irtisanomisaika?

Jos työnantaja on mulkku, ei mikään edellytä sinua olemaan olematta itsekin.
Jos jamppa on jo kertonut tekevänsä töitä 25 prosenttisella teholla ja tekevänäsä viisi virhettä putkeen, niin eiköhän tämä osasto ole jo ihan hyvin hallussa. Mun veikkaus on että siellä on pomona periaatteen mies jonka puheille on nyt menty vähän väärällä asenteella, ja joka on ***uuntunut siitä, että jampan sanaan ei voi luottaa, ja päälle tulee vielä avautumista. Näitä perinteisiä "annetaan pojalle opetus" -kuvioita.

Minusta ainoa järkevä teko tuossa kohti on nimenomaan vähentää sitä mulkkuilua, ja mennä (jos ei nyt ihan hattu kourassa niin aika lähelle) pomolle rauhassa puhumaan, pahoitella että aiheuttaa hankaluuksia äkkinäisellä lähdöllä ja selittää että se johtuu yllättävästä ja pakottavasta syystä. Ainakin jos jossain vaiheessa aikoo käyttää tuota työkokemusta CV:ssä tai jopa hakea opiskeluaikoina kesätöitä samasta lafkasta, niin ei välttämättä ole ihan viisain veto polttaa siltoja takanaan. Jos siellä firmassa ei edes sesongin loppupuolella ole hommia, niin pomo tuskin kieltäytyy tilaisuudesta säästää parin viikon palkat. Ja jos siellä on hommia, niin kyllä se on ihan ymmärrettävää että ketuttaa polkaista jostain kahdeksi viikoksi paikkaaja. Siinä tapauksessa voisi vaikka tarjoutua perehdyttämään sen seuraajansa tms.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Rauhassa puhuminen ja pyrkiminen asian selvittämiseen yhteisymmärryksessä on aina se ensimmäinen tapa. Ja jos se ei toimi sitä kannattaa koittaa uudestaan ja pyytää apua/tukea liitosta (hänhän toki liittyi heti ensimmäisestä päivästä liittoon, liittyihän (sitä varten liitot on, silti niihin ei tajuta liittyä)). Mutta jos itse on onnistunut olemaan asiallinen (jos taas ei ole itse ollut asiallinen kannattaa yrittää uudellee ja olla tällä kertaa asiallinen)ja selkeä eikä vastakaikua tule, niin sitten siirrytään minun ehdottamaani mulkkuuteen itsekin. En tosin kannata tuollaista 25% työtä, vaan sitten mennään lekuriin kun selvästikään ei pystytä tekemään töitään työnantajan toivomalla tavalla.
 
Back
Ylös Bottom