Itse sekoitettu palautusjuoma?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Terve!

Kannattaako palautusjuoma sekottaa itse vai ostaa valmista palautusjuomaa? Itselläni on nyt soijaproteiinia ja ajattelin ostaa jotain hiilihydraattijauhetta kuten maltoa ja sekoittaa nämä keskenään. :)

Joudun käyttämään laktoositonta proteiinia koska mulla on laktoosi- intoleranssi joten tuo soija on melkein ainoa valinta...minulla on myös nopea aineenvaihdunta.. Mitä mieltä olette, tuleeko soijasta ja maltosta hyvä palautusjuoma ja missä suhteessa kannattaisi sekottaa, 1:1? Vai kannattaisiko soija korvata jollain nopeammin imeytyvällä proteiinilla, ja mikä olisi hyvä jossa ei olisi laktoosia? Kiitos etukäteen! :)

Niin vielä voiko näistä sekottaa jotain massanlisäysvalmistetta? :rolleyes:

Kyllä mä ainakin itse sekoitan palkkarin.
Mulla sen koostumus on seuraavanlainen:
50g Sportpharman heraa
30g Fastin maltoa
5g Fastin kreatiinia
10g Fastin glutamiinia

Itse sekoittelen palkkarini minäkin. Mitään muuta kannattavaa itse sekoittamisessa ei ole kuin halvempi hinta. Ja toki että saa mieleisensä suhteet.

Soijaa en kyllä ensisijaisesti palkkariin laittaisi. Vähän paremmat herat (eli just ne sopivimmat palkkariin) on yleensä laktoosittomia. Välipaloille toi soija taas käykin paljon paremmin. Ja syy siis se, että soija on hidasta imeytymään ja palautusjuomassa proteiinin pitäisi imeytyä mahdollisimman nopeeta.

merkkari500 sanoi:
Kannattaako palautusjuoma sekottaa itse vai ostaa valmista palautusjuomaa

Sekoittaa itse, jos vain tietää, mitä tekee. Saa selvästi halvemmalla ja saa sellaisen palautusjuoman kuin haluaa.

Mitä mieltä olette, tuleeko soijasta ja maltosta hyvä palautusjuoma ja missä suhteessa kannattaisi sekottaa, 1:1? Vai kannattaisiko soija korvata jollain nopeammin imeytyvällä proteiinilla, ja mikä olisi hyvä jossa ei olisi laktoosia?

Kyllä siitä jonkunnäköinen juoma tulee, aina parempi kun ei mitään. Sekoita niin, että proteiinit ja hiilihydraatit on suhteessa 1:1, koska proteiinijauhoissa on niin matalat proteiinipitoisuudet verrattuna malton hh-pitoisuuteen. Aina tietysti nopeammin imeytyvä proteiini on kalliimpaa.

Noissa laktoosijutuissa kannattaa kysellä muilta laktoosi-intoleranssikoilta, ja sen mukaan kokeilee, mikä sopii juuri sinun vatsallesi. Kaikki kuitenkin on yksilöitä.

Niin vielä voiko näistä sekottaa jotain massanlisäysvalmistetta?

Älä suotta sekoita massanlisäysvalmistetta. Valmiit massanlisäysjauheet on suurimmalta osin nopeaa hiilaria(-> massa on suurimmilta osin rasvaa). Hanki sitä massaa ennemmin kunnon ruualla, jota mätät mahd. paljon.

EDIT: Timba on sairaaaaan nopee. :D

Back
Ylös Bottom