastaa itsesuggestiota? Millasia kokemuksia?
Tuossa muutama bodausaiheinen juttu keskittymisestä, mielen voimasta ja itsesuggestiosta, eipä montaa löytynyt:

http://www.maxsportsmag.com/performancecondition/issue23/23pc2.htm

http://www.teenbodybuilding.com/steh5.htm

http://www.muscleandfitness.com/mindbody/p/1950.jsp

http://www.google.fi/search?q=cache...f+self-suggestion+bodybuilding&hl=fi&ie=UTF-8[/url]

Itse oon viime vuosina harrastanut itsesuggestiota lähinnä löylyn voimalla valmistautumalla treeneihin ja itse treeneissä eli keskittynyt saamaan sen ajattelusta energiaa, ja tämä on toiminut kyllä hyvin :). Ja muutenkin itsesuggestiota on tullut käytettyä johonkin yleiseen tavoitteeseen keskittymiseen, esim tenttiin. Ja pääsykokeisiin ja ylioppilaskirjoituksiin tuli toistettua jonkun verran tiettyjä lauseita mielessä monta päivää silmät kiinni rentoutus- ja suggestoimistarkoituksella. Ja joskus aikaisempien harrastusten suorituksissa tuli myös käytettyä, kuten myös lapsena kun olin teatterissa esiintymässä monta kertaa. Äippä siihen neuvoi. Mutta kovin usein ei tuota muuten kuitenkaan tule harrastettua, ajanvievää hommaa..

Joku joskus kirjoitti täällä että menee vain voimat itse psyykkaamiseen jos koko päivän psyykkaa vaikka penamaksimia. Tai kenties koko viikon. En tiedä voisko olla näin, mutta ehkä syy tuohon ongelmaan on juuri se että monet tekee psyykkaamisesta liian rankan kun se pitäisi olla samalla myös rentouttava stressiä ja paineita poistava kokemus.

Joka tapauksessa, Mielen Voima on suuri mutta sitä pitäisi osata käyttää oikein. Millaisia kokemuksia palstalaisilla siis on itsesuggestiosta ja psyykkauksesta (muuhunkin tarkoitukseen kuin treenin tehon nostamiseen) ?

Entä onko joku lukenut tätä kirjaa:

http://granum.uta.fi/cgi-bin/tuote.cgi?4264 ?

Ajattelin ostaa ja lukaista läpi kun en oo tuota kirjastoista löytänyt.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tästäpä tulikin mieleen about kuukauden takainen "Ripleys Believe it or not"-jakso, jossa näytettiin ihmisiä, jotka pystyivät itsesuggestiolla ja keskittymisellä kestämään iskuja ja potkuja hyvinkin arkoihin paikkoihin. Ohjelmassa mm. kaveri potkaisi toista munille ja löi kämmensyrjällä aatamiomenaan (ja olivat kunnon iskuja ja potkuja!), tämä lyöty/potkaistu kaveri vain horjahti vähän taaksepäin, muttei muuten ilmekkään värähtänyt. Ihme touhua.... :eek:

Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa. jeps jonkun verran teen keskittymisharjoituksia, enemmän toki pitäisi tehdä.

Hiilillä kävely

Palavilla hiilillä on tullut käveltyä ja sen piti olla jumalaton energian antaja, joka ohjelmoi koko ihmisen uudelleen solutasoa myöten.

Tätä nykyään olen sitä mieltä, että se on pelkkä fysiikkaan perustuva temppu.

Sarasvuon kirjat olen lukenut ja kyllä sieltä sai muutaman uuden katsantokannan asioihin.

Dragon, Hiilillä kävely perustuu hiilen alhaiseen lämmönjohtokykyyn,kokeileppas kävellä saman lämpösten kivien päällä. Mutta uskon vahvasti mielenhallinnalla saatuihin etuihin,vaikka ei oo hirveesti hajua noista harjoitteluista.

Originally posted by Sakkeus
Kuinkas moni harrastaa itsesuggestiota? Millasia kokemuksia?

Sanon joka aamu itselleni peilin edessä:
"Sinä olet surkea. Tänään sinä epäonnistut. Kaikki vihaavat sinua." Hyvin on toiminut. Monesti olen yllättynyt positiivisesti, kun olen odottanut pahinta.

No joo, vakavasti puhuen, toimii varmaan, jos uskoo siihen riittävästi. Enemmän olisin kiinnostunut motivaatiosta ja palkitsemisesta.

Naru sanoi:
Tästäpä tulikin mieleen about kuukauden takainen "Ripleys Believe it or not"-jakso, jossa näytettiin ihmisiä, jotka pystyivät itsesuggestiolla ja keskittymisellä kestämään iskuja ja potkuja hyvinkin arkoihin paikkoihin. Ohjelmassa mm. kaveri potkaisi toista munille ja löi kämmensyrjällä aatamiomenaan (ja olivat kunnon iskuja ja potkuja!), tämä lyöty/potkaistu kaveri vain horjahti vähän taaksepäin, muttei muuten ilmekkään värähtänyt. Ihme touhua.... :eek:

Tossa ohjelmassa on niin paljon paskaa, että ei tosikaan. En usko yhteenkään juttuun mitä siinä on. Viimenenkin uskonripe meni sillon kun hehkuttivat sitä suomalaisten saunomista. "Huoneessa lämpötila on yli 100 astetta. Miten on mahdollista, että ihmisen sisällä olevat nesteet eivät kiehu.... " ja muuta tuubaa...

amf sanoi:
Tossa ohjelmassa on niin paljon paskaa, että ei tosikaan. En usko yhteenkään juttuun mitä siinä on. Viimenenkin uskonripe meni sillon kun hehkuttivat sitä suomalaisten saunomista. "Huoneessa lämpötila on yli 100 astetta. Miten on mahdollista, että ihmisen sisällä olevat nesteet eivät kiehu.... " ja muuta tuubaa...
oikeasti kovin juttu koko ohjelmassa oli kun kyseessä oli "mies vastaan kone" . eli toinen ukko hakkas lautoja pätkiksi ja toinen "ammatti metsuri" veteli tylsällä sahalla paria lautaa poikki n. puoli minuuttia. tässä sarjassa on kyllä saatu kaikki asiat niiiiin uskomattomiksi. myös täti vääntämässä jalkaprässiä oli aika kova jakso :jahas:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom