Itämaista riisiä Helsingistä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja fish
  • Aloitettu Aloitettu
Basmati- ja Jasminriisiä menee melkoisia määriä, ja alkaa Uncle Ben's tuntumaan lompakossa. Itämaisista kaupoista saa säkkitavarana hyvää riisiä, mutta mistä?

Ei viitsi 25kg:n säkkiä ostaa todetakseen sen pahanmakuiseksi ensimmäisellä käyttökerralla.

Kokemuksia? Hintoja?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hämeentieltä löytyy useampi liike joka myy itämaisia ruokia.
En nyt tarkkoja osoitteita muista mutta siiinä Sörkän ja Hakiksen välissä. Esimerkiksi sellainen kun Maharadja myy aika monia eri riisilajeja. Ite ostan yleensä 5 kg säkin kerrallaan. Jotain ihan perus basmatia tai jasminia oon ostanu ja aina on uponnu.

edit. Juu, tuo Pinjan mainitsema VII VOAN on ihan ok sieltäkin oon ostanu.

Nää on varmaan sellasia putiikkeja missä riisin seassa ei ole pikku ötököitä. Meitin talossa oli tässä aikanaan 12000 markan myrkytys rojekti ku oli alakerran kinkeillä tullu riisin mukana salamatkustajia. Nää oli heittäny ne elävänä roskiin josta olivat pikku kaverukset sitte lähteny liikenteeseen ja pesiny johki. Niitä sit myrkyteltiin 3 eri otteeseen.
Sen jälkeen en ole himoinnu riisiä isoissa säkeissä.
Nämä ötökät oli jonkun lajin torakoita,sellasia 4-5 cm pitkiä ja ruskeita. 1 kerran tallusteli kellarin käytävällä mua vastaan.

Torakathan selviää jopa parin viikon pakastamisesta pakastimessa. Kunhan sulavat, alkaa elo taas. Se piru elää jopa ilman päätä viikon, kunnes kuolee nälkään!! Ja nää on siis faktoja, suoraan koe-eläintallilta Helsingin Yliopistolta (exä opiskelee bilsaa).

Vii-Voan on jasmiiniriisin ostoon oiva mesta, mutta basmatin saatavuus ja laatu ei ole aina ollut samaa luokkaa. Ihan ymmärrettävää, kun ottaa huomioon että kyse vietnamilaista alkuperää olevasta kauppiaasta (Nguyen Thi Phuc), ja että suuri(n?) osa matskusta tulee Namista.

Isoja riisisatseja hankkiessanne muistakaa tsekata parim enne päivät, tietyissä liikkeissä eivät välttämättä kovin kaukana tulevaisuudessa.

Pienetkin erät basmatia pitäisi irrota max 2,5 e/kg.

Täältä pakkiksellahan näyttää riittävän asiantuntemusta asiaan kuin asiaan!

Kiitos ja kumarrus, eikun kauppaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom