Itselläkin ollu näitä ongelmia. Olen 196/115, mutta aina väillä löytyy jotain kivoja vaatteita, jotka sopivat päälle. Useimmiten paidoissa on se vika, että hihat ovat liian lyhyet tai sitten ne puristavat. Housuissa yleensä reidet ja perse tuppaa kiristämään.
Parhaiten istuvat ns. trendikkään housut ostin taannoin Jack&Jonesilta.
Näiden lapussa lukee:
Style: Mooty
size: 38
Length: 36"
Koitin muitakin malleja ja myyjältä kyselin, kun sama koko ei tuntunut muissa malleissa mahtuvan (puristi vähän joka puolelta, enimmäkseen perseestä.)Syy oli se, että näissä housuissa on normaalia pari senttiä pidempi se väli haaroista vyötäröön. Uumako se nyt on?
Kenkiä olen ostanut Mr Big:stä, sekä tamperelaisesta Speciaali Koot-kaupasta. Urheilukenkiä saa harvoista urheiluliikkeistä (siis 48+) mutta itäkeskuksen intersportista oon kuitenkin saanut isompiakin. Niin ja täytyy myös mainita Helsingin Stockmannin "isojen miesten osasto", josta muutamat kengät ostettu. Helpotus oli kyllä aika suuri kun näitäkin kauppoja alkoi ilmestymään.. Kumppareilla ei sulaudu joukkoon..
Yleisesti ottaen olisi helppo mennä noihin erikoiskauppoihin ostamaan vaatteita, mutta niissä on helvetin suolaset hinnat. Ja vaikka ne vaatteet pitäs olla suunniteltu isoille henkilöille, niin harvoin ne kunnolla istuvat. Farkuissa on usein niin pillilahje, että jalkapöytä tuskin mahtuu ulos. Kuka 50+ jalalla varustettu 2 metrinen haluaa, että kengät näyttävät tiukkojen lahkeiden takia vielä neljä kertaa isommilta? Ei kukaan.
Laitetaan nyt viel listaa
Housut:
-Jack&Jones
-Seppälä (välillä jotain löytöjä)
Kengät:
-Speciaali koot
-Mr Big
-HKI:n Stockmannin isojen miesten osasto
-Itäkeskuksen intersport (muistakin taitaa saada tilattua)
Paidat:
-Seppälä
-Dressman (kaulustapaidoissa ei meinaa hihanapit mennä kiinni, ku on muka "niin" paksut ranteet)
-H&M (heh, Yllättäävää, että hihat ovat usein täällä sopivimman mittaset!)
sukat:
-H&M nettikauppa (myymälöissä harvoin on +48 sukkia)