Isoja KysymyksiÄ

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Spidey
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
No niin.. olis pari kysymystä...
Kuinka saan treenattua epäkkäitä??
4-5 parasta liikettä rintalihaksille ja olkapäille??
Jos olen siinä kunnossa missä haluan kuinka ylläidän sitä??
Kannattaako hauikselle tehdä myötäotteella hauiskääntöjä tms.??

Kiitos mielenkiinnosta kaikille ja jo valmiiksi sanon että en ole lähelläkään sitä kuntoa mihin haluan..:D

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Epäkkäille: olankohautukset tangolla/käsipainoilla,pysytysoutu

Tisseille: koht. levee penkki, viparit eri kulmissa, pecdeck, pullover

Olkapäille: Pystypunnerrus tangolla/käsipainoilla/smithissä,
viparit edestä/sivuille/kulmassa, pystysoutu tangolla/taljassa

Noilla pitäis saada aika kovat reenit aikaseks;)

Originally posted by Spidey
4-5 parasta liikettä rintalihaksille ja olkapäille??
Rinta: penkkipunnerrus, vinopenkkipunnerrus, vipunostot maaten

Olkapäät: pystypunnerrus tangolla tai käsipainoilla, vipunostot sivuille, pystysoutu

Noilla oon ite pärjänny ihan hyvin.

Jos olen siinä kunnossa missä haluan kuinka ylläidän sitä??
Syöt vain sen verran minkä kulutat.

Hauiskääntö myötäotteella on enemmän forkkuliike. Ottaa se tosin hauikseenkin.

Kuinka saan treenattua epäkkäitä??
Olankohautukset

Originally posted by Spidey

Se käy enimmäkseen tuohon brachioradialis (kyynärälihas(ko)) lihakseen, ja sitten tuo hauis auttaa liikkeessä jonkin verran. Hyvä liike, tuo forkkuihin paksuutta. Taljassa tai tangolla helppo tehdä kun nuo ranteet tuppaa kiertymään väkisin toiseen asentoon.

Originally posted by battleaxe
Epäkkäille: olankohautukset tangolla/käsipainoilla,pysytysoutu
Ite oon tehny tuota käsipainoilla, ja vähän kumarassa eteenpäin, sitten olkapäät ylös, puristan lavat yhteen ja lasken puntita alas. Kun pitää olkapäitä vähän aikaa ylhäällä niin tulee kunnon polte.
Ja toi pystysoutu ensin painot ylös, sitten vielä väännät olkapäät korviin.

Ite oon tehny olankohautuksia enintään kymmenkunta kertaa ikinä. IMHO ei mitenkään välttämätön liike ole. Maastanostoa olen sen sijaan tehnyt lujaa alusta asti ja rinnallevetoa pari vuotta. Mun mielestä ovat kaksi parasta epäkkäiden kasvattajaa/vahvistajaa. Kolmantena vasta tulee kohautukset.

Yleis/pääliikkeenä rintalihaksille on käsipainoilla tehtävä penkkipunnerrus (ja vinopenkillä vaikka joka toinen kerta) hemmetin hyvä. Ei tainnut sitä vielä kukaan mainita. Muita hyviä mainittiinkin jo.

Saavutetun lihaksen ylläpito onnistuu järkevällä sekä säännöllisellä reenillä ja ylläpitokaloreilla. :)

Zone-sarja -42%

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by iivili
Ite oon tehny olankohautuksia enintään kymmenkunta kertaa ikinä. IMHO ei mitenkään välttämätön liike ole.

Samaa mieltä, epäkkäät aktivoituvat hyvin mm. kulmasouduissa, sekä olkapääliikkeissä.

Käsipainoliikkeet varsin hyviä rinnalle ja olkapäille. Olkapäiden loukkaantumisriski pienenee myös käsipainoliikkeissä.
Tasa, ja vinopenkkiä rinnalle, sekä ristikkäistaljaa. Kolme liikettä on varsin riittävästi rintatreeniin.
Pystypunnerrus käsipainoilla olkapäille, sekä vipunostoja sivulle & taakse.

Originally posted by iivili
Ite oon tehny olankohautuksia enintään kymmenkunta kertaa ikinä. IMHO ei mitenkään välttämätön liike ole. Maastanostoa olen sen sijaan tehnyt lujaa alusta asti ja rinnallevetoa pari vuotta. Mun mielestä ovat kaksi parasta epäkkäiden kasvattajaa/vahvistajaa. Kolmantena vasta tulee kohautukset.

Joskus on suorin jaloin maastavetoon tullut yhdistettyä noi kohautukset...se se vasta on mielenkiintoinen liike...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom