Isompia vaatteita?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja LeO---
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
41
Toiv. en nyt aloita samasta aiheesta uutta threadia mutta en löytänyt aiheesta muita threadeja!Eli mä oon jo n.1vuoden ajan tuskaillut vaateostoksilla kokojen kanssa,ja minulle on todella vaikea löytää sopivia kokoja ns.trendikkäistä vaatteista enkä haluaisi lähteä tälle tuulipukulinjalle ja haluaisin käyttää vaatteita mitkä tuntuu/näyttää omasta mielestäni(eli tyttöystävän) hyvältä!En pidä itseäni isona ja olen kadullakin törmännyt miehiin jotka ovat minua isompia ja käyttävät ns.trendivaatteita,olen 187cm 105kg!Olen varma että jostain löytyy miehiä jotka tuskailevat ko.asian kanssa ja siksi toivonkin että saisin jotain apua?!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itselläni on samanlainen ongelma, jos esim: löydän jotkut hyvät farkut/paidan ei varmasti löydy kokoja. Yleensä paidoissa koko pitäis mulla olla xxl-xxxl. Asun helsingissä eikä täältäkään löydy kovin hyvin ns.trendikkäitä vaatteita jos on leveet hartiat tai paksut reidet.

Ainoat pikkutakit jotka mahtuvat päälleni löydän Aleksin Haloselta. Yleensä näyttäisi olevan, että vaatteet sunnitellaan ihmisille joilla ei ole minkäänlaisia yläkehon lihaksia.

Samaa ongelmaa täällä. Farkuista ei mene päälle mitkään muut kun teinien hiphopmalliset esim. kanit yms. Ja kauluspaitoja ei löydä sitten kirveelläkään. T-paidat tietty menee, kun ne venyy ja sukat, niin ja kalsarit :D .

Onko esim. jollain farkkumerkillä mitään isoja kokoja, tyyliin 40 kokoa. Ainakin dieseliltä en oo enään aikoihin löytäny mitään.

Mike sanoi:
Pakkiksen kaupasta noin 200 metrin päässä on joku kauppa, missä on isojen miesten vaatteita. Siellä tosin on sitten jotain 2 metrin pituisten 130kg ukkojen vaatteita. Pukuja, kenkiä yms.

Sieltä ei saa kuin ukkovaatteita.

Lee-farkkujen valmistaja on uudistaneet mallistoa, ja sieltä löytyy ainakin pitkiä.

Gaspin mallistosta löytyy ihan kivoja vaatteita esim. kauluspaitaa jne. Ja ne on suunniteltu alunperinkin hieman harteikkaimmille henkilöille. www.gasp.nu

Vaikeinta on minusta löytää housuja, jos ei halua ostaa yo-mallisia farkkuja, kun on iso perse, paksut jalat ja kolmenkymmenen tuuman vyötärö.

Mariuz sanoi:
Gaspin mallistosta löytyy ihan kivoja vaatteita esim. kauluspaitaa jne. Ja ne on suunniteltu alunperinkin hieman harteikkaimmille henkilöille. www.gasp.nu

Myykös kukaan nykyään Tampereella Gaspia? Onko tietoa?

Ei kyllä aina viitsis kulkea "body-vaatteet" päällä, mutta kyllä tuolta Gaspin kansainvälisiltä sivuilta kaikkea löytyy. Tosin Suomessa myydään sitten vain sitä ja tätä, eikä koko mallistoa.

Helsingin dieselin tukkuliikkestä löytyy farkut vähän reitevämmillekin jätkille, mutta nekin on mallia aika tiukat.

Siis paikka löytyy espoosta.

Itselläkin ollu näitä ongelmia. Olen 196/115, mutta aina väillä löytyy jotain kivoja vaatteita, jotka sopivat päälle. Useimmiten paidoissa on se vika, että hihat ovat liian lyhyet tai sitten ne puristavat. Housuissa yleensä reidet ja perse tuppaa kiristämään.

Parhaiten istuvat ns. trendikkään housut ostin taannoin Jack&Jonesilta.
Näiden lapussa lukee:
Style: Mooty
size: 38
Length: 36"

Koitin muitakin malleja ja myyjältä kyselin, kun sama koko ei tuntunut muissa malleissa mahtuvan (puristi vähän joka puolelta, enimmäkseen perseestä.)Syy oli se, että näissä housuissa on normaalia pari senttiä pidempi se väli haaroista vyötäröön. Uumako se nyt on?

Kenkiä olen ostanut Mr Big:stä, sekä tamperelaisesta Speciaali Koot-kaupasta. Urheilukenkiä saa harvoista urheiluliikkeistä (siis 48+) mutta itäkeskuksen intersportista oon kuitenkin saanut isompiakin. Niin ja täytyy myös mainita Helsingin Stockmannin "isojen miesten osasto", josta muutamat kengät ostettu. Helpotus oli kyllä aika suuri kun näitäkin kauppoja alkoi ilmestymään.. Kumppareilla ei sulaudu joukkoon..

Yleisesti ottaen olisi helppo mennä noihin erikoiskauppoihin ostamaan vaatteita, mutta niissä on helvetin suolaset hinnat. Ja vaikka ne vaatteet pitäs olla suunniteltu isoille henkilöille, niin harvoin ne kunnolla istuvat. Farkuissa on usein niin pillilahje, että jalkapöytä tuskin mahtuu ulos. Kuka 50+ jalalla varustettu 2 metrinen haluaa, että kengät näyttävät tiukkojen lahkeiden takia vielä neljä kertaa isommilta? Ei kukaan.

Laitetaan nyt viel listaa

Housut:
-Jack&Jones
-Seppälä (välillä jotain löytöjä)

Kengät:
-Speciaali koot
-Mr Big
-HKI:n Stockmannin isojen miesten osasto
-Itäkeskuksen intersport (muistakin taitaa saada tilattua)

Paidat:
-Seppälä
-Dressman (kaulustapaidoissa ei meinaa hihanapit mennä kiinni, ku on muka "niin" paksut ranteet)
-H&M (heh, Yllättäävää, että hihat ovat usein täällä sopivimman mittaset!)

sukat:
-H&M nettikauppa (myymälöissä harvoin on +48 sukkia)

IsoDino sanoi:
Samaa ongelmaa täällä. Farkuista ei mene päälle mitkään muut kun teinien hiphopmalliset esim. kanit yms. Ja kauluspaitoja ei löydä sitten kirveelläkään. T-paidat tietty menee, kun ne venyy ja sukat, niin ja kalsarit :D .

Onko esim. jollain farkkumerkillä mitään isoja kokoja, tyyliin 40 kokoa. Ainakin dieseliltä en oo enään aikoihin löytäny mitään.

Jack & Joneksella on, mutta tilaavat isoja kokoja todella vähän. Juuri pari viikkoa sitten ostin Forumin Jack & Jonekselta mainiot ja kaupan ainoat 40 koon farkut.

Samoin Forumin sieltä teinifarkkukaupasta (JC?) on löytynyt aina muutamat farkut kokohaarukassa 38-40 testattavaksi kun on tiskiltä käynyt erikseen kysymässä.

Mulla ei mitää ongelmaa vaatteiden löytämissä ole kun tulee muutenkin käytettyä "yo-mallisia" farkuja sun muita ja pieni mä vielä olen (185/87)

Mut Dressmanilla ei pukua saanut ostettua koska olivat reidestä liian kireät. Sitten kun reidestä olisi ollut sopivat ni vyötäröä olisi ollu tuplasti.

Saahan niitä räätälöityy mut ihmettelen vaan kun en tunne itteeni "keskinkertaista" isommaks mut silti ei löydy kokoa.

IsoDino sanoi:

Mulla on kans housuissa koko 40 ja itseasiassa järvenpään jack&jonesilla on niin hyvä palvelu että he tilaa useista koista ko.kokoa mutta liikkeessä eivät kuulemma niitä pidä koska kysyntä on niin pieni.Tilaaminen ei maksa mitn ja toimitus aikakin oli muistaakseni n.2viikkoa.Itiksen jack&jonesilla sanoivat että he eivät tilaa erikseen,joten taitaa tämäkin olla aika liikekohtaista!

Täällä nyt on ollu puhetta mistä te "jättiläiset" löydätte niitä vaatteita ;) mutta entäs jos mitat on esim. 173cm/100kg ja malli lihaksikas niin mistä ihmeestä sitten niitä vaatteita löytää?!

Jep, ja tosiaan jos vielä joku tietäisi mistä voisi ostaa reilun kokoisia t-paitoja / pitkähihaisia jotka ei ois vielä niin typerän leveitä tuosta vyötärön kohdalta. Teltta-t-paidat on ihan ok tuntuset päällä, mutta tosi typerän näköistä kun vyötärön kohdalla on hirveesti ylimääräistä kangasta.

lazki sanoi:
Jep, ja tosiaan jos vielä joku tietäisi mistä voisi ostaa reilun kokoisia t-paitoja / pitkähihaisia jotka ei ois vielä niin typerän leveitä tuosta vyötärön kohdalta. Teltta-t-paidat on ihan ok tuntuset päällä, mutta tosi typerän näköistä kun vyötärön kohdalla on hirveesti ylimääräistä kangasta.

www.turnin-point.com

1 värisiä teepaitoja ja pitkähihaisia teepaijota 5XL:lään saakka. ei ole överi leveitä mutta pituutta löytyy.

Nyt kun kesä lähentelee niin... Mistäs muuten löytää muodikkaita ja isoja kokoja shortseista? En nyt tarkoita mitään junttimallisia puoleen reiteen ylettyviä, vaan n. polviin tai polvien alapuolelle ylettyviä bermudoja (tai millä nimellä ne nyt onkaan). En myöskään tarkoita perinteistä shortsikangasta olevia, vaan esim. farkku tai jotain puuvillakankaasta olevia.
Hiphop mallistoista joskus löytää mm. farkkukankaisiakin, joissa brodeeraukset on myös sillointällöin hillittyjä (kuten toivon). Kokopuoli taitaa tässäkin olla se hankalin puoli eli mistä isonkokoisia??

LeO--- sanoi:
Mulla on kans housuissa koko 40 ja itseasiassa järvenpään jack&jonesilla on niin hyvä palvelu että he tilaa useista koista ko.kokoa mutta liikkeessä eivät kuulemma niitä pidä koska kysyntä on niin pieni.Tilaaminen ei maksa mitn ja toimitus aikakin oli muistaakseni n.2viikkoa.Itiksen jack&jonesilla sanoivat että he eivät tilaa erikseen,joten taitaa tämäkin olla aika liikekohtaista!

Isossa Omenan J&J:ssä joskus vuosi-pari sitten auliisti lupasivat tilata ja ottivat tiedot ylös, sitten joskus 3 viikon päästä soittelin ja mistään housuista ei ollut mitään havaintoja. Lupasivat soitella heti kun tulevat, mutta eipä kuulunut enää mitään. Eli taisi tilaus mennä suoriltaan jonnekin roskakasaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom