Irtokarkit = paljon hiilareita

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Peptidi
  • Aloitettu Aloitettu
Syön kerran viikossa runsaan vuorokauden aikana noin
kilon irtokarkkia, suklaata, cokista, sipsejä ja muuta
moskaa. Nopeita hiilihydraatteja ja rasvaa tulee siis
harkitsemattomasti. Otan lisäksi vehnänleseitä about
puoli tuntia mässäilyn jälkeen, ettei pakki mene ihan
sekaisin. Sitten proteiinia n. tunti leseiden jälkeen,
huonontuuko proteiinin hyväksikäyttö tällöin?
Sitte protskuista n. tunti taas mässäilyä mitä nyt
mieleen tulee. :)

Lähinnä epäilyttää nuo leseet (50% kuitua, kolme
kukkurallista teelusikallista kerralla), cocacola
ja hirveä hiilihydraattimäärä vatsaan noista karkeista.:) :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
kerran viikossa?? ei stana...meikä olis 2 kuukauden jälkeen pallo! nyt menee ehkä kerran 1 kk:ssa karkkia (jopa harvemminkin), mutta ei kyllä kiloa päivässä! ei herranen aika..noh, ihan miten vaan..

no tokihan kerran viikossa pitää karkkipäivä olla :p

Joo kyllä sitä kerran viikossa voi karkkipäivän pitää. Mutta ei todellakaan mitään suklaata syyä sillon ja tietenkin toi kilo päivässä on jo aika paljon. Tietenkin toi haittaa proteiinin imeytymistä kun sun vatsas ja suolisto on ihan täys tavaraa, mutta etsä varmaan treenaa tollon niin ei sen tartte välttämättä niin nopeesti ja täydellisesti imeytyykään. Itte pyrin kyllä välttämään karkin syöntiä, mutta pakko sitä joskus on syödä.

OHO!

Jos tykkää pitää herkuttelupäivän niin kerran viikossa se paras oiskin pitää, joillekin ihan yläpään kunnossa pitämiseen :) ja ihan hyvä shokki keholle vaan noin paljon sokeria ( huh ), itellä alkais hiki lentää, päässä pyörryttää ja wc kutsuu 1/2 tunniksi :D

-Meikäläisen maga ei ainakaan kestä, on vähän herkkä:p

Mun mielestä dieetillä on mukavampi ottaa cheattipäiväkin puhtaasti, mutta tietysti ihan eri suuruisilla määrillä kuin normaalisti. Jos on hyvä ruokahalu ja pystyy syömään paljon niin vaahterasiirappidonitsi-mäkin tuplajuusto-vaniljakreemi tyyliset setit ei välttämättä ole se paras vaihtoehto "aineenvaihdunnan nostamiseksi". Jos huijaa kunnolla niin vaikutus on pelkästään negatiivinen kokonaisdieetin kannalta.

Kunnon hiilaritankkaus pitkäketjusilla (ja ehkä jonkun verran lyhytketjuisillakin) hiilareilla, proteiini normaalia alempana ja rasvat minimissä, paitsi tietysti pakolliset kalaöljyt yms. Itse ainakin haluan syödä suuria määriä silloin kun pystyy, ja puhtaalla linjalla sen pystyy tekemään hyvällä omatunnolla. Takuuvarmasti parempi tapa toteuttaa viikottainen cheattipäivä.

Mä pääsen kyllä aika helpolla verrattuna moniin muihin. Mulla on pienestä asti ollut pahanlaatuinen geenimutaatio, joka estää lähes kokonaan sipsien, karkin, limsan, jäätelön yms. joutumisen suuhun. :D Ei vaan yksinkertaisesti tee koskaan edes mieli mitään makeeta

Originally posted by Slowmo21
Mun mielestä dieetillä on mukavampi ottaa cheattipäiväkin puhtaasti, mutta tietysti ihan eri suuruisilla määrillä kuin normaalisti. Itse ainakin haluan syödä suuria määriä silloin kun pystyy, ja puhtaalla linjalla sen pystyy tekemään hyvällä omatunnolla. Takuuvarmasti parempi tapa toteuttaa viikottainen cheattipäivä.

Samma mielta. Olokin on paljon parempi jos vetää vain ns. puhtaita hiilarisafkoja vähän tavallista enemmän kerran viikossa kuin että marssii Raxxiin, syö siellä aamukymmenestä iltakahdeksaan ja poikkeaa kotimatkalla Arnold'sin kautta.

hiilaripommipäivä

Melkoinen yllätys ku suurin osa teistä 100 kilosista sanoo että kilo karkkia on paljon yhdelle päivälle. Itse painan 67kg :D
Jup söin siis lauantai-illasta sunnuntayöhön asti nuo namut. :p Lauantaina kävin ennen aamupalaa n. 7km pyörälenkillä ja alotin terveellisen aamupalan jälkeen mässäämään karkkia nukkumaanmenoon asti, proteiinia otin normaalisti lähinnä lisäravinteista. Imeytyykö proteiini siis vain hitaammin hiilaripommipäivänä vai voiko osa jäädä hyödyntämättä lihaksiin?
Onko mitään mikä voisi suoranaisesti ESTÄÄ proteiinin imeytymisen?
Sitten sunnuntaina vedin normaalit salitreenit, tosin silloinkin tuli tankattua poikkeuksellisesti karkilla. Treenin alku meni vähän piupau mutta sitten loppupuolella sain hyvät boostit hiilareista.

Re: hiilaripommipäivä

Originally posted by Peptidi
Melkoinen yllätys ku suurin osa teistä 100 kilosista sanoo että kilo karkkia on paljon yhdelle päivälle. Itse painan 67kg :D
Jup söin siis lauantai-illasta sunnuntayöhön asti nuo namut. :p Lauantaina kävin ennen aamupalaa n. 7km pyörälenkillä ja alotin terveellisen aamupalan jälkeen mässäämään karkkia nukkumaanmenoon asti, proteiinia otin normaalisti lähinnä lisäravinteista. Imeytyykö proteiini siis vain hitaammin hiilaripommipäivänä vai voiko osa jäädä hyödyntämättä lihaksiin?
Onko mitään mikä voisi suoranaisesti ESTÄÄ proteiinin imeytymisen?
Sitten sunnuntaina vedin normaalit salitreenit, tosin silloinkin tuli tankattua poikkeuksellisesti karkilla. Treenin alku meni vähän piupau mutta sitten loppupuolella sain hyvät boostit hiilareista.

Tuskin mikään sinällään estää TÄYSIN proteiinin imeytymisen, mutta ainakin käsittääkseni liian suuret tärkkelysmäärät voivat haitata ainakin jollain tasolla protskun imeytymistä, liekö sitten haitta ihan marginaalinen.

Re: hiilaripommipäivä

Originally posted by Peptidi
Ei perhana...kyllä mulla laatta lentää vähemmälläkin!! en varmaan koskaan ole kiloa vetänyt päivässä..voi jee, sanon minä!:rolleyes:

Hiilarit on proteiinia säästäviä, joten tuollaisena tankkauspäivänä et tarvitse niin paljoa proteiinia kuin normaalisti. Vrt. päivittäinen proteiinimäärä matalahiilarisella dieetillä ja bulkissa. Ensimmäisessä paljon suurempi.

Jos haluu joskus pitää kunnon mässäilypäivän ni siitä vaan, mutta yks juttu kannattaa kuitenkin pitää mielessä: SYÖ NOITA HERKKUJA VAAN SIIHEN ASTI KUN NE MAISTUU HYVÄLTÄ. Jos karkki maistuu hyvältä vielä kilon jälkeen ni anti mennä vaan. Ite pidän ton mielessä etten rupee väkisin änkemään jos ei enää maistu hyvältä (Senkin oon kyllä tehny: Vuos sitten dietin loputtua päässä vaan napsahti ja söin niin paljon että olin seuraavana päivänä AINAKIN satakaksataa kiloa painavempi.) Olin kattomassa pari pvä sitte Star Warsia ja ostin 200g irtareita (viimeks ostanu joskus 4kk sitten), ja söin varmaan 50g. Loput 150 löyty joko kaverin suusta tai leffateatterin lattialta.

Heitänpä tohon uuden topicin: Parhaat herkutteluruuat. :p

Mulla ei kyllä koskaan mee kun korkeintaan 200 g karkkia kerralla... Mutta tällöin syön normaalisti muuten päivän aikana.. Jos haluaisin, kyllä sitä varmaan sais paljonkin yli kilon menemään vuorokauden aikana... mut sillon en söis muuta ruokaa ollenkaan.. ja tässä en näe mitään järkeä.

muutaman kerran on dietin tankkauspäivinä tullu vedettyy kilo hemuja + kaikki muut pitsat, lihikset, karjalanpiirakat, keksit jne...täytyy sanoo että kyllä toi kilo karkkia uppoo helposti, mutta olotila setin jälkeen on vähintäänkin mielenkiintoinen....en usko että tulen enää koskaan vetämään tollasta karkkimäärää kerralla, mutta tulipahan toiki testattua ja vielä kahteen kertaan.

Karkit on salakavalia :D
Kun esim on koneella ja on vaikka puol kiloo karkkia vieressä, nii sitä vaan huomaamattaan pistää menemään, kun on keskittyny siihen koneeseen, kohta kahtoo nii karkit on jo loppu ja sitten vaan ihmetellään, että mitenkäs näin tuli käytyä. Onneks ei oo tullu vaan vielä enempää syötyä kerralla ja tosiaan olo on kun ei ois mitään erityisempää syöny. Uskosin, että pystys usemman kilon esim. kahden tunnin aikana syödä:rolleyes:

Joo ei tainnu olla ihmekään, kun jäin alisuorittajaks siinä "putkiaivotesterissä"(noin 100 yritystä ja viimein 25sec:D )

Mäkin oon joskus ollut melkoinen ahmatti ton karkin suhteen. Ei mulle painoa tule niistä lisää, mutta hampaat kärsii pahasti. Huomasin joskus, että kun alkaa karkkihammasta kolottamaan, niin riittää ihan sellanen perus puolentoista euron pussi tyydyttämään sen karkinhalun. Jos osti sen puolenkilon tai kilon säkin, niin siitä söi sen 200-300 g ihan mielellään ja se oikeastaan riittikin. Ne loput oli vaan sit pakko syödä, kun ne oli siinä pöydällä houkuttelemassa; eihän niitä siihen voinut jättää. Pitkällä tähtäimellä tämä oli aika turmiollista hampaille, mutta jostain syystä mun paino ei kärsinyt juuri ollenkaan. Nykyään syön pikkupussin ehkä kerran kuussa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom