Itsensä hemmottelu ja arjen pienet ilot

M-NUTRITION PURE CREATINE 300 g

100 % puhdaslaatuista kreatiinimonohydraattia

-30%
Parhaita rentoutumistapoja mulle on, kun laitan illalla sopivaa musiikkia soimaan ja alan piirtelemään. Tosin voi käydä niin, että äkkiä huomaan, että aamu alkaa sarastaa, hyvän idean jos saa niin piirustelussa menee helposti monta tuntia ihan huomaamatta.
Samalla tulee usein roikuttua vielä keskustelupalstoilla/irkissä, ihmisten jutuista saa ideoita.

Toinen varsin toimiva tapa on lähteä hiihtelemään metsään eväät mukana. Hiihtelen hissukseen omia reittejäni. Sitten kun väsyttää, istahdan nauttimaan leipää ja kuumaa kaakaota. Kännykän jätän kotiin, joten saan möllötellä rauhassa omien ajatusteni kanssa. Vaikka lähtiessä kiehuisin kiukusta, tunnin-parin päästä oma mesominen jo huvittaa.

Tää nyt kuulostaa luultavasti typerältä, mutta vaikka muuten vaateostoksista en pidäkään, alusvaatteita on mukava ostella, ne kun on nykyisin niin nättejä. Palkitsen itseni aina joskus piipahduksella Lindexille, ei sen syynkään mikään ihmeellinen tarvitse olla.

Illalla on ihana kerätä kissa (tai useampi, löytyy 3 kpl) kainaloon ja mönkiä sängynpohjalle lueskelemaan jotain riittävän typerää fantasiakirjaa.

- koiran kanssa touhuilu
- kultsin kainalossa köllöttely
- herkkuruoka
- ulkona hiippailu
- rauhallinen siivoilu
- naisten höpölehtien lukeminen
- auringossa köllöttely

Lilith sanoi:
Tää nyt kuulostaa luultavasti typerältä, mutta vaikka muuten vaateostoksista en pidäkään, alusvaatteita on mukava ostella, ne kun on nykyisin niin nättejä. Palkitsen itseni aina joskus piipahduksella Lindexille, ei sen syynkään mikään ihmeellinen tarvitse olla.

Miksi tämä nyt typerältä kuulostaisi, mä teen ihan samoin. :) Lindexiltä lähtee usein mukaan niitä 3pöksyt/10€ satseja. Hmm, olisikin varmaan taas aika lähteä kurkkaamaan valikoimat... :thumbs:

Minusta ostoksilla käyminen on ihan mukavaa, mutta viime aikoina se on alkanut mennä niin hankalaksi, mistään ei löydy mieleistä jne.. Tuntuu, että nettikaupoista (H&M, Halens, Josefssons..) löytyy paljon enemmän. Niinpä mä tilailen vaatteita silloin kun siihen on varaa, sovittelen niitä kotonani ja nautiskelen siitä, kuinka kivalta näytänkään uusissa vaatteissa! Tätä luvassa tällä viikolla... :haart:

Yleensä jos oikein masentaa, kaikki potkii päähän ja peilistäkin katsoo vastaan hirviö, teen niin, että laitan itseni oikein kauniiksi. Kummasti mieliala nousee, kun voi ainakin ajatella, että oonpas mä sittenkin ihan nätti. Niin taidan tehdä nytkin. :)

Iso pehmeä parisänky, paljon tyynyjä ja kaksi peittoa joiden alla voi mönkiä silloin kun ukko on koulussa. Oikeasti pitäisi lukea vielä yo-kirjoituksiin mutta välillä on vaan niin syntisen ihanaa mölliä peittojen alla ja kiskotella ihan rauhassa :)

Ja yksi juttu, mikä ei varsinaisesti ehkä ole rentoa hommaa, mutta jälkeenpäin pompin aina seitsemännessä taivaassa...nimittäin ratsastus ja heposet yleensä! Onko mahtavampaa kuin puuhailla niiden isojen karvamöllyköiden kanssa :D Pääsiäisenä olin kaverin heppaa hoitamassa ku kamu lähti lomalle ja kävin siinä välissä toisen ystävän apuna sen tallilla. Oli ostanut 5-vuotiaan remonttihepan jolla ei ole ikinä tehty Mitään.. hevosihmiset ymmärtää mitä tää tarkoittaa...Mutta annas olla! Kolmatta kertaa oli satula selässä ja niin vaan antoi nätisti mennä selkään ja käytiin pieni lenkki kiertämässä pihatiellä. Yritin sen jälkeenpäin palkita näkkärillä mutta ressukka ei oikein ymmärtänyt herkkupalan tarkoitusta, sille kun ei ole kai koskaan sellaisia annettu. Tuli itelle niin onnellinen olo ku toinen seistä möllöttää silmät puoli ummessa ja lerputtaa alahuulta ku harjaus tekee niiiin hyvää. Hepat on paras tapa saada meikäläinen hyvälle tuulelle :)

Yleensä kun tarttee rentoutusta niin se on ukko joka mut patistaa nukkumaan ja tiskaa tai laittaa ruoan mun puolesta. Ite yrittää muka jaksaa mutta sitte tulee käsky että nyt pää tyynyyn, onneksi :) Mutta joskus olen turhankin laiska...ja se on ihanaa :D

XairaX sanoi:
Ja yksi juttu, mikä ei varsinaisesti ehkä ole rentoa hommaa, mutta jälkeenpäin pompin aina seitsemännessä taivaassa...nimittäin ratsastus ja heposet yleensä! Onko mahtavampaa kuin puuhailla niiden isojen karvamöllyköiden kanssa :D Pääsiäisenä olin kaverin heppaa hoitamassa ku kamu lähti lomalle ja kävin siinä välissä toisen ystävän apuna sen tallilla. Oli ostanut 5-vuotiaan remonttihepan jolla ei ole ikinä tehty Mitään.. hevosihmiset ymmärtää mitä tää tarkoittaa...Mutta annas olla! Kolmatta kertaa oli satula selässä ja niin vaan antoi nätisti mennä selkään ja käytiin pieni lenkki kiertämässä pihatiellä. Yritin sen jälkeenpäin palkita näkkärillä mutta ressukka ei oikein ymmärtänyt herkkupalan tarkoitusta, sille kun ei ole kai koskaan sellaisia annettu. Tuli itelle niin onnellinen olo ku toinen seistä möllöttää silmät puoli ummessa ja lerputtaa alahuulta ku harjaus tekee niiiin hyvää. Hepat on paras tapa saada meikäläinen hyvälle tuulelle :)

Yhdyn edelliseen 15vuoden ratsastuskokemuksella, hepan selässä unohtuu kyllä muu maailma täysin...käy myös ylimääräisenä reisi ja pakaratreeninä hyvin :D varsinkin kunnon koulutunti. Kerran kävin portugalin matkalla 3h maastossa aamulla klo.5.00, laukkailtiin rannalla vesirajassa kun aurinko nousi :haart: se oli kun suoraan jostai elokuvasta!
Oman hevosen ostan heti kun tilanne sallii, appivanhemmat asuu maalla ja niillä on tallit joten pollella on karsinapaikkakin valmiina.Siinä mulle itsensä hemmottelua piisaa riittämiin.

k82 sanoi:
Yhdyn edelliseen 15vuoden ratsastuskokemuksella, hepan selässä unohtuu kyllä muu maailma täysin...käy myös ylimääräisenä reisi ja pakaratreeninä hyvin :D varsinkin kunnon koulutunti. Kerran kävin portugalin matkalla 3h maastossa aamulla klo.5.00, laukkailtiin rannalla vesirajassa kun aurinko nousi :haart: se oli kun suoraan jostai elokuvasta!
Oman hevosen ostan heti kun tilanne sallii, appivanhemmat asuu maalla ja niillä on tallit joten pollella on karsinapaikkakin valmiina.Siinä mulle itsensä hemmottelua piisaa riittämiin.

Hih, muitakin heppahulluja :) Aikoinaan ratsastin melkein 10 vuotta, kilpailinkin omaksi iloksi aluetasolla vaihtelevalla menestyksellä. Viime keväänä kävin tunneillakin pitkästä aikaa, mutta harrastus jäi taas kun matka tallille oli niin kamalan pitkä ja tuntien hinnat pilvissä. Mulla on myös se ongelma, etten voi harrastaa lajia semmoisena kerran viikossa humputteluna, vaan alan heti luomaan älyttömiä tavoitteita ja elämään kaikenlaisissa kilparatsastusunelmissa. Silloin lajia pitäis harrastaa useammin ja se taas nielisi ajan tältä vielä rakkaammalta punttiharrastukselta.

Heppojen kanssa puuhastelu on tosi rentouttavaa ja esimerkiksi vauhdikas maastolenkki saa kyllä ajatukset kirkastumaan ja mielen pirteäksi moneksi päiväksi. Ehkä meidän pitäisikin järjestää joku Punttimimmien islanninhevosvaellus joku kerta, kun täällä tuntuu muitakin samanhenkisiä olevan!

Luin koko threadin läpi tähän asti, ja kiva on ollut. Kiitoksia vaan miultakin Gillylle tästä.

Mie hemmottelen itseäni päikkäreillä, milloin ehdin ne ottaa. Muita konsteja:
- ostan uusimman Tex Willerin :nolo: ja luen sen ajatuksella
- ellei muuta, kaivan kätköistäni jonkun murresarjakuva-albumin ja alan nauraa kiherrellä (kaikki murre-Akut löytyy ainakin)
- katson lempielokuvani (jos aikaa riittää), se on miulla videolla (on muuten niitä perinteisiä Howard Hawks -westernejä)
- selailen postimyyntiluetteloita
- ratkon ristikoita, loistava irrottautumiskonsti muuten
- käyn pikkuostoksilla (lehti/kirja/aluspöksyjä/joku paita/kirjoitustarvikkeita jne.)
- lähden kirjastoon lehtiä lukemaan ja hyllyjä tutkailemaan (ehkä lainaan jotakin)
- avaan tietsikan ja käyn Pakkiksella + pelaan

Faidra sanoi:
Hih, muitakin heppahulluja :) Aikoinaan ratsastin melkein 10 vuotta, kilpailinkin omaksi iloksi aluetasolla vaihtelevalla menestyksellä. Viime keväänä kävin tunneillakin pitkästä aikaa, mutta harrastus jäi taas kun matka tallille oli niin kamalan pitkä ja tuntien hinnat pilvissä. Mulla on myös se ongelma, etten voi harrastaa lajia semmoisena kerran viikossa humputteluna, vaan alan heti luomaan älyttömiä tavoitteita ja elämään kaikenlaisissa kilparatsastusunelmissa. Silloin lajia pitäis harrastaa useammin ja se taas nielisi ajan tältä vielä rakkaammalta punttiharrastukselta.

Heppojen kanssa puuhastelu on tosi rentouttavaa ja esimerkiksi vauhdikas maastolenkki saa kyllä ajatukset kirkastumaan ja mielen pirteäksi moneksi päiväksi. Ehkä meidän pitäisikin järjestää joku Punttimimmien islanninhevosvaellus joku kerta, kun täällä tuntuu muitakin samanhenkisiä
olevan!

Täällä taas heppatyttö, ainakin olin... Ratsastin vuosia, mutta sitten se kuin ihmeen kaupalla jäi. Nyt haaveilen koko ajan pääseväni ratsastamaan jälleen! Olis kyllä mahtava tommonen issikkavaellus!

Faidra sanoi:

Heppojen kanssa puuhastelu on tosi rentouttavaa ja esimerkiksi vauhdikas maastolenkki saa kyllä ajatukset kirkastumaan ja mielen pirteäksi moneksi päiväksi. Ehkä meidän pitäisikin järjestää joku Punttimimmien islanninhevosvaellus joku kerta, kun täällä tuntuu muitakin samanhenkisiä olevan!

Miten voi ollakkaan, että te luette ajatuksiani.. :D Just viime viikolla kävin ensimmäisen kerran 7 vuoteen ratsastamassa (tai ylipäätään lähellä tallia ja hevosia) ja oli se kyllä tosi kivaa ja rentouttavaa puuhaa... :) Ylipäätään mukavaa vaihtelua omiin tuttuihin koulu-treenit kuvioihin...
Sinänsä oli yllättävää, että kykenin rentoutumaan jälleen ratsastaessa, koska ne viimeisimmät muistikuvat ratsastuksesta liikkuivat lähinnä siellä putoamisen ja sairaalan vuodeosaston lähimaastossa... :rolleyes:

Faidra sanoi:
Ehkä meidän pitäisikin järjestää joku Punttimimmien islanninhevosvaellus joku kerta, kun täällä tuntuu muitakin samanhenkisiä olevan!

Kannatetaan, kannnatetaan! :) Kävin kolmisen viikkoa sitten ratsastamassa (sitä edellisestä kerrasta oli ehtinyt vierähtää jo kuusi vuotta), ja todella kivaa oli. Paikat oli tosin kipeinä pitkään hepostelun jälkeen. :D

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Faidra sanoi:
Ehkä meidän pitäisikin järjestää joku Punttimimmien islanninhevosvaellus joku kerta, kun täällä tuntuu muitakin samanhenkisiä olevan!

Joo, mä oon kans mukana! Koko ikäni oon ratsastanut (en oo silti mikään kummonen ratsastajana), ja jossain vaiheessa harrastuksesta piti tulla ammatti, mutta onneksi tulin järkiini ;) Oman hevosen ostin pari vuotta sitten, mutta nyt siitä on luovuttava olosuhteitten pakosta. Ei riitä aika, kiinnostus ja raha kaikkeen :( Helsingissä toi hevosen elättäminen ei oo mitään ihan halvinta puuhaa..

Hemmottelusta käyvät kirjat, jäätelö ja lemmikkitikrun kanssa touhuaminen. Arkeen ei oikein kummoisempia hemmottelutuokioita mahdukaan.

Tuumin vastikään, että 'sisustuksessa' minulla on palanut rahaa taatusti eniten kirjoihin. Pikkuisen kotini joka nurkka on miinoitettu keskenlukuisella kirjalla ja usein luen työmatkoilla ja ruokatunneillakin. Mikään ei ole rentouttavampaa kuin sykertyä sohvalle kirja kädessä, jädekulho leuan alla ja kissa vatsan päällä.

Tiikeriprinsessasta saa kaverin aina ja kaikkeen. Se on jo 13-vuotias, mutta aivan yhtä leikkisä kuin pentuna. Uudet leikkihiiret otetaan vastaan innolla, mutta leluiksi rosvotaan myös pumpulipuikkoja ja paperiliuskoja (palkkalaskelman repäisynauha on ihana!). Joskus kaahotamme ympäri kämppää (poloiset naapurit) , kunnes kumpikin on ihan läkähdyksissä ja sitten onkin hyvä retkahtaa köllölleen kehräämään yhdessä.

rentoutumista...

pitkä kuuma suihku,
päiväunet oman kullan kainalossa,
ihan vaan oleileminen,
kullan tuoma aamukahvi sänkyyn

Minä käperryn sohvan nurkkaan ja luen hyvää kirjaa tai jotain lehteä. Lisäksi hemmotteluhetkeltä tuntuu myös se että saa juoda kavikupin rauhassa pikku-ukon ollessa päiväunilla :)

Yksi mun arkipäivien parhaista hetkistä on tähän aikaan vuodesta se, kun on alkuillasta juossut pitkän lenkin kevääseen heräävässä metsässä ja käy sen jälkeen ruiskussa ja asettuu sohvalle katsomaan jotakin hyvää sarjaa telkasta :) .

Lisäksi on hauskaa kävellä kaverin kanssa aurinkoisena päivänä kaupungilla, kuolata kauppojen näyteikkunoita ja pistäytyä jossakin viihtyisässä paikassa kahvilla tai siiderillä mukavia jutustellen.

Jotenkin tuntuu, ettei jaksaisi istua toimistossa ollenkaan kun on näin ihanat ilmat! Voisin olla vaikka koko ajan ulkona...

Nyt päästiin asiaan !

- Luonnossa kävely, asutelen järven rannalla ja on se niin ihanaa mennä tuonne metsään lähelle rantaa vaan kävelemään, koiruus seurana tietenkin.
- Monen mainitsema ratsastus. Maalla kasvaneena ehdoton lemppari harrastus!
- Hyvä kahvi, ihan sama missä kunhan saan juoda kupposeni rauhassa ja kenties hyvässä seurassa
- Hieronta, harvinaista herkkua minulle.
- Harvakseltaan lasillinen punaviiniä kuluu myös minun arjesta irtautumis hetkiini.

Valkoviini piristi tänään mieltä.
Itsekin ratsastusta n. 10 vuotta harrastaneena (viime kerrasta jo reippaasti yli vuosi, kun lopetin säännöllisen tunneilla käymisen aika/rahapulan vuoksi) aijon mennä kesällä maastotunnille!
Ja eilen ostin satasella uusia vaatteita, ja tänään testasin treenivaatteita käytännössä! Pirteitä, pirteitä värejä..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom