Isohkoja miesten pukuja Länsi-Suomen alueelta? Edukkaasti...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kerpele
  • Aloitettu Aloitettu
Eli olisi tarvetta mustalle puvulle... Dressmanilla näytti muutamassa lähiliikkeessä takin koot loppuvan 62B:hen ja 64B:tä haetaan.

Onko noita isompia kokoja jossain Dressmanin liikkeessä? Myyjä antoi ymmärtää, että jossain liikkeessä on, mutta eivät kuulemma yhtä pukua lähetä...

Paikallisista pienemmistä erikoisliikkeistä tuota kokoa kyselin, tilaustavaraa kuulemma ja äkkiä puvun hinta nousee jo 300€ paikkeille tai yli :(

Dressmannilla kun nyt olisi tarjous 199€ puku + paita + solmio.
Mahtaisiko muualta löytyä samaan hintaluokkaan?

Mistä te oikeesti isot miehet pukunne hankitte?
Mahtaa olla vaikeaa :eek:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sama ongelma on meillä oikeasti pienillä tyypeillä.

Istuvan puvun löytäminen on vaikeaa, telttojahan kyllä löytyy vaikka muille jakaa.

Eli olisi tarvetta mustalle puvulle... Dressmanilla näytti muutamassa lähiliikkeessä takin koot loppuvan 62B:hen ja 64B:tä haetaan.

Onko noita isompia kokoja jossain Dressmanin liikkeessä? Myyjä antoi ymmärtää, että jossain liikkeessä on, mutta eivät kuulemma yhtä pukua lähetä...

Paikallisista pienemmistä erikoisliikkeistä tuota kokoa kyselin, tilaustavaraa kuulemma ja äkkiä puvun hinta nousee jo 300€ paikkeille tai yli :(

Dressmannilla kun nyt olisi tarjous 199€ puku + paita + solmio.
Mahtaisiko muualta löytyä samaan hintaluokkaan?

Eikös niitä ole jotain vaateliikkeitä jotka on vartavasten isoille ukoille. Muistaaksein Turkkuses ainakin tälläisen näin, nimeä en kyl muista.

kyllä mr big ja kaikki isojenmiesten kaupat
joskus pitää teettää vaatturilla

tuli ihan mieleen että paikalliset ammattikoulut ehkä tekis
kannattaa kysyä ainakin

Riippuu siitä millä tavalla on iso...? Tasaisesti iso, 2m pitkä? Vaiko esim 150kg ja enimmäkseen rasvaa...? Isoille, lähinnä isokokoisille ja pitkille/lihaville miehille ainakin tuo aiemmin mainittu Mr Big liike Helsingissä taitaa kaikenlaista vaatetta tarjota. Siellä kenkien kootkin alkavat 'vasta' 46 jne. Kun perusjalka äijillä taitaa olla joku 43-45.

Jos isoudella tarkoitetaan lihaksikasta, kehonrakentajan/ei liian rasvaisen voimailijan kroppaa niin sitten ei kyllä paljon mikään auta. Mr Big vaatteet ovat vääränmallisia tälläisille vartaloille koska siellä oletetaan että mies on kokonaisvaltaisesti iso, mahakas, pitkä ym.

Me emme löytäneet pukua viime kesänä, emmekä tule löytämään nytkään. Kävimme kaikki miesten vaateliikkeet läpi, sopivaa ei löytynyt. Isoimmissa puvuissa esim käsivarret mahtuivat sisään mutta mahasta/alaselästä takki oli auttamattoman iso. Sama homma housuissa: Pituus liikaa, vyötärö mieletön, reidet sopivat.

Ainoa ratkaisu onkin joko:

a) Puvun teettäminen mittojen mukaan räätälillä. Tämä on kannattavaa jos pukua käyttää usein ja mitat tulevat säilymään aika samoissa, eli ei ole tarkoitus kasvaa tai diettailla liikoja. Suomessa todella kallista, esim Thaimaassa halpaa.

b) Puvun vuokraaminen ja korjausompelu. Itse ratkaisimme asian näin. Pukuvuokraamossa valittiin esim Megamasan tapauksessa 2 kokoa liian suuri takki ja housut, jotka kavennettiin. Housut vyötäröltä ja lanteilta, takki latseista alaspäin eli kyljet/vatsa.

Tässäpä nämä vaihtoehdot sitten taitavat ollakin.

Seuraa ketjun yllätysmomentti:
Haloselta löytyy yllättävänkin pitkille/isoille sopivaa. Esim. Turo tekee senttimitoilla aina 210 cm kokoon asti.

Seuraa ketjun yllätysmomentti:
Haloselta löytyy yllättävänkin pitkille/isoille sopivaa. Esim. Turo tekee senttimitoilla aina 210 cm kokoon asti.

Joo. Tosiaan jos on siis ISO eikä iso. Tää on vähän häilyvä käsite :D Mr Big sivuilla onkin mm. Turo Tailor mainoksena, eli ainakin sen merkkiset puvut pitäisi pitkille ja sillä tapaa isoille [+lihaville] miehille sopia. Ei tarvi Mr Big paikkaan asti mennä.

Mut jos ei ole 195cm+, tai lihava, niin on lähtöpisteessä. Aloittajan mitat katsoin jo, 184/110, jos ei ole kysymys lihavuudesta ja isosta mahasta, vaan tuo koostuu lihaksista, niin Mr Big on väärä paikka.

Sitten on tietysti tuollainen: http://schoultz.com/tailor/

Nettisivut on kököt, mutta jätkä on luotettava, olen tilannut paitoja ja housuja, ja saanut uudet/hyvitykset jos ei ole ollut sopivaa. Ja sitten on ihan turha vinkua tästä, että Bangkokista saat samat tavarat vitosen/paita, mä en ole menossa Bangkokiin, ja maksan mielelläni sen 50 euroa mittapaidasta kun tehdaspaita maksaa mulle mr.bigissä 70 euroa.

Kannattaa liittyä sähköpostilistalle jos homma kiinnostaa, silloin pysyy ajantasalla.

edit: näemmä ensi viikolla olisi mittapäiviä...

edit2:
äkkiä puvun hinta nousee jo 300€ paikkeille tai yli :(
No eihän tuohon hintaan pukua oikein mistään saa, paitsi Dressmanin tarjouksesta. Stockan hulluja päiviä kannattaa myös seurailla.

edit3: tuolla mr.bigin sivuilla näyttää olevan asiallinen kokotaulukko, kannattanee vähän ottaa mittanauhaa esiin ja mitata muutakin kuin hauiksen ympärystä ;)

Jooh, itse olen vähän väliinputoaja, eli kaupoista kyllä löytyy pukuja sieltä isommasta päästä, mutta monesti se valikoima on vähän pienempi. Löytyy kyllä, mutta aika kipu perseessä jos haluaa löytää mieleisensä.

Noh, kävin Mr. Bigissä, siellä taas olen pienemmästä päästä. Pitäs kai lihottaa lisää tai sitten pudottaa painoa :)

Nojoo eli asiaan, Mr. Bigissä oli kyllä palvelu kohdallaan. En muista saaneeni niin hyvää palvelua tässä maassa sitä ennen tai sen jälkeen. Myyjät tuli heti auttamaan ja oli tosi ammattitaitoisia sekä muutenkin mukavia, antoi hyviä vinkkejä ja mielipiteitä ja muutenkin vihaan ostoksien tekoa, mutta siellä oli oikein mukava meininki. Edes meikäläinen ei stressaantunut siellä. Hyvät vermeet löytyi nopeasti ja kivutta ja... vaikka muutama taaleri upposikin, niin jäi hyvä maku suuhun koko hommasta. Eikä se nyt niin kallis mun mielestä muutenkaan ollut loppupeleissä.

Niin, että saipas kerrankin hyvää palvelua! Suosittelen muillekin.

En tiedä mikä on tilanne muiden liikkeiden kanssa, mutta joskus kävin ainakin mr. bigissä itäkeskuksessa etsimässä joskus housuja. Koot olivat tosiaan hieman vatsakkaille monesti housuissa. Semmoinen kapeampi vyötäröstä sekä reilut pussireitiset housut ovat näköjään harvinaisuutta tosi monessa paikassa.

Nykyään suosin ainakin Robinhoodeja, halpoja vaatteita ja kokoja on. Toki taas monesti vaatteet istuu päälle, mutta ei seuraa kyllä minkään sortin muotia tai ole mitään "tyylipläjäyksiä". Puhumattakaan jostain puvuista, joten en käytä pukuja missään tilaisuuksissa. Omasta kaupungista etsittäessa takkia ei vaan koko kaupungista löytynyt istuvaa takkia. Sanoivat vaan, että kannattaa varmaan etsiä tuolta helsingistä tai itiksestä. "Ei meillä ole tommosille kehonrakentajille mitään takkeja myynnissä."

Mutta turha se on taas tässäkin valittaa koko asiasta kun on itse tiensä valinnut.:D

Jos isoudella tarkoitetaan lihaksikasta, kehonrakentajan/ei liian rasvaisen voimailijan kroppaa niin sitten ei kyllä paljon mikään auta. Mr Big vaatteet ovat vääränmallisia tälläisille vartaloille koska siellä oletetaan että mies on kokonaisvaltaisesti iso, mahakas, pitkä ym.

Pakko hieman korjata. Itse menen tänään poistamaan puvun Mr. Bigistä koska kyseinen lafka oli ainoa josta puku löytyi iman että sitä tarvitsisi korjailla millään tavalla. Puku on erikoismitoitettu ja hartiat ovat mitoitukseltaan kuulemma 2 numeroa vatsan/lantion/jne seudun kokoa isommat.

Toisaalta, olen vaan 193cm ja 107kg.

Joo, itsekin jouduin ottamaan hiukka pienemmät housut kun vyötäröltä oli aika isoja nuo housut. Mut sit vähän pienemmistä ja se olikin jo aika OK, takista vielä otettiin hihoista ihan pikkuisen pois koska niin halusin (pidän siitä, että kauluspaitaa näkyy alta), ja se oli nips naps valmis seuraavana päivänä. Olisi kai sitä voinut muutenkin modailla, mutta ei ollut tarvetta.

Palvelun puolesta teen vastaavat ostokset myös ensi kerralla siellä.

Itselläki on suhtkoht leveät hartiat ja muuten olen aika laiha. Oli vaikea löytää pukua, joka myötäilisi vartaloa. Sama se on suurimmissa osissa teepaitoja, että lantiolta paidat mekottaa :/

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom