ISA-väyläinen emolevy?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja sam68
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
56
Tietääkö joku onko noita enää saatavana mistään? Siis jollekkin nyky prossulle. Itse en kyllä löytänyt. Tarve on sellainen ettei kortin päivitystä PCI:hin vielä harkita.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Voi olla kyllä mahdoton juttu, ellei joku Kiinalainen nyrkkipaja valmista jossain mannerkiinassa. Niitä ei sitten vaan kukaan tuo maahan vaikka joku tekiskin niitä.

Kyllä niitä Kiinasta tai Taiwanista löytyis, esimerkiksi http://www.ibase-i.com.tw/mb800.htm eikä tuokaan ihan uusimmille prossuille. Omasta kaapista löytyisi Gigabyten 7ZX (socket 462) ja Soltekin SL-75KAV samalla socketilla. Saat molemmat jos maksat postikulut, ei mulla ole noille käyttöä. Pitäisi olla toimintakuntoisia (en ole varma enkä pysty testaamaan. Molemmat olleet käytössä noin kaksi vuotta sitten) Molemmissa löytyy 1 ISA väylä.

Meillä on ihan kohtuu koneet noissa prosesseissa kiinni eli pentium 3:set mut nyt pitäis päivittää käyttis XP:hen ja samalla kone vaihtaa nykytekniikkaan.
Taitaa olla aika mahdotonta löytää uus ISA-emo mut pitää vielä kaivella jos jotain löytyis.

sam68 sanoi:
Tietääkö joku onko noita enää saatavana mistään? Siis jollekkin nyky prossulle. Itse en kyllä löytänyt. Tarve on sellainen ettei kortin päivitystä PCI:hin vielä harkita.

Mistä kortista mahtaa olla kyse?

Jos löydät ISA-väyläisen emon, odotatko että siinä XP toimii?

Abit kt7a lienee kovimpia isa-väylän sisältäviä emoja. Socket-a kanta.

Varmaan joku sempron 3000+ menee viä.

Tosin järkevämpää varmaan jo hommata kortti uudempaan väylään. Isa-väylä on 486-aikaista kamaa.

Tää on sellaisesta opetuskäytössä olevasta prosessista johon ei valmistajalta ole saatavissa kuin ISA-kortti.
XP ei ole niin välttämätön asia mutta kone pitää saada virkummaksi koska sillä tehdään muutakin.
Selvittelen tuon Abitin. Kiitos vinkeistä!

kt7.. pelastus ja murheenkryyni. Jos käytettynä olet ko. emolevyä ostamassa, niin tarkista huolella, ettei kondensaattorit ole pullistuneet; "tyyppivika", ja enteilee elinkaaren loppua.

Itselläni nyt 5. ja 6. KT7 tuolla eteisessä pyörimässä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom