Iskunkestävyysharjoittelu.

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Lepo vaan. Funtsailin vaan tota kommenttia, että "ei kai väliä, vaikka takoo kovempaa".

Kiva kuulla, että järki on käytössä. Kaikkihan oikeesti treenaa niinkuin hyväksi huomaa, ja eri filosofioita on jopa enemmän kuin filosofeja.

Ymmärsinkö minä väärin vai mitä? Ei vatsaan lyömisellä ole tarkotus tuottaa mahdollisiman suurta kipua, vaan treenata niitä vatsalihaksia. Eli padit kelpaa siihen täysin. Kyl sen huomaa jos vatsalihakset on löysänä ja toinen lämäyttää tyynyllä.

Tyynyillä voi lyödä aika kovaa.... nyrkeillä on sopivasti niin että lyötävä pihisee... ja nousee varpasilleen.

No me ollaan vaan reenailtu ihan nyrkeillä vois joskus ihan mielenkiinnosta kokeilla noita mitsejä kerran te täällä "kehutte" niitä.:thumbs:

Itse olen myös todennut, että ruumiinrakenteella on paljon merkitystä miten iskuja kestää. Oma keskivartaloni on vähintään hyvässä lihaskunnossa ja ihan kohtuullisesti osumaa kestänkin, mutta toisinaan ketuttaa, kun lyönnit ja potkut sattuvat juuri sopivasti osumaan kylkikaariin ja kohta kivun vuoksi oma harjoittelu muuttuu paljon aremmaksi, kun jännittää osumia liikaa.
Oma ruumiinrakenteeni on aika luiseva ja vaikka sikspäkki löytyykin, en voi sille mitään, että noiden kylkiluiden päälle ei tavaraa kerry. Kiertävät vatsalihakset ja kylkilihasliikkeet eivät ainakaan vielä ole auttaneet. Olisikohan niin, että lyhyemmillä ja tanakammilla ihmisillä keskivartalo on jo valmiiksi enemmän iskunkestävä kuin kukkakepeillä?

No me ollaan vaan reenailtu ihan nyrkeillä vois joskus ihan mielenkiinnosta kokeilla noita mitsejä kerran te täällä "kehutte" niitä.:thumbs:

Juu, mutta mitseillä kannattaa treenata niin, että kaveri makaa seljällään maassa. Siinä voi olla vaikka pienessä staattisessa vatsarutistuksessa ja sitten kaveri paukuttaa vattaa siitä vierest.

Juu, mutta mitseillä kannattaa treenata niin, että kaveri makaa seljällään maassa. Siinä voi olla vaikka pienessä staattisessa vatsarutistuksessa ja sitten kaveri paukuttaa vattaa siitä vierest.

Nyt taisin tajuta tän idean. Voi olla vähän iisimpi tehdä mitseillä kuin nyrkeillä

"Me ruvetaan yleensä aamusta asti murjoon toisiamme siinä kahvipöydässä, mää painan silakkaa turpaan siinä vartin verran että se iskujenkestävyys paranee...
Puolitajuttomana pitää pyöriä ku helikopteri, se murentaa kuubalaiset ja venäläiset!"
hohhoh voi helvetti:lol2:

No jossain oon nähny että vatsoja tehdessä kaveri pudottelee toisen vatsalle näitä liikuntapalloja vai mitä ne painavat 3-6kg "kuulat" onkaan. Tai jotai? :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
No jossain oon nähny että vatsoja tehdessä kaveri pudottelee toisen vatsalle näitä liikuntapalloja vai mitä ne painavat 3-6kg "kuulat" onkaan. Tai jotai? :D

Kuulostaa TODELLA epäkäytännölliseltä...

Toiseksi, käsittääkseni mitsi on potkutyyny? Eikö vaikka pistarilla tai thaipadilla olisi käytännöllisempää lyödä? Ja mielestäni nyrkilläkin voi lyödä, jos ei lyö liian kovaa. Mutta jos pelkää kontrollin olevan huono, niin sitten nyrkinpohjalla, mikä on paljon pehmeämpi.

Itse kun joskus nyrkkeilyä vähän treenasin niin valmentaja sanoi että joillain on leuka ja joillain ei. Jos sinulla on lasileuka niin sitä on aika vaikea treenauttaa kestävämmäksi. Vatsaa, kylkiä ja sääriä pystyy treenauttamaan, sääli ettei leuassa enemmän lihaa, auttaakohan iso kaksoisleuka iskunkestävyyteen?

Ei sitä ehkä voi treenata, mutta voi totutella siihen sekavaan fiilikseen kun ottaa kovan kopin. Sillon ku treenasin thaikkua ni me hypittiin tasajalkaa ja pyöritettiin päätä tosin nopeesti, sillee että siis meni pää ihan pyörryksiin. Sen jälkeen sitte tehtiin askeleenvaihdosta ja jotaan huidottiin käsillä. Tässä nyt ei sitä iskunkestävyyttä treenattu, mutta kyllä sitä kummasti oppi toimimaan sekavassa tilassa.

Eihän se tosin auta siinä tilanteessa ku joku tempasee leukaan niin kovaa että menee tajua :)

Itse kun joskus nyrkkeilyä vähän treenasin niin valmentaja sanoi että joillain on leuka ja joillain ei. Jos sinulla on lasileuka niin sitä on aika vaikea treenauttaa kestävämmäksi. Vatsaa, kylkiä ja sääriä pystyy treenauttamaan, sääli ettei leuassa enemmän lihaa, auttaakohan iso kaksoisleuka iskunkestävyyteen?

Treenaa niskaa, pitäisi auttaa. Korjatkaa jos olen väärässä.

Olikohan se nyt fighter magazinessa.. Neuvottiin iskukestävyyteen niskaharjoitteita pyyhkeen kanssa, jossa paino roikkuu ja pyyhkeen toisesta päästä takerrutaan hampailla kiinni.. Siitä sit nostelemaan, kai siinä sit leukalihaksetkin harjottuu.

Olikohan se nyt fighter magazinessa.. Neuvottiin iskukestävyyteen niskaharjoitteita pyyhkeen kanssa, jossa paino roikkuu ja pyyhkeen toisesta päästä takerrutaan hampailla kiinni.. Siitä sit nostelemaan, kai siinä sit leukalihaksetkin harjottuu.

Tätä täytyy kokeilla :worship:

Laitetaan nyt tähän kun en parempaa aihetta löytänyt, elikkä minulla on tälläiset heikot tikku ranteet, mites näitä voisi vahvistaa ?

Mitenkäs muuten mielestänne, "tyhmentääkö" esim. amatöörinyrkkeily?

Ei! Kyllä sun pitää ottaa aika saatanan kovia koppeja moneen otteeseen että niitä aivosoluja rupee kuolemaan suuremissa määrissä! AMatööreillä kun on kypärät päässä sitä paitis ni pehmentää aika paljon ja sitten aika harvoin tulee tyrmäyksiä.

Tuttuni on amatööri ja matsannut30-40 ottelua + maajoukkue edustukset päälle ja voin kertoa,että kaverilla kestää välillä asioiden rekisteröinti vähän pidempään ja unohtelee myös asioita.

Edit. No välttämättä se ei johdu nyrkkeilystä vaan mun tylsistä jutuista ;)

Suositut

Back
Ylös Bottom