.ISO tiedoston toistaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja seventh
  • Aloitettu Aloitettu
Löytyisikö täältä joku guru joka osaisi neuvoa miten saan .ISO päätteisen tiedoston toimimaan? Olen kokeillut säätää sitä ISO Busterilla ja daemon toolsilla mutta kun ei osaa niin ei osaa. :itku:
(eli minä puhun nyt ripatusta DVD:stä)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos toi on "suora" kopio DVD:stä (koko >2gigaa), niin ensin mounttaat sen daemonilla virtuaaliasemalle, sen jälkeen katsot sen sieltä valinnaisella dvd-katseluohjelmalla (itse käytän PowerDVD:tä).

Jos se on joku divx-rippi, niin sitten mounttaat imagen taas daemonilla ja katsot sen sieltä virtuaaliasemalta vaikka winampilla tai millä ikinä mpeggejä tai divxiä toistatkaan.

Poltat levylle käyttäen alcohol 120% tai dvd decrypter ohjelmaa. Sitten dvd-soittimeen. Ja huomasin itsekin juuri, että kun sen poltetun iso-tiedoston kopio takaisin kovalevylle, muuttuu se ihan kunnon dvd:ksi eli .vob ja .ifo ym. tiedostoiksi.

jaki_ sanoi:
Poltat levylle käyttäen alcohol 120% tai dvd decrypter ohjelmaa. Sitten dvd-soittimeen. Ja huomasin itsekin juuri, että kun sen poltetun iso-tiedoston kopio takaisin kovalevylle, muuttuu se ihan kunnon dvd:ksi eli .vob ja .ifo ym. tiedostoiksi.

Ei sitä tarvitse edes levylle polttaa, jos daemonia käyttää. Mounttaa imagen daemonilla, niin ne vobit, ifot ja muut voi suoraan vaikka kopsata kovalevylle.

Nakkeli sanoi:
Ei sitä tarvitse edes levylle polttaa, jos daemonia käyttää. Mounttaa imagen daemonilla, niin ne vobit, ifot ja muut voi suoraan vaikka kopsata kovalevylle.

Mä olen purkanut ensiksi isobusterilla, jonka jälkeen mennyt VIDEO_TS-kansioon ja sieltä klikannut video_ts:ää, jolloin dvd-soitin rupeaa toistaa elokuvaa.

alcohol 120%:lla mountataan myös imageita, paremmin vielä kuin daemon-toolsilla. Kannattaa aina mountata ja tarkistaa toimivuus ensin, ja huomata sitten että ei niitä kannata edes levyksi polttaa, kun image-tiedostot ovat kovin paljon kätevämpiä :)

Tässä vielä pikaohje mikäli haluat polttaa sen .ison dvd-kiekolle ja katsella vaikka dvd-soittimellasi telkusta:

Lataa tuo yllä jo manittu DVD Decrypter vaikka tuolta: Linkki
Asenna se, avaa ohjelma, ja tee näin:
MODE --> ISO --> WRITE

Ja sitten browsaat sen .iso filun esille ja klikkaat polttonappia. Tuloksena on iloisesti elokuvailta.

seventh sanoi:
Löytyisikö täältä joku guru joka osaisi neuvoa miten saan .ISO päätteisen tiedoston toimimaan? Olen kokeillut säätää sitä ISO Busterilla ja daemon toolsilla mutta kun ei osaa niin ei osaa. :itku:
(eli minä puhun nyt ripatusta DVD:stä)

Useimmat soittimet (esim. BS-Player ja VLC-Mediaplayer) toistavat ihan suoraan noita iso-tiedostoja ilman mitään muokkailuja.

oon nyt kokeillu powerdvd:llä ja siltä tulee valitusta sisäisestä virheestä olen myös kokeillut media playerillä mutta se valittaa codeceista joita voi ladata maksulliselta sivulta (ei viittisi maksaa) ja bs-playerillä joka toistaa fileen mutta ilman ääntä ja kuvaa. kiitoksia vastanneille aion vielä säätää jonkun aikaa kunnes tunnustan filen korruptoituneeksi.

Tästä pitäis melkein tehä joku ohjetopikki kun tota samaa asiaa on kysytty x potenssiin 10 kertaa täällä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom