Isku ja Asko

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja miqsu
  • Aloitettu Aloitettu
Hyvät pakkislaiset,

Kaipaan neuvoanne sohvan oston suhteen. Sohvan osaan kyllä itse valita, mutta kaipaisin kokemuksia askosta ja iskusta ostettujen sohvien laadusta. Hintaluokka josta puhutaan, on n. 1500-2000€. Eli ei mitään ökysohvaa olla hakemassa, vaan peruskalustoa.

Ongelma on siinä, että tiedän löytäväni siitä liikkeestä minua miellyttävän, jossa ensimmäisenä käyn. Ostan sen. Heti.

Kummasta siis aloitan, jotta tämä sohva osoittautuisi hyväksi ostokseksi? Laatuhan ei paikan päällä selviä, vaan vasta vuoden ja pideämmän ajan jälkeen... Iskulla huomattavasti parempi maine laadukkaiden kalusteiden myyjänä, mutta myös huonoa on sattunut tarttumaan mukaan, ja nähnyt muidenkin nurkissa pyörimässä huonoksi todettuja iskun kalusteita. Harvoin kuitenkin.

Askosta ei ole oikeastaan kokemusta. Kaikki siellä tuntuu melko hyvältä, jopa 200€ tarjouspöytä keittiöön osoittautui rahaan nähden pirun hyväksi ostokseksi aikoinaan.

Mille pakkislaiset laskevat perseensä kotiin tullessaan, ja tykkääkö perse vielä parin vuoden jälkeen istua tälle askon/iskun sohvalle?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
onko pakko olla isku ja asko ? Mielestäni 1500 - 2000€ on jo aika paljon sohvasta, halvemmallakin saa jos kehtaa etsiä. Itse ostin justiin 700€ sohvan ja sain helvetin hyvän (ja ison) kulmasohvan. Laatukin on mielestäni hyvä. Ja tämä siis koti-ideasta.

Vastaavat moduulisohvat esim. suomisoffasta olisivat maksaneet yli 1500€.

Me on ostettu useampikin huonekalu Askosta ja ei ole jouduttu pettymään. Eli laatu on ollut kohdillaan ja itse kasattavat huonekalut on jopa saanut kasaan ilman ylimääräistä tuskailua tai turhaa voimankäyttöä ;)

Hyvät pakkislaiset,

Kaipaan neuvoanne sohvan oston suhteen. Sohvan osaan kyllä itse valita, mutta kaipaisin kokemuksia askosta ja iskusta ostettujen sohvien laadusta. Hintaluokka josta puhutaan, on n. 1500-2000€. Eli ei mitään ökysohvaa olla hakemassa, vaan peruskalustoa.
Kummasta siis aloitan, jotta tämä sohva osoittautuisi hyväksi ostokseksi? - - Mille pakkislaiset laskevat perseensä kotiin tullessaan, ja tykkääkö perse vielä parin vuoden jälkeen istua tälle askon/iskun sohvalle?
Älä aloita kummastakaan, vaan suuntaa Vepsäläiselle tai Stockmannille. Itse asetan perseeni HT-Collectionin Elle-sohvalle, ja on kyllä laadukas. Muitakin laadukkaita Suomessa tehtyjä sohvia löytyy, mm. Laulumaalta. Tuohon hintaluokkaan saattaa löytyä sopiva vaihtoehto myös Artekilta, tai uudesta(?) nettikaupasta on24.fi

tuote-520.jpg

Tuossa tuo Elle, itsellä yksivärinen versio. Kankaita löytyy vaikka mitä ja eri hintaluokista, taitaa jopa nahkaakin olla mallistossa.

Löytyipä muuten tällainenkin sivusto:
http://www.sohva.info/

Iskun puolesta

Mulla on melkein koko kämppä kalustettu Iskun kalusteilla ja olen ollut tosi tyytyväinen. Sohvina ovat 2- ja 3-istuttavat tummanruskeat nahkasohvat jotka ostin viitisen vuotta sitten ja ne ovat edelleen kuin uudet. Ostaessa paljon tai vähän jotain kalliimpaa olen saanut aina tuntuvan alennuksen ja nykyään saa vielä bonusta S-etukortilla.

Omalla mielikuvakartalla Isku asettuu laadukkuudessa Askon edelle. Mutta tottakai kun kaupoille lähdetään niin kaikki ehdokkaat kierretään läpi.

Sohva on tullut ostettua Iskusta, Kruunukalusteesta (vastannee vepsäläistä?) ja viimeksi Koti-ideasta. Koti-idean versio on toistaiseksi paras.

Jos kerran muitakin liikkeitä saa ehdottaa, niin sohvaostoksilla kannattaa käydä vilkaisemassa myös Bitcon valikoimaa Vuorimiehenkadulla.

Oma kulmasohva on ostettu Iskusta vuonna 1999 ja on vielä ainakin oikein toimintakuntoinen ja tyynyt ryhdissään. Ainoastaan kankaan pinta alkaa olemaan melko kulunut niiltä kohtaa, joissa eniten istutaan. Hintaa sohvalla oli jotain viiden ja kuuden tonnin väliltä, en valitettavasti tarkkaan muista. Askon sohvista tai muistakaan kalusteista ei ole minkäänlaista kokemusta.

Tuolta allaolevasta on myöskin ollut positiivisia kokemuksia.
Paljon valinnanvaraa tilausmielessä, voi kasata sellaisen kuin haluaa.
Palvelu oli hyvää ja hinnoista voi neuvotella.

http://www.optiosisustus.fi/

Ja edit: Isku ja Asko myös todettu jees-paikoiksi noin periaatteessa. Oman mielen mukaan Isku laadukkaampi.

Jos kerran muitakin liikkeitä saa ehdottaa, niin sohvaostoksilla kannattaa käydä vilkaisemassa myös Bitcon valikoimaa Vuorimiehenkadulla.

Jos sillä mitään merkitystä on, niin Bitcon sohvat tehdään Virossa. Toimitusaikoihin kannattaa myös suhtautua varauksella, meitin äitimuori päätti nimittäin uusia sohvat jokin aika sitten pikkuveljeni ylioppilasjuhliin ja sohvat saapuivatkin ihan peräti päivää ennen juhlia, vaikka piti olla useampi viikko ennemmin se toimitus. Mutta jos noiden kanssa voi elää, niin sen kun. Voihan nämä olla yksittäistapauksiakin.

Askosta olen itse ostanut hetkessä nuhjahtaneen vuodesohvan, mutta eipä tuolla hintaakaan ollut kuin 500 euroa. Iskusta en ole ostanut ikinä mitään, koska sieltä on mielestäni liian hankalaa saada pyydystettyä henkilökunta hoitamaan työtään. Niitä kiinnostaa enemmän olla netissä palvelutiskinsä takana. Tämä siis Kalevankadun liikkeessä, useasti.

Jos sillä mitään merkitystä on, niin Bitcon sohvat tehdään Virossa. Toimitusaikoihin kannattaa myös suhtautua varauksella, meitin äitimuori päätti nimittäin uusia sohvat jokin aika sitten pikkuveljeni ylioppilasjuhliin ja sohvat saapuivatkin ihan peräti päivää ennen juhlia, vaikka piti olla useampi viikko ennemmin se toimitus. Mutta jos noiden kanssa voi elää, niin sen kun. Voihan nämä olla yksittäistapauksiakin.

Askosta olen itse ostanut hetkessä nuhjahtaneen vuodesohvan, mutta eipä tuolla hintaakaan ollut kuin 500 euroa. Iskusta en ole ostanut ikinä mitään, koska sieltä on mielestäni liian hankalaa saada pyydystettyä henkilökunta hoitamaan työtään. Niitä kiinnostaa enemmän olla netissä palvelutiskinsä takana. Tämä siis Kalevankadun liikkeessä, useasti.

maskullakin kesti bout kuukauden luvattua pitempään kun tutut ostivat uuden sohvan.

yleisesti oon iskusta ostettuihin huonekaluihin tyytyväinen, askon vastaavien kanssa on saanut joskus kirota. joo jkl:n iskussa sai myös kyllä olla ite hyvin aktiivinen että pääs ees myyjän juttusille. sit muuttu ääni kellossa kun ruettiin sopimaan siitä millon voi tavaran käydä hakemassa.

Vepsäläinen, voi vittu :lol2:

Siellä on aina kiva käydä ostoksilla, viimeksi kun käytiin emännän kanssa niin oltiin ainoat asiakkaat koko kaupassa, ja kolme myyjää jutteli keskenään eikä edes vilkaissut meidän suuntaan. Näytetään vissiin köyhiltä! :lol2:

joo vepsäläinen rokkaa. tietsikka jakkarakaan ei olisi maksanut kuin 1500e.

en tiedä mistä kannattaa ostaa, mutta sen tiedän mistä ei. suomisoffa, heikko laatusta tavaraa poikkeuksetta ollut. sohvien saumat repeilee ja jos jousia sattuu oleen niin ne menee poikki jne.......

Ei tietenkään. Vepsäläinenkin käy.
Painele kehä3 Vepsäläisen päämyymälään ja osta sohva sieltä. Parhaat merkit löytyy ja laatu riittää varmasti kaikille.

Jos nyt jostain syystä päädyt Isku Strada-sohvaan, mikä näyttää kivalta niin unohda se, täysin käyttökelvoton kapistus istumismukavuuden osalta pidemmän päälle. Pirun hyvälaatuinen tosin.

Askon sohvan omistin joskus 7 vuotta sitten. Nelisen vuotta sitten myin eteenpäin. Ei valittamisen sanaa, vaikka kyseessä ei ollut malli kalleimmasta päästä.

Uudessa kämpässä on Askon vanhoja huonekaluja 50/60-luvulta useampikin; tuoleja ja lepotuoleja. Hyvin ovat silloin ainakin huonekalut tehneet, kun ovat vielä täydessä iskussa. Näppärällä aasinsillalla Iskuun en kuitenkaan ole tainnut ostaa sieltä mitään huonekaluja. Tyyli ei vaan pure.

Vepäsäläisen myymissä merkeissä maksaa nimeomaan merkki ja design, ei niinkään aina (huippu kestävä)laatu. Toki laatukin on aina keskimäärin hyvää luokkaa. Kyllähän sohvien laadustakin ja kestävyydestä pystyy tekemään jonkinlaisia päätelmiä jo liikkeessäkin.

Kummastakin on tullut ostettua, eikä tavara ole koskaan tullut sovittuna aikana jos ei sitä ole myymälästä saanut suoraan mukaan. Sohvatkin tilattiin muistaakseni Iskusta ihan perusmallistossa olevalla kankaalla ja toimitus venyi reilusti sovitusta. Toivat sitten tosin kotiin asti korvauksetta.

Aijoo, itse tilasimme tuon Iskun Stradan, toimitusaika oli 12 viikkoa, mutta se venähti 14 viikoksi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom