Itsestään treenavan tekniikka

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JFG
  • Aloitettu Aloitettu

JFG

Varmaan moni muukin taistelee tämän itsestään treenaamisen kanssa, kun kukaan ei ole kommentoimassa, neuvomassa, tsemppaamassa jne.

Kuinka monta monituista vuotta on täytynyt hakata päätä seinään mave ja kyykkytekniikoiden kanssa, vieläkin saa epäillä että losahtaako selkä jos huvittaisi joskus isommilla raudoilla kiskaista :curs: .

No, pakkotoisto.com on tuonut uuden ulottuvuuden tähänkin ja kirjallisuus.

Kellään samoja ongelmia?

JFG sanoi:
Varmaan moni muukin taistelee tämän itsestään treenaamisen kanssa, kun kukaan ei ole kommentoimassa, neuvomassa, tsemppaamassa jne.

Kuinka monta monituista vuotta on täytynyt hakata päätä seinään mave ja kyykkytekniikoiden kanssa, vieläkin saa epäillä että losahtaako selkä jos huvittaisi joskus isommilla raudoilla kiskaista :curs: .

No, pakkotoisto.com on tuonut uuden ulottuvuuden tähänkin ja kirjallisuus.

Kellään samoja ongelmia?

Itekkin aloittelin ihan keskenäni. Kirjoja luin, kun ei ollu Pakkista silloin. Tekniikat oli pitkään hukassa ja pelkäsin paikkojen särkymistä. Oli meidän salilla vöitä joita sai lainata, mutta eri asia osasinko käyttää niitä oikein. Kekseliäisyys joutui tiukalle välillä. Kerran keksin konstin selvittää mihin mikäkin liike ottaa: tein vain yhtä liikettä ja aamulla selvisi mihin liike ottaa! :hyper: En minä tuota aikaa pitäisi pään hakkaamisena seinään, siinä sai hyvän pohjakunnon ja innostuksen päälle. Vuodessa oppi perusliikkeet oikein ja kahdessa vaativammat. Kyllä se siitä, nyt kun on PAKKIS!

Lue joku kirja missä kuvataan tekniikat hyvin ja sitten vaihe vaiheelta kokeilet niitä ni ei tarttee vuotta opetella tekniikkaa... ite opin helpot liikkeet ehkä viikossa(lukemalla) mutta tota voimanosto kyykkyä en oo ikinä oppinu ku ei oo ollu ketään näyttämässä(lukemalla en oo tajunnu) :itku:

veijari sanoi:
Lue joku kirja missä kuvataan tekniikat hyvin ja sitten vaihe vaiheelta kokeilet niitä ni ei tarttee vuotta opetella tekniikkaa... ite opin helpot liikkeet ehkä viikossa(lukemalla) mutta tota voimanosto kyykkyä en oo ikinä oppinu ku ei oo ollu ketään näyttämässä(lukemalla en oo tajunnu) :itku:

Mulla on Frédéric Delavierin LIHASKUNTOHARJOITTELUN ANATOMIA. Joka on paras lukemani kirja liikkeiden oikeaan suoritukseen. Kuvat ovat todella hyviä. Muttei noi kirjat ja pakkiskaan riitäkoevaamaan kunnon henk. koht. valmennusta. Tuskin nyt ihan päin persettä teen noita liikkeitä, mutta k.u.i.t.e.n.k.i.n. ei olis varmaan _kenellekään_ pahitteeksi jos joku kokeneempi sparraisi mukana.

Muistaakseni Pakkiksen Mike oli järjestelemässä joskus "penkkikoulua" mikä on kyllä ideana helkutin hyvä.

ps. www.amazon.com :sta saa tätänykyä myös tuota mainitsemaani ja muitakin treenikirjallisuutta halvalla.

Itsellä on kanssa kova arvailu, että tuleeko sitä mavea tehtyä oikein. Penkki ja kyykkäys ei niinkään huoleta.

:offtopic:
Kertokaas onko muuten normaalia, että lantio ja alaselkä naksuu aika paljonkin seuraavana päivänä, kun on tehnyt mavea?

cr0^ sanoi:
:offtopic:
Kertokaas onko muuten normaalia, että lantio ja alaselkä naksuu aika paljonkin seuraavana päivänä, kun on tehnyt mavea?
mulla on ainakin sama juttu. En tiedä onko se sitten normaalia vai ei...

hitto sellanen itsestään treenaava ukkeli oliskin hyvä keksintö :D ...ei tarttis käskyttää mitenkää hehehee...

Itseäni ainakin häiritsee salilla yleinen, kylläl mä tiedän asenne. "tällä tavalla olen pari vuotta treenannut ja ihan hyvin on mennyt"

En usko että suomessa löytyy kovinkaan montaa voimailijaa jolle valmennuksesta ei olisi hyötyä.

Itsekin luulin tietäväni paljon ja olin helevetin kova jätkä salilla, kunnes tajusin tietämättömyyteni. PT-koulutus antoi aika paljon uusia aspekteja treenaamiseen ja nykyinen valmentajani on antanut täysin uuden kuvan treenauksesta. Tänä syksynä olen tehnyt salilla asiota joiden en edes kuvitellut olevan edes mahdollisia. Esimerkiksi kyykkytekniikan opetteli alusta asti uudelleen harjavarren kanssa suorastaan v*****ti aika rankasti. Aluksi vierastutti aika paljon kyseiset harjoitteet, mutta kun nyt siirryttiin "normaali" treeniin niin kehitystä oli tapahtunut huomattavasti.

Tarinan pointti oli siis että ottakaa laput pois silmiltä ja yrittäkään imeä vaikutteita muiltakin.

Minäkin aloitin treenauksen yksinäni, autotallissani. Hajoitin tosin selkäni ja polveni.
Way to go MARCHI!

Eli mene vain jonnekin salille ja mene nykäsemään jotain saatanan isoa kaappia hihasta, ja tarjoudu varmistajaksi sjmv:hen. Siten saat uusia treenikamuja ja asennot kuntoon.

-Marchi- sanoi:
Minäkin aloitin treenauksen yksinäni, autotallissani. Hajoitin tosin selkäni ja polveni.
Way to go MARCHI!

Eli mene vain jonnekin salille ja mene nykäsemään jotain saatanan isoa kaappia hihasta, ja tarjoudu varmistajaksi sjmv:hen. Siten saat uusia treenikamuja ja asennot kuntoon.

Silleen mä oon koittanutkin tehdä eli jos on tarpeeksi rispektiä herättävä kaveri ja reilun oloinen, niin oon pyytänyt kommentoimaan, et menikö se selkä nyt ihan mutkalle kun on rautaa 150% niskassa. Ja aina pyydän varmistajan tietty jos on sellaiseen tarvetta. Mut läheskään aina ei oo lähettyvillä sen näköistä heppua joka näkisi ne virheet.

Sikana tekisi mieli kokeilla mave 1:stä, muttei viitti kun ei oo varma tekniikasta :( ......

Asten sanoi:
Itseäni ainakin häiritsee salilla yleinen, kylläl mä tiedän asenne. "tällä tavalla olen pari vuotta treenannut ja ihan hyvin on mennyt"

En usko että suomessa löytyy kovinkaan montaa voimailijaa jolle valmennuksesta ei olisi hyötyä.

Itsekin luulin tietäväni paljon ja olin helevetin kova jätkä salilla, kunnes tajusin tietämättömyyteni. PT-koulutus antoi aika paljon uusia aspekteja treenaamiseen ja nykyinen valmentajani on antanut täysin uuden kuvan treenauksesta. Tänä syksynä olen tehnyt salilla asiota joiden en edes kuvitellut olevan edes mahdollisia. Esimerkiksi kyykkytekniikan opetteli alusta asti uudelleen harjavarren kanssa suorastaan v*****ti aika rankasti. Aluksi vierastutti aika paljon kyseiset harjoitteet, mutta kun nyt siirryttiin "normaali" treeniin niin kehitystä oli tapahtunut huomattavasti.

Tarinan pointti oli siis että ottakaa laput pois silmiltä ja yrittäkään imeä vaikutteita muiltakin.

Osuit naulankantaan Asten. Näinkin näennäisen yksinkertaisesta lajista oppii näemmä ihan jatkuvasti uutta. Milloin mikäkin treenitapa nyt sattuu olemaan muotia ko. hetkellä. Usein se ensimmäiseksi opittu ja omaksuttu tapa tai tekniikka pinttyy ihmisen päähän, eikä lainkaan kyseenalaisteta ja katsota kriittisesti omaa treeniä.

Tai sitten erityisesti päähän ottava asia nimittäin MESTARI-KISÄLLI SUHTEINEN TREENAAMINEN, jossa mestarilla on putkiaivot ja omansa tapansa treenata. Ja sitten tämä MESTARIN tapa treenata kopioidaan KISÄLLILLE, jolle yksilönä ei MESTARIN treenitapa sovi.

Kurisioteettinä mainittakoon kaverini, jolleka muodostui olkapäähän arpikudosta ja 3kk treenitauko, kun oli nosteltu ykkösiä jonkun Kaapin ohjauksessa :curs: :curs: :curs:

JFG sanoi:
Mulla on Frédéric Delavierin LIHASKUNTOHARJOITTELUN ANATOMIA. Joka on paras lukemani kirja
ps. www.amazon.com :sta saa tätänykyä myös tuota mainitsemaani ja muitakin treenikirjallisuutta halvalla.

=> kirjan saa myös akateemisesta ostaa suoraan hyllystä.
Frèdèric Delavier
LIHASKUNTOHARJOITTELUN ANATOMIA
1. suomenkielinen painos
127 sivua
ISBN 951 - 9147 - 41 - 1

kirjan kuvaus http://www.vk-kustannus.com/lihaskun1.htm

Tomi sanoi:
Ymmärsinkö nyt jotain väärin tai jotain, mutta en millään tajua, miten voi treenata itsestään. :confused:

Joo muakin vähän nauratti toi otsikko... Eikö oliskin aika hienoa, kun menis salille vaan ja siellä olis joku kone joka treenailis sun puolesta :D Tai siis kyllähän niitä abtroniceja myydään tv-shopissa... :jahas:

JOJ sanoi:
Joo muakin vähän nauratti toi otsikko... Eikö oliskin aika hienoa, kun menis salille vaan ja siellä olis joku kone joka treenailis sun puolesta :D Tai siis kyllähän niitä abtroniceja myydään tv-shopissa... :jahas:

Joo alkuperäisenä postaajanikin tässä huvittaa tuo otsikonasetteluni. Yksin treenaajan tekniikka lienee parempi sanamuoto.

Back
Ylös Bottom