IS: "Tirkistely yleistä hupia"

Yleensä nuo "tirkistelymahdollisuudet" ovat vahinkoja. Laki kieltää kameran asentamisen siten, että sillä näkee intiimitiloihin, enkä usko kenenkään turvalaiteasentajan tarkoituksella kameroita väärin asentelevan; eiväthän he itse pääse niitä monitoreita kuitenkaan seuraamaan. Tiedän kuitenkin tilanteita, joissa olemassaolevaa markettia on laajennettu/remontoitu, osastoja siirretty, ja näissä olosuhteissa on epähuomiossa siirretty sovituskoppeja paikkaan johon jollain kameralla on näkyvyyttä. Usein nuoret, noin parikymppiset vartijat eivät asiasta viitsi mainita, koska onhan se "sikamageeta" nähdä esim. tissi työpäivän lomassa, tulostaa se paperille ja pitää pari viikkoa valvomon seinällä. Jonain päivänä kohde-esimies tai asiakkaan yhteyshenkilö käy moikkaamassa ja käskee poistaa lapun seinältä, jolloin se laitetaan toisten vastaavien sekaan pöytälaatikkoon. Sitten kerran punaisessa täysikuussa jostain mystisestä syystä käy kuten Tuurin Kyläkaupassa, poliisi tutkii paikat jonkin muun asian yhteydessä ja löytää pinon vanhoja tulostettuja kuvia pöytälaatikosta ja skandaali on valmis. Onko tämä yleistä? Ei. Mutta sitä tapahtuu silti joskus, olen sen nähnyt.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ahvena sanoi:
Myyjätär ilmoitti että on heillä sovituskoppikin. Totesin siihen että eipä sillä kopilla ole merkitystä ja peli katossa vääristää, paremmin näät vierestä.
:lol2:

Vittu mitä lätinää.

<---

Olen aika monessa isossa kauppakeskuksessa keskustan alueella ollut isojen ketjujen liikkeiden valvomossa, yhdessäkään ei ole ollut mahdollista nähdä sovituskoppeihin sisälle. Taas saa vaksit hyvää mainosta, ihan kun se imago ei ennestään jo olis tarpeeks paska. Toki tosiasiahan on että varmasti niitäkin paikkoja löytyy joissa sovareihin näkee kameralla, mutta luulisin kyllä tällaisten paikkojen sijaitsevan jossain landella missä Repan Kamerat&Kilkkeet Tm:i on asentanut liikkeen järjestelmät.

quaz sanoi:
Toki tosiasiahan on että varmasti niitäkin paikkoja löytyy joissa sovareihin näkee kameralla, mutta luulisin kyllä tällaisten paikkojen sijaitsevan jossain landella missä Repan Kamerat&Kilkkeet Tm:i on asentanut liikkeen järjestelmät.

En ole maaseudulla duunannut, mutta voin sanoa, että kaupungeissa juurikin markettien remontit aiheuttavat nämä tilanteet. En viitsi tässä mitään marketteja nimeltä mainita, mutta kun marketteja laajennetaan, jäävät aika usein kamerat alkuperäisille paikoilleen. Se ei aina ole hyvä ratkaisu.

Totta. Tuskin näitä tilanteita kukaan on tarkoituksella aiheuttanut. Vaikka vartijalla on vastuu ilmoittaa em. tilanteesta eteenpäin, voi asia tuntua niin mitättömältä että se siirretään suoraan ö-mappiin. En minäkään mikään puhdas pulmunen ole ja naiset se tässä päällimmäisenä on mielessä. Sääli vaan kun kärpäsestä tehdään härkänen. Noh, ei tässä täydellisessä maailmassa oo koskaan eletty, eikä eletä.

Kyllä Jissen puhuu asiaa. Itse olen juuri olen siellä monitorin äärellä aikanaan tisuja kyylännyt. Ja noista kauppojen muutostöistä johtuen nimenomaan joskus kameroilla näkee ihan helposti sovituskoppeihin. Ahkerimmat vartijat kävi niitä käännettäviä peilejäkin suuntaamassa sopiviin asentoihin seuraavaa asiakasta varten.

Nykyään olen asiakkaana katsellut noita kameroiden asennuksia, ja kyllä niitä vaan melko kyseenalaisissa paikoissa joskus näkyy.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom