Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Miks tehdä jalkaprässiä kun tekee kyykkyä ja mavea? Jalkaprässi olis varmaan ensimmäinen kone minkä itse jättäisin pois...Ei kyl kannata jättää kaikkia koneita pois..esim jalkaprässi ja smitti..
Kyykky, mave ja penkki. rakenna treeni niien ympärille niin alkaa rauta nouseen..ite en kyllä kaikista koneista luovu koskaan.
Miks tehdä jalkaprässiä kun tekee kyykkyä ja mavea? Jalkaprässi olis varmaan ensimmäinen kone minkä itse jättäisin pois...
Mimmosia sarjamääriä teillä, puma ja marde noissa ohjelmissanne on?
Lähinnä tämän threadin puitteissa aattelin. Jalkaprässi ei ole mikään koko vartaloa aktivoiva liike toisin kuin kyykky, mave, tempaus ja työntö. Tiedän että monilla oo paljon eri (lähinnä henkisiä ja teko-) syitä miksi jalkaprässiä tekevät kyykyn ja maven sijasta. Ja lukuisia joilla alaraajojen nivelten liikkuvuus on huolestuttavan huono.Niin ehkä sinä jättäisit pois. Mutta jokainen treenaaja on oma tapauksensa. Liike, jonka suurin osa toteaa hyväksi ei välttämättä ole sitä jollekin toiselle.
Muistetaanpa nyt, että monesti taljatkin lasketaan vapaiksi painoiksi. Jaa miksi? No siksi, että niissä liikerata ei ole millään tavalla pakotettu, eikä esimerkiksi selkä tiedä teetkö ylätaljaa vai vedätkö leukoja. Ainoa on jos olet taipuvainen paljon huijaamaan ylätaljassa, niin parempi vetää sitten niitä leukoja.Ainoo vempele omissa treeneissä tällä hetkellä ylävipuvarsi kone selälle,kun jätti talja hommat kokonaan pois ja alkoi keskittymään perusliikkeisiin ja vapaisiin painoihin niin alkoi lihaakin tulemaan.
Miks tehdä jalkaprässiä kun tekee kyykkyä ja mavea? Jalkaprässi olis varmaan ensimmäinen kone minkä itse jättäisin pois...
Muistetaanpa nyt, että monesti taljatkin lasketaan vapaiksi painoiksi. Jaa miksi? No siksi, että niissä liikerata ei ole millään tavalla pakotettu, eikä esimerkiksi selkä tiedä teetkö ylätaljaa vai vedätkö leukoja. Ainoa on jos olet taipuvainen paljon huijaamaan ylätaljassa, niin parempi vetää sitten niitä leukoja.
Ei vapaita painoja taas ovat erilaiset laitteet jotka pakottavat tiettyyn liikerataan, eikä niillä tehdessä tarvitse juurikaan aktivoida tukilihaksia.
^
Lisäksi jos haluaa tehdä jaloille sarjat aivan loppuun, niin jalkaprässi soveltuu tähän paremmin kuin kyykky kahdestakin syystä. Ensinnäkin, mulla ainakin saattaa kyykyssä pettää tukilihakset ennen kuin jalat, jolloin siis jalkoja ei saa ihan loppuun asti tehtyä, ja toiseksi kyykyssä on aika ikävää failureen asti tekeminen, varsinkin jos treenaa yksin. En kyllä nykyisin harrasta tuota failureen asti vetämistä isoissa liikkeissä, ja siten en nykyisin itse jalkaprässiä käytä, mutta tämmöinenkin pointti kuitenkin on.